Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Sweet memories
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Toen Sam nog jong was kon ik zowat wel elke dag een column schrijven....over de stoute dingen die ze uithaalde.....over onze lange wandelingen waarin we vaak de meest hilarische gebeurtenissen meemaakte....weg en uit waren echte feestjes....mee in de auto natuurlijk ook want ook dat betekende avontuur....lange wandelingen met de beruchte gele laarsjes die heel vaak uitmondde in uren lang op stap te zijn vaak gepaard met of wat te eten en drinken bij of neerstrijken op een terras met een welverdiend ijsje voor ons beide

Wat hebben we vaak het leven zuur gemaakt van de beveiliger in een naburig outletcenter waarmee we het steevast aan de stok hadden omdat honden niet toegelaten werden.......maar ik dan vaak juist de situatie opzocht omdat er wel ‘sjiewawaas’ aan lange lijnen waar de mensen de nek over braken aanwezig waren....tegen kledingrekken aanpieste.....en gevaarlijk onder tafel zaten te grommen op de terrassen .....wat een discussies heb ik gevoerd met die beveiliger omdat zijn visie over honden totaal anders was dan de zijne.....honden zijn honden....dat was mijn mening....mijn Sam niet op het outlet ook de ‘sjiewawaas’ niet

Ik denk dat deze beveiliger grijze haren heeft gekregen van mij omdat ik toch iedere keer weer de discussie aanging......later wanneer hij me zag aankomen met Sam keek hij plots de verkeerde kant uit en liet het oogluikend toe maar ik denk alleen omdat hij er klaar mee was om de discussie die hij toch niet kon winnen van me

En natuurlijk had over het parkeerterrein mijn tocht kunnen voortzetten....maar ach de kans de man lekker wat lopen stangen liet ik nooit aan me voorbijgaan en heb daarna dan ook erg leuke koffiemomentjes gehad op de terrassen daar

Wat me het meest bij is gebleven was de keer dat het een hele warme dag was met overvolle terrassen en ik een plekje had bemachtigd lekker in de zon en Sam braaf naast me en de beveiliger was al een keer langsgelopen .....mensen druk babbelend je kent dat wel een geroezemoes van jewelste......iedereen genietend van bet mooie zonnige weer

Plots kwam er een meisje aangehuppeld die daar op speeltoestellen bezig was geweest....het leek er op dat ze nu naar haar ouders op weg was.......echt zo’n mooi meisjesachtig meisje met een mooi zomers jurkje en de blonde haartjes huppelde achter haar aan.....het leek wel een engeltje

Toen ze bijna bij Sam en ik aangekomen was stopte ze met huppelen....richtte haar blik op Sam en kwam naar ons toe....langzaam kwam ze dichterbij haar engelachtige oogjes gericht op Sam .....vlak voor Sam stond ze stil en ging op haar hurken zitten.....heel het terras wat daarvoor nog flink ‘roezemoesde’ hield schijnbaar de adem in.....in mijn ooghoek zag ik een jong stel waarvan achteraf bleek de ouders van het engeltje opstaan .....het engeltje hurkt bij Sam .....Sam kwam in al haar jonge jeugdige voorkomen in vol ornaat omhoog en ze keken elkaar inde ogen waarop het engeltje zei ‘wat ben jij lief’.....’mag ik een pootje’......ze stilte was inmiddels immens op het terras.....en nog steeds leek het of overal de adem werd ingehouden .....Sam verbrak die stilte door heel voorzichtig haar poot in het kleine handje te leggen .....niks onbehouwen zoals ze weleens kon doen en zomaar in de lucht klauwend.....nee heel voorzichtig.....op het moment waarop Sam haar poot in het handje van het engelachtige meisje legde leek het terras een zucht van verlichting te slaken en hoorde we......ARGHHHHHH......toen pas zag ik de beveiliger staan die ook dit hele voorval mee had gekregen en zich omdraaide en fluitend verder met zijn werk ging

Ik was altijd al ongelooflijk trots op Sam maar op dat moment liep ik echt wel naast mijn schoenen

Ik zat daar van de week dus nog eens aan terug te denken.....lange wandelingen met de op leeftijd zijnde Royal zitten er gewoon niet meer in.....ik maak haar daar niet meer blij mee dus vullen we onze tijd met urenlang lekker in de zon in de tuin wat te werken en te spelen......Sam heeft haar prioriteiten verlegt en ik daarmee ook......we verlangen niet zoveel meer naar van alles.....weet je we verlangen eigenlijk gewoon niks meer en leven bij iedere dag alsof het onze laatste is en maken er een feestje van

Het enige wat we echt willen is gewoon bij elkaar zijn.....iedere dag...ieder uur....iedere minuut want die tellen dubbel op deze leeftijd.....en als we weer eens meer uit de dag willen halen dat eigenlijk mogelijk is.....bekopen we dat beide met een dagje spierpijn erna

Dus houden we elkaar beide maar wat in de gaten dat we niet lange gekke dingen doen op onze leeftijd
Mis ik dat?.....de lange wandelingen ....de uitjes....alles samen te doen buitenshuis.....nee eigenlijk niet....voor alles is een tijd en de tijd dat we in wat rustiger vaarwater aan zijn gekomen is nu hier.....ontneem ik daarmee Sam’s zin in/van het leven?

Totaal niet maar ben me er wel van bewust dat ik gelukkig een grote tuin heb waarin ze nog lekker op avontuur kan.....op dit moment zit ik buiten in de zon en maakt Sam de nieuwe schapen achter ons op de wei het leven zuur.....roep ik haar tot de orde? Nee hoor dit is heel even nieuw en de schapen zijn hoogstwaarschijnlijk net als de keren daarvoor maar 1 dag onder de indruk van Sam en rennen ze nu verontwaardigd door de wei omdat Sam het niet oké vindt dat ze op de dam achter de sloot staan......dat is namelijk haar dam

Morgen zodra ze merkt dat ze geen indruk meer maakt en de schapen haar luid blatend gewoon in de ogen kijken met alleen het hekwerk ertussen vindt ze er geen bal meer aan en is het verder ook niet meer interessant .....daarna vindt ze weer een andere uitdaging en vermaakt zich prima buiten

Ook ben ik me heel erg van bewust dat dit Sam haar twaalfde zomer is.....ik probeer en niet al teveel bij stil te staan maar ik moet realistisch blijven.....het sleutelwoord is al jaren genieten hier.....deze zomer ga ik dus zo intens genieten van haar en zij van mij....want voor je het weet is heel deze mooie zomer weer voorbij....ach jee dat rijmt nog ook

Mooie herinneringen aan al onze jeugdige uitspattingen zitten al verstopt in het speciale kamertje in mijn hart.....de magische momentjes die er nu volgen kunnen daar nog makkelijk bij om daar voorgoed te worden opgeslagen in de archiefkast met daarop een plaatje ....Sam.....ounce in a lifetime

Gepost op: 12/4 9:56

Re: Sweet memories
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ohhhhhh....jaaa....die gele laarsjes!!

Genieten, is zooo belangrijk!
Het is weer een mooi verhaal en dat met dat meisje, kan ik mij nog goed herinneren. Wat een schat, die Sam en wat een mooie reclame!

Gepost op: 12/4 11:59

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
de mooiste herinneringen zijn die kleine dingen waar je nooit een beker voor krijgt ik denk nog vaak aan hoe Dravy bij de dierenspeciaalzaak waar we wekelijks kwamen,een keer tussen 2 wildvreemde mensen ging staan omdat zij daar meestal een koekje van het personeel kreeg die mensen schrokken zich te pletter maar het koekje kreeg ze niet voordat ik aan de balie stond

Gepost op: 12/4 12:12

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Zo mooi dit soort herinneringen. Het verhaal van dat meisje kende ik niet, maar jouw trots kan ik des te beter voelen!!! Hoe gaaf...
De komende week wordt het mooi weer, dat worden vast magische momentjes in de tuin bij de eerste ochtendkoffie...En je hoeft er niet eens zo vroeg voor op te staan :-)

Gepost op: 12/4 23:00

Dit is een echte DOLLE!
Uit Oldenzaal
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Dat zijn van die waardevolle herinneringen die je altijd bijblijven.. Geniet nog lekker van elkaar zolang als het kan.
Hopelijk zijn jullie nog vele jaartjes gegund...

Gepost op: 13/4 16:01

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Heerlijk, zo'n meisje dat onbevangen en onbevooroordeeld naar een hond toe komt. Daar hebben we er meer van nodig.
Tja, sweet memories... als ik aan Fief denk haal ik ook alleen maar de mooie momenten naar boven. Dat ik haar af en toe wel achter het behang kon plakken ben ik voor het gemak maar vergeten.

Geniet van je bejaarde dame, helaas mogen ze niet allemaal de dubbele cijfers halen.

Gepost op: 13/4 19:15

Dit is een echte DOLLE!
Uit Den Haag
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Prachtig verhaal!
En ik denk eigenlijk iedere dag wel even aan jullie, juist omdat Sam al 12 is.
Ze leeft, zoals ik dat noem als een hond echt oud is, in geleende tijd.
Een hele bewuste tijd, die mooi en pijnlijk tegelijk is.

Gepost op: 25/4 17:06

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Wat lief dat je regelmatig aan ons denkt....Sam is een zomerpup ze is geboren op 21 juni dus met haar verjaardag begint de zomer pas echt
Het is idd een hele kostbare en ‘geleende’ tijd waarin wij al enkele jaren leven.....zeker met haar zeer slechte heup in acht genomen.....ik had nooit gedacht dat ik nog meer van haar kon genieten en houden dan ik al deed.....maar toch kan dit wel bemerk ik nu

Ik heb deze momenten al meer dan eens beschreven als ‘magisch’ en het lijkt in dit jaar waarin ze dan nu twaalf wordt dat die momenten steeds vaker voorkomen waarvan we dan nu ook steeds vaker dubbel genieten

De afgelopen weken met het mooie weer waren we beide weer opgelucht dat we hele dagen buiten konden doorbrengen en dan laat de Royal zich weer van een kant zien die bij een heerlijke jonge hond past.....struint door het bos.....maakt alles wat beweegt het leven zuur en kan zich heerlijk vermaken door te rollebollen in het gras....heeft weer ontdekt dat ze voorbijgangers het apelazarus kan laten schrikken als ze in de voortuin verdekt ligt opgesteld onder de hortensialaag en eet gelukkig weer erg goed...ze straalt momenteel gewoon uit dat ze er nog is en zeker niet van plan is om het goede leven hier op te geven

En natuurlijk is het na een dag buiten in touw geweest te zijn een echte senior dame die na de versnaperingen op de bank naast me in een diepe luid snurkende slaap valt en zich dicht met dat warme hondenlijf tegen me aandrukt ❤️

Gepost op: 26/4 8:46

Dit is een echte DOLLE!
Uit Arnhem
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik heb nieuwe rode sneakers...ze noemen mij op het werk -> De rode schoentjes

Maar jij bent en blijft inderdaad de enige echte -> De gele laarsjes

Gepost op: 27/4 10:02

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl