Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

De kerstoverweging en de eetgewoontes van Sam
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Terwijl waarschijnlijk half Nederland op dit moment achter een winkelwagentje aanschuift in de supermarkt of in overvolle rijen met een nummertje in de hand zijn of haar beurt afwacht bij een slager of bakker of groenteboer.....hebben de koninklijke hoogheid en ik eens heerlijk uitgeslapen en zitten we hier met en de koffie en een kluifje van de ochtend te genieten

Zojuist alle kerstlichtjes aangestoken....verwarming aangedaan en de koffie machine opgestart ennuhhhh dat is het eigenlijk wel voor vandaag en zitten we hier met en de koffie en een kluifje van de ochtend te genieten
het enige wat hier nog moet gebeuren is morgen een ouderwetse grote pan soep maken en voilá we zijn Kerstproof

Sleutelwoord blijft toch overeind hier.....genieten indien mogelijk dubbel genieten en dat probeer ik hier nog steeds iedere dag waar te maken

Enkele weken terug gooide Sam hier haar koninklijke derrière tegen de krib aan wat het eten betreft.....net zoals ze al eerder gedaan heeft in haar leventje ...van de ene op de andere dag bijna kokhalzend boos de bak uit haar standaard willen wippen met daarbij een vernietigende blik naar mij toe ...maw ‘ hoe durf je me dit voor te zetten’.....onder het mom als ze honger heeft dan eet ze wel een paar dagen aangekeken....frappant was dat ze compleet versie weigerde maar de andere vleessoorten wel opvrat.....maar na een week en een foto die ik van haar maakte zag je haar duidelijk inleveren

Toen ik in die week nog visite kreeg en die afzonderlijk van elkaar mij ook nog gekscherend vertelden dat ik wel Sam eten moest geven was ik er klaar mee......het oude besje had idd behoorlijk ingeleverd.....een dun ruggegraatje en knokige billetjes waarvan de bespiering van een elfjarige de boel ook niet meer kon redden....smal koppie en ingevallen flanken

Ze at wel op dat moment maar nog steeds niet de compleet versie......als ik echt heel eerlijk ben ging ze behoorlijk achteruit en maakte ik me grote zorgen om haar......op advies ben ik haar meer gaan voeren en allerlei fratsen uitgehaald om haar maar te laten eten.....dat ging werkelijk zo ver dat we s’middags samen aan de keukentafel een blikje vlees aten......want van de vork eten dat ging er nog net mee door......was nog net niet een hapje voor Sam en een hapje voor mij

Maar wel regelmatig een boterham belegd met haar eigen vlees naast die van mij.....en ja jullie begrijpen het vast.....van iets heel normaals werd eten een ‘dingetje’......ik heb gezocht naar ander compleet vlees en allerlei ander blikvoer en heb er zelfs een hoogwaardige kwaliteit brok bij gezocht

Na een week of twee had ik een menu samengesteld waarvan het ook de goedkeuring van Sam wel kon krijgen.....ipv van de 400 gram die ze voorheen kreeg ben ik een kilo gaan voeren en de eerste week zelfs anderhalve kilo

Ik kan nu op dit moment zeggen dat ze er weer goed uitziet en zal nu mijn weg weer moeten zoeken met het eoa afbouwen want wil natuurlijk ook niet dat ze weer te zwaar wordt want dan krijgt ze weer problemen met haar zwaar beschadigde heupen.....moet echt zeggen dat ik behoorlijk bezorgd was en mede ook door het feit dat ik nu zag dat een senior zo snel zoveel kan afvallen en dus ook zo snel in een belabberde conditie komt op deze leeftijd

Gelukkig hebben we het voor nu weer eventjes op de rit en bereiden we ons hier heel rustig voor op de mooie dagen die komen gaan en die ze toch maar weer eventjes heeft gehaald en nemen we als volgend mikpunt nu de lente maar weer in zicht.....dankbaar ben ik voor al deze mooie jaren samen met Sam .....en na haar tiende verjaardag ben ik dankbaar voor iedere maand......na haar elfde verjaardag ben ik blij met iedere week en ik denk dat er nog dagen gaan komen waarbij ik dankbaar ben voor iedere dag

Zo rond deze dagen dagen vind ik het heerlijk eens even het jaar terug te kijken om nog eens aan de hoogtepunten maar zeker ook dieptepunten de revue te laten passeren
Waar ik laatst nog zo prat ging op het feit dat er op dit forum nog zoveel oudere dobertjes zaten hebben ze dit jaar toch behoorlijk geknabbeld aan dit aantal helaas en zijn vele van ons in dit jaar hun kanjer verloren

Tel daarbij op het vrijwilligerswerk wat ik voor de database doe waarin natuurlijk ook de sterfdatum wordt aangepast op dat moment en dan heb je toch plots te maken met dagelijkse kanjers die naar de regenboogbrug gaan.....behoorlijk confronterend om het zo zwart op wit te zien

Mijn spreekwoordelijke boek van dit jaar nadert zijn einde en er zijn nog maar een paar bladzijdes over .....ik heb ze bewust allemaal blanco gelaten en zal ze volgende week inkleuren met mooie herinneringen samen met familie en mensen en dieren die ik liefheb.....mijn nieuwe boek voor 2018 ligt al klaar om wederom gevuld te worden met mooie dierbare herinneringen met als streefdatum rood omcirkeld de LENTE en ik hoop met heel mijn hart dat ik daarna verder kan gaan met het invullen van dagen vol liefde voor en samen met Sam

Ik wens voor jullie allemaal zo’n zelfde boek dat jullie op het eind van het jaar dicht kunnen klappen.......en voor vele van ons is dit een jaar geweest waarin dagen staan vermeld waarin je door de diepste dalen ging.....dat boek gaat dicht maar besef dat we ten aller tijden wanneer je dat nodig vindt dit boek weer kan pakken en dat er een dag komt dat je met een glimlach terug kan lezen ook al kan je dat nu nog niet geloven.....mooie herinneringen blijven voor altijd.....geschreven in je ‘boek’ en voor altijd op die speciale plaats in je hart....begin straks aan een nieuw boek zoals ik dat ga doen.....ik wens jullie een heel mooi boek voor het volgende jaar en de jaren daarop

Omring je deze dagen met alles en iedereen die je lief is.....kleur mooie herinneringen op je laatste pagina’s en leg je nieuwe boek vast onder de kerstboom ....geniet....heb lief en hele fijne warme feestdagen
Liefs Carla en Sam

Open in new window

Gepost op: 23/12 10:19

Gewijzigd door Carla op 04-01-2018 9:35:02

Re: De kerstoverweging
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat hier nog wel eens wil helpen, als mansky zijn balansdag heeft is een beetje (cup a)soep over zijn eten
Wij doen trouwens altijd wat warm water over het (Vlees) helpt ook bij schrokkers ( Vind ik) en ik begrijp heel goed hoe moeilijk het is om met het verlies van dobertjes/honden om te gaan vooral als je er heel dicht op/ in zit..... Ik had dit jaar ook echt moeite om onze kerstkaart te maken,....... omdat ik eigenlijk altijd foto's gebruik van het afgelopen jaar, maar nu werd het overschaduwt door de gedachten aan dat dit het laatste kerstfeest kAn zijn voor Mansky.......
Maar ondanks dat wij hier geen overvolle prijenkast hebben, ben ik maar WAT TROTS dat onze Senior, van 11 jaar + 10 maanden omdat hij nog steeds geen dagelijkse medicijnen gebruikt: maar er toch nog goed uitziet en het ook nog goed doet

Gepost op: 23/12 12:11

Gewijzigd door Marja op 23-12-2017 12:31:30

Dit is een echte DOLLE!
Uit Oldenzaal
Groep:
Geregistreerde gebruiker
We klappen hier idd het boek dicht en hopen op een goed 2018 ...
Voor de rest wil ik iedereen hier hele fijne feestdagen wensen met hopelijk ook een goed nieuwjaar..

Gepost op: 23/12 13:45

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nou, het boek van dit rotjaar wil ik morgen wel afsluiten. Ben er helemaal klaar mee....
Een paard en Clint overleden...
Ik hoop dat in 2018 niet weer mee te maken....

En ja, vanaf eind augustus, was ik blij met iedere dag, dat Clint er was......tot 2 november.....

Gepost op: 23/12 18:04

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik wil iedereen een hele fijne reeks Kerstdagen wensen, voor iedereen mét Dobermanns heel veel warmte en geluk, en voor diegenen die hun Dober(s) dit jaar hebben moeten verliezen een beetje vrede voor in het hart.

Hoe dan ook heel veel LIEFDEVOLLE GEDACHTEN voor allen! Voor mens en dier, voor hen die zijn gegaan en voor hen nog hier.

Voeg bestand toe:

gif  bomen091.gif (14.06 KB)
181_5a40cda1c6bbf.gif 200X134 px

Gepost op: 25/12 11:06

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Fijne Kerstdagen!!

Gepost op: 25/12 11:12

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
We zijn hier nu enkele weken verder wat de eetgewoontes van de koninklijke hoogheid betreft....en de puntjes op de i die normaal wat gedrag betreft in skippyballen veranderde zijn qua eetgedrag van puntjes op de i langzaam in soepballetjes en daarna in echte grote gehaktballen veranderd

De dame heeft ons nu daar waar ze ons hebben wil....

Dat we enkele weken verder zijn betekent ook dat we een flink aantal worsten blikjes vlees en nu ook brokjes verder zijn.....op kantoor waar normaal de voorraad staat van allerlei dingen ziet het er nu het meest uit als een goedgevulde dierenspeciaalzaak

Waar ze de ene dag lyrisch is over een blikje trekt ze de volgende dag haar bevallige neusje voor op...Ivy is er nu het beste mee af want alles wat onze koninklijke hoogheid njet meer blieft verdwijnt in Ivy zijn voerbakje

En toch kan ik nu voorzichtig zeggen dat we de juiste combinatie waarbij ze weer heel enthousiast voor me uit loopt om te gaan eten gevonden hebben....de dame krijgt nu bijna een kilo voer .....dat was eerst maar 400 gram en geniet weer met volle teugen van s’ochtends blikje gevogelte met rijst en s’avonds paté met rund....maar de trigger is een klein kopje minibrokjes van een gied merk die ze NA haar eten krijgt

De dame oogt weer energiek en is bij de zotten af in haar spel.....het enige wat we goed in de smiezen moeten houden is dat ze niet al teveel aankomt want anders krijgt ze weer last van haar heup natuurlijk

So far so good

Gepost op: 4/1 9:47

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Jaaaa!!! Die oudjes....breek me de B.. niet open!!

Bentley wilde alleen nog maar eten als ik naast hem op de grond zat. En dan ook het liefst een blikje sardientjes over zijn maaltijd heen!

Hoe ouder ze worden, hoe meer sterallures ze krijgen.

Clint daarentegen, at wel bijna altijd zijn eten op! Die was ook niet dik te krijgen!

Gepost op: 4/1 12:39

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl