Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Hoi!
Komt net kijken
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hoi

Ik zal me even voorstellen. Ik Ben Claudia , 26 jaar en woon in de buurt van Eindhoven.

Momenteel heb ik nog geen Dober en dat is ook de rede dat ik me hier meld. Ik ben verliefd geworden op het ras. Maar omdat ik een weloverwogen keuze wil maken spreek ik het liefst zoveel mogelijk dober eigenaren om uit te zoeken of het echt bij mij past.

Gepost op: 7/12 0:08
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Re: Hoi!
Dit is een echte DOLLE!
Uit TILBURG
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hallo Claudia, welkom op het dober forum, ja hier staat veel informatie voor je en je kunt je vragen altijd stellen aan de ervaren doberleden.

Op je vraag of de dobermann bij je past: heb je al ervaring met honden, ben je veel werken, wil je een reu of teef enz.
Een dobermann is een energieke hond en heeft toch de nodige beweging per dag nodig....

dan zal ik me even voorstellen.
Ik ben Anita en we hebben een doberdame Thirza 11+ Akira 6 en Benji 1 chihuahua en Laslo 5 kruising pincher/jack russel en kat Ilya van 12 j
een gezellige beestenboel....

Gepost op: 7/12 9:14

Komt net kijken
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik werk 3 dagen per week 5 uurtjes overdag en een aantal nachten van ook ongeveer 5 uurtjes. Dus ik heb overdag veel tijd. Ik heb een 6 jarige border collie/sheltie teef en ik ben dus wel wat energie gewend. Wij hebben thuis altijd al honden gehad en ik heb nog een tijdje een hondenuitlaatservice en vakantieopvang gehad.
Verder heb ik ook nog paarden waardoor ik eigenlijk altijd wel buiten en in de bossen ben waarbij mijn hond ook altijd meegaat.
Over een teefje of reutje ben ik nog niet uit. Ik heb zelf altijd teefjes gehad maat ik ken ook veel leuke reuen. Zit daar veel verschil tussen bij dobbers?

Gepost op: 7/12 11:59

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Welkom op dit dolle forum, Claudia!

Mijn naam is Leid en wij hebben op dit moment 1 doberreu, Bradley bijna 2 jaar. Zijn vriendje is op 2 november overleden.

Op onze eerste dober na, hebben we altijd twee dobers gehad. En altijd reuen.. Dat beviel prima, maar iemand die altijd een teefje heeft gehad, zweert daarbij. Dus ik kan je daar over geen raad geven.
Het is een fantastisch ras! Ze vragen wel aandacht maar dat zal bij jou wel gebeuren, wat ik zo lees.

Ook wij hebben paarden, maar daar durf ik deze jonge dober van ons niet bij te laten, hoe graag hij ook wil...
Onze eerste dober ging altijd mee met de marathonwagen, de bossen in. Echt leuk was dat, maar hij luisterde ook perfect! Als we “voet” zeiden, kwam hij braaf achter de marathonwagen lopen!

Veel leesplezier hier en succes bij het vinden naar een dober!

Gepost op: 7/12 12:30

eens een dober, altijd een dober!

Komt net kijken
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik word steeds enthousiaster.
Wat is de rede dat hij niet bij de paarden mag? Mijn hondje loopt altijd langs de sulky. Best handig 2 dieren tegelijk beweging geven.

Zijn er hier trouwens nog meer mensen uit Brabant?

Gepost op: 7/12 12:59

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Hoi Laudi
Leuk dat je je hier hebt aangemeld...je kan al veel informatie vinden dmv de zoekfunctie die je aan de linkerkant vindt
Ik ben Carla en wij wonen bij onze Koninklijke Hoogheid Sam die inmiddels alweer 11 is en eigenlijk Zamfira heet maar wij dit wijselijk achterwege laten daar ze toch al denkt dat ze van adel is

En ik....ik ben Carla en probeer het hier een beetje in goede banen te begeleiden
Sam heeft haar Residentie in het pittoreske Brabantse Roosendaal

Ook wij hebben een Sheltie gehad genaamd Pekka en weer wonderbaarlijk hoeveel mensen met paarden een combinatie van paarden en Dobers kiezen.....ons laatste paard is enige tijd terug overleden door ouderdom
Veel plezier hier

Gepost op: 7/12 19:33

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hoi Claudia, natuurlijk ben je verliefd geworden op het ras :-). Dobers zijn, elk op hun eigen manier, gewoon gaaf en er valt altijd wat mee te beleven. Die vijf uurtjes alleen kun je gewoon aanleren en als daar genoeg beweging en denkwerk tegenover staat is dat vast geen enkel probleem. Net als laten wennen aan paarden, bij de een zal dat makkelijker gaan dan bij de ander, maar het is vast niet onmogelijk.

Bij ons woont kleine zwarte koning Leroy, toen hij net drie was kwam hij bij ons wonen. Destijds waren zijn manieren en gedrag beslist niet koninklijk te noemen. Koning Leroy vond echter ergens een paar zevenmijlslaarzen en dankzij zijn moed en doorzettingsvermogen is hij nu echt een heuse Doberkoning.

Heel veel succes met je zoektocht!

Gepost op: 8/12 0:29

Regelmatige gebruiker
Uit venlo
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hallo Claudia, welkom, hier woont Dobermann Saartje, ze is nu 20 maanden. Ook wij hebben altijd dobers gehad en ze waren allemaal verschillend van karakter, maar altijd ontzettend lief en aanhankelijk en ze zijn nogal slim in het manipuleren van de baas als ze de kans krijgen, maar dat is ook heel erg grappig.

Gepost op: 8/12 9:24

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl