Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 (2)

Re: Hoi!
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Ik zie en hoor nog al eens de vraag voorbijkomen....weet jij/jullie een goede fokker

Ik sta daar al enkele jaren behoorlijk sceptisch tegenover en ik wordt er vaak een beetje naar van dat er altijd maar geschermd wordt met het doorverwijzen naar de DVIN omdat daar de ‘erkende’ en ‘gerenommeerde’ fokkers zouden zitten
Als je dat 25 jaar geleden had gezegd had ik dat ook beaamd maar er is zoveel gebeurd met het ras.....ook daar is het niet zaligmakend en kennen ze de zelfde problemen zoals elders alleen is het daar ‘mooier verpakt’......het is ras is naar de kloten en iedereen heeft daar aan meegewerkt .....fokkers.....broodfokkers....DVIN...RVB....ze staan tegenwoordig allemaal in een rijtje helaas willens en wetens....een uitzondering daar gelaten

Ik vind het ook moeilijk om een keuze te maken voor het moment als onze Sam er niet meer zou zijn.....het enige wat je kan doen is op de zoektocht naar een pup je goed te verdiepen in de bloedlijnen om de kans op diverse ziektes zo klein mogelijk te houden ......en dan nog geeft dat geen enkele garantie....ook niet bij de ‘erkende’ en gerenommeerde’ fokkers

Er bestaat geen "erkende" fokker het is nog steeds zo dat iedereen papieren kan krijgen bij de raad van beheer. Of je nou een kennelnaam aan vraagt..gezondheidsonderzoeken doet .. of je zet alleen twee honden bij elkaar die papiertjes hebben. Alles krijgt een stamboom mits je de rekening maar betaald.

Het is Russische roulette momenteel om een pup aan te schaffen....dat gaat mij niet tegenhouden nogmaals de gok te gaan nemen maar wel met de wetenschap dat ik op dit moment in mijn handen mag klappen met mijn elfjarige Sam en dat de volgende dit hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen

Er zullen vast fokkers zijn die er alles aan doen om gezonde pups op de wereld te zetten en alles in de voorbereiding daarin hebben meegenomen .....maar goed die kunnen ook niet altijd herstellen dat er behoorlijk wat mis is gegaan in de fok jaren geleden waarin iedereen juist die reuen wilde gebruiken die toentertijd HOT waren

Bovendien is de pupprijs wel erg hoog geworden en zodra er geld om de hoek komt kijken bij wat dan ook worden mensen anders

Laatst heb ik een topic gevolgd op social media waarin een trotse eigenaresse van een pup zich enthousiast voorstelde.....dat arm baasje werd tot op haar enkels afgebrand omdat ze een pup ging krijgen uit een gelegenheids nestje van de boerderij .....werkelijk te zielig voor woorden werd dat daar .......omdat er daar dan geen grote namen in de bloedlijn voorkwamen zou het vragen om een ongezonde pup zijn.....ben daar zo boos om geworden

Kijk rustig rond en zoek rustig verder ....verdiep je eens in de database en ga op zoek naar iemand waarmee je een klik hebt en het goed voelt.....ga eens kijken daar en waarschijnlijk zal je zelf uitgenodigd worden

Ik wens je heel veel succes in je zoektocht

Gepost op: 12/12 9:27

Regelmatige gebruiker
Uit venlo
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hallo Claudia, als je wil kun je een keer langs komen, stuur maar een mailtje. We wonen in Venlo, dus niet ver van Eindhoven.

Gepost op: 12/12 9:56

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik sluit me helemaal bij Carla aan... Wanneer heb je een goede pup? En hoe moet je dat weten als je nog niet helemaal thuis bent in het ras? Lastig, heel lastig.
Goed idee om te gaan kijken, ook gewoon bij niet-fokkers met wel een Dober... maar ook bij fokkers (met of zonder nest) en vraag ze de oren van hun kop :-).

Je mag hier ook op bezoek komen, is wel een eindje weg (Achterhoek), dan kun je zien hoe het mis kan gaan (en weer goed komt) als een pup niet goed begeleid wordt vanaf de geboorte....

Gepost op: 12/12 11:03
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Komt net kijken
Groep:
Geregistreerde gebruiker
sorry voor de late reactie. ik ben niet zo veel online.

Ik merk dat het lastig is om een weg te vinden in mijn zoektocht. waar begin ik? En welke bloedlijnen zijn er voor mij geschikt. Bij mij staat karakter en gezondheid voorop. Maar zoals bij veel rashonden zijn er natuurlijk ook gezondheidsfoutjes. Ik neem er de tijd voor en ook om te sparen want ik wil niet de eerste de beste goedkope pup van marktplaats halen. Dat is ook de rede dat ik graag kennismaak met dobbers en hun eigenaren. Om zelf mee te maken en te zien wat voor verschillen er zijn. En ik heb geen haast want ik heb nog veel te leren.
Hoe zijn jullie ooit de zoektocht begonnen?

Gepost op: 31/12 15:59

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Claudia ik heb voor jou een aanbod ontvangen om eens kennis te komen maken met een dober in Helmond.....mocht je dat graag willen stuur je me maar een berichtje

Gepost op: 31/12 21:49

Komt net kijken
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik heb je een prive berichtje gestuurd. Maar ik kreeg een error dus weet niet of die verzonden is

Gepost op: 1/1 2:09

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Berichten worden niet verzonden als er geen onderwerp wordt ingevoerd....ik stuur je er eentje

Gepost op: 1/1 10:42

Komt net kijken
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ow vandaar. Heb je wel mijn antwoord op jouw bericht ontvangen?

Gepost op: 2/1 10:08

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Jawel en je hebt nu info

Gepost op: 2/1 17:15

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl