Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Say cheese
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Goedemorgen luitjes

Ik ben er van de week achter gekomen dat iets soms toch niet is wat het lijkt.....ik ging er dus al jaren vanuit dat ik de trotse eigenaar was van het meest intelligente hondenras ter wereld

Getuige de gebeurtenissen van afgelopen week ben ik daar nu toch wel ernstig aan het twijfelen geraakt

We zijn hier bezig thuis met laten we zeggen de allerlaatste restanten van een verbouwing waarin dat meest intelligente hondenras vaker in de weg liep dan dat ze meehielp.....simpel omdat ze totaal niet meer wist waar nu eigenlijk haar plaats was en ze niet ongestoord overal waar ze wilde een powernap kon nemen

Bij het voederen van the Royal was ook niks vanzelfsprekend .....soms liep ze vertwijfeld alle plaatsen langs waar we in die week haar voerstandaard hadden gezet en leek opgelucht als ze hem weer eens had gevonden

Zo hebben wij zelf veelvuldig gebruik gemaakt van de serre om te eten......de serre is hier niet wat je verwacht een hele luxe uitbreiding van het huis maar is ooit in het leven geroepen als overbrugging bij slecht weer om van A naar B te kunnen komen
Maar door de jaren heen met een eettafel e.d uitgerust en zodoende toch een belangrijk onderdeel van het huis geworden omdat er maar een sprankje zon hoeft te staan om er heerlijk te kunnen zitten,eten of zomaar rond te hangen.....maar het blijft toch eigenlijk een soort van overdekt buiten

Ook de koninklijke hoogheid vertoeft er graag in een lekkere mand natuurlijk met een lekkere warme deken erin
Nu viel het ons al een tijdje op dat de mand een No Go Area was voor Sam en ze liever op het vloerkleed lag dan in de mand.....ze ging er wel in maar snuffelde wat rond en besloot dan toch haar heil elders te zoeken

Toen ik besloot haar deken uit te gaan wassen omdat wanneer Ivy hier is hij het geweldig vindt om in die mand rond te hangen....hij rolt en vraagt en wentelt rond zijn toch al snelle asje......ik dacht dat Sam dat rook en dat juist dat de reden was

Enfin deken gewassen en een lekkere schuimrubber onderlaag erin voil
Maar nee hoor ze verkoos om bij mijn voeten onder tafel op het vloerkleed te liggen

Totdat ik op een zonnige dag ( en ja ik weet het het is moeilijk voor te stellen....maar het was zonnig) wat zat te lezen in de serre en in mijn ooghoek wat zag bewegen.....Argh nee h.....jawel hoor een whats in a name PIEPklein veldmuisje wat onder de borstel van de voordeur kwam.....eventjes rondkeek en achter Sam's mand verdween

Ik ben niet bang van muizen hoor en hier krioelt het ervan in het bos en in de tuin.....maar binnen vind ik toch net wat anders
En ok serre is ook nog niet echt binnen.....maar begin is er h en wilde wel voorkomen dat het PIEP ding niet de weg naar de achterdeur naar binnen vond

Sam had iedere dag wel ernstig interesse in haar mand en als ik de deken eruit pakte vielen er muizenkeuteltjes uit.....tja en waar ze poepen wordt ook gepiest dus begreep nu dat ze daar niet in wilde liggen

Er werdt nog ouderwets goed werkend laten we zeggen 'snoepjes' neergezet achter de mand en ik weet uit ervaring dat dit snel het einde zou zijn van mijn ongenode PIEP gast.....maar wel nee joh .....steeds vaker zag ik mijn PIEP gast langskomen.....eerst onder de deur door waarna het piepding eventjes rondkeek....me soms aankeek met een blik van 'hallo...jij ook hier'.....verdween dan achter de mand....soms piepte hij even boven de mand uit om er zeker van te zijn dat ik er nog was en hij gezien werd.....soms schoot hij pijlsnel over de muur omhoog waarbij het piepding op de rand van een schilderij ging zitten en me gade sloeg

Ik controleerde de snoepjes regelmatig en er werd goed van gesnoept dus neem aan dat er verschillende piepdingen mij een bezoekje brachten
Ondertussen had mijn intelligente hondenras het wel in de smiezen en stoof regelmatig hoeken in of lag met die lange intelligente neus onder een kast te snuffelen

Ik besloot wat andere zwaardere maatregelen te nemen......vooral zichtbare maatregelingen ......de 'snoepjes' nemen ze mee naar hun nest en roeien zo op deze manier ook het nest uit maar goed het blijft gissen of je ze nu al bijna allemaal hebt

Dus dan maar de ouderwetse manier.....muizevalletjes met daarop een ienemienie klein stukje brood met daarvoor speciaal aangeschafte pindakaas erop
Twee achter Sam haar mand en twee onder de kasten.....en voor alle lezers....nee Sam kan niet bij de snoepjes!!!!

Maar goed de klemmetjes daar kon ze zij het met wat moeite wel bij.......we gingen naar buiten maar ik zag die lange intelligente neus al omhoog gaan in de serre en ze was als eerste weer terug binnen....wat eigenlijk nooit voorkomt
Een klap hoorde ik en een behoorlijk geschrokken Sam wilde meteen naar binnen toe....tuurlijk had ze in een poging dat ienemienie stukje brood te pakken te krijgen dat ding op haar neus gehad.....voor degene die nu nog steeds lezen.....er zijn geen gewonde gevallen hoor...ze schrok meer van de klap

Nu zou je toch denken.....een gewaarschuwd Dober telt voor twee....iets van een ezel stoot zichzelf geen twee keer aan dezelfde muizeklem...toch ?

Niets van dit alles dus....toen ik even later naar de kamer liep nam ze haar kans waar en spurtte alweer naar de plaats van onheil ....TJAKKA wederom een klap en een iets minder geschrokken dobertje......want tien minuten daarna was het driemaal is scheepsrecht .....maar omdat een dobertje niet weet wat hij/zij met scheepsrecht aanmoet ging terwijl ik de laatste weer opspande de andere weer met een klap voor haar intelligente doberneus af

Ik heb de stukjes brood met pindakaas er maar afgelaten en vervangen door een zonnebloempitje.....dat wekte geen belangstelling namelijk maar bedacht me toch wel hoe de Dobermann op de lijst is gekomen met de meest intelligente honden op de wereld

Zonnebloempitjes zijn werkelijk THE BOMB......vanochtend in drie klemmetjes bingo.....en terwijl ik dit zit te tikken samen met Sam in de serre naar de keiharde regen op het dak luister hoor ik weer Tjakka.....tja eigenlijk best zielig hoor want dan denk ik ook meteen aan die bloedjes van piepdingen die nu zitten te wachten tot mams of paps weer thuiskomen....dus heb zojuist wat zonnebloempitjes gestrooid in de hederaborder was ze uitkomen

Hoeven ze zo ver niet meer op pad om wat eten te scoren
Piepdingen zijn best ok maar wel liever buiten
Tja en nu?..... nu zit ik gewapend met mijn gele regenlaarsje te wachten in de serre samen met Sam om een iets droger moment te vinden zodat we naar buiten kunnen.....Sam is er maar bij gaan liggen en kijkt me zo nu en dan aan met een blik van 'moet dat echt vrouw?'

Terwijl ik Sam een aai geef over haar koppie zie ik in mijn ooghoek alweer een piepding onder de deur komen......Hi I'm back.....wordt weer tijd zometeen om mijn grove geschut wederom op te spannen

Ik wens jullie een fijne dag....maar vooral wat droge momenten
Toedeloeeeeee

Gepost op: 14/9 10:09

Re: Say cheese
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

Carla schreef:
Goedemorgen luitjes

Zonnebloempitjes zijn werkelijk THE BOMB......vanochtend in drie klemmetjes bingo.....en terwijl ik dit zit te tikken samen met Sam in de serre naar de keiharde regen op het dak luister hoor ik weer Tjakka.....tja eigenlijk best zielig hoor want dan denk ik ook meteen aan die bloedjes van piepdingen die nu zitten te wachten tot mams of paps weer thuiskomen....dus heb zojuist wat zonnebloempitjes gestrooid in de hederaborder was ze uitkomen

Terwijl ik Sam een aai geef over haar koppie zie ik in mijn ooghoek alweer een piepding onder de deur komen......Hi I'm back.....wordt weer tijd zometeen om mijn grove geschut wederom op te spannen

Ik wens jullie een fijne dag....maar vooral wat droge momenten
Toedeloeeeeee

Tja over de intelligentie kwestie begin ik maar niet......maar waar ik wel aan dacht onder het lezen van de collumn is........die keren dat Sam "gillend" overeind kwam uit haar mand......zou ze toen gebeten zijn door zo'n piepmuisje?(ik zeg maar Wat hoor )
o en nog iets.......als je een "bomb" ontdekt voor woelmuizen, (aka mollen)laat je het dan ook "effe" weten?

Gepost op: 14/9 15:36

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Gepost op: 15/9 11:36

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Prachtig verhaal!!!
Ik ben nog nooit bij je thuis geweest, maar toch zie ik het helemaal voor mij gebeuren!!!

Gepost op: 21/9 7:38

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl