Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Dobertjes en warmte
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Ik merk de afgelopen tijd toch wel dat Sam een oud besje wordt hoor.....en ze heeft ook duidelijk wat meer last van de hoge temperaturen .....waar ze andere jaren volop genoot midden in de zon verkiest ze nu vaak een plekje in de schaduw en is ze duidelijk een stuk lomer en js haar ademhaling beduidend zwaarder

Afgelopen zondag was het hier echt drukkend warm en kin ze duidelijk haar draai niet vinden en het leek wel of ik wel 80.000 keer de achterdeur open en dicht heb gedaan voor haar.....binnen buiten binnen buiten binnen buiten.....binnen blijft het bij mij altijd heerlijk koel maar goed als het vrouwtje niet binnen is .....is het een stuk minder leuk

Daar ik drie weken lang smiddags een afspraak had met mijn bank om naar de Giro te kijken....en Sam daar natuurlijk bij moest zijn om met haar lange oren in net beeld te zitten viel me het in die weken dus ook niet zo op

Nu deze is afgelopen en ik ook smiddags bij goed weer natuurlijk buiten ben valt het me dus goed op dat ze er niet zo goed meer tegen kan....wat minder actief,wat minder eetlust en soms wel wat diaree

Hoe reageren jullie hondjes op de warmte?

Gepost op: 29/5 8:56

Re: Dobertjes en warmte
Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Jonge Stella kan er voor een Dober verbazingwekkend goed tegen,die gaat gewoon languit buiten op de warme tegels in de zon liggen. Krijgt ze het te warm verhuist ze naar een plekje in het koele beschaduwde gras (maar binnenkomen, waar het veel koeler is, ho maar.... die wnt zowat buiten!). Als je met haar op stap gaat hijgt ze ook eigenlijk niet, ondanks geren, geraus en gestoei met andere honden.
Wel zwemt ze vrijwel dagelijks in het meertje hierachter.
Met die hitte ga ik op het heetste van de dag niet meer met haar aan de wandel, dan blijft ze maar thuis op erf en in tuin, daar zijn genoeg schaduwplekken.

Gepost op: 29/5 10:08

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Bradley gaat in het zand in de schaduw liggen. Ook gaat hij soms naar binnen en ligt dan gewoon in zijn bench.
Maar owee, als er een fietser oid langs komt, raced hij er achteraan. Conditie genoeg!

Helaas, water is niets voor hem....hij vindt dat hij genoeg heeft gezwommen.

Gepost op: 29/5 11:39

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ach, die knullige Damen moest ik dikwijls "redden" op z'n ouwe dag. Die ging dan naar buiten op het heetst van de dag, en na een tijdje ging ik eens kijken. Lag-ie midden op de hete terrastegels uitgestrekt te hijgen (en te koken) in de bak-zon.
Echt niet goed wijs was die, dan haalde ik hem subiet naar binnen; in de schaduw liggen, dat bedacht hij blijkbaar zelf niet.

Met Calla had ik dat nooit; die ging nergens ook maar 2 meter bij mij vandaan, dus laat staan alleen naar buiten.

Frau Stella daarentegen kan uitstekend voor zichzelf zorgen, die kan ik gerust een halve of hele dag buiten laten, die redt zichzelf met gemak. Ze komt dan niet eens even kijken waar ik ben of wat ik doe.

Maar het is natuurlijk wel zo dat in de huidig ontstane situatie die onafhankelijke zelfstandigheid wel mooi meegenomen is; ik kan gewoon de deur uit en haar buiten laten. Urenlang, geen enkel probleem voor haar, met Willem, zonder Willem, binnen of buiten, 't is allemaal goed (hoewel k toegang tot buiten natuurlijk leuker gevonden wordt). Dat komt mooi van pas nu Adri als "hondenoppas" is weggevallen. Want Calla kon nog geen 5 minuten alleen zijn, nooit. Daar (over Stella) maak ik me ook nooit zorgen over, zoals ik over Calla altijd deed, want ik wt dat Stella mij niet nodig heeft voor haar eigen daginvulling... zij bekijkt het wel, ook zonder mij.

Zij is dan ook een flink waaks type aan 't worden op het eigen erf, dat hou ik wel scherp in de gaten, dat we geen ongerichte blafsessies krijgen, of andere over the top waaksheidsverschijnselen.

Maar ik denk heus wel eens; "Waar is die zo bekende Dobermann eigenschap "Ik kan niet zonder de baas, waar is-ie?" Bij haar (nog) ver te zoeken dus....

Gepost op: 29/5 15:39

Dit is een echte DOLLE!
Uit TILBURG
Groep:
Geregistreerde gebruiker
de wandelingen worden hier kort gehouden, Thirza is ook al een dame op leeftijd,ligt graag in de zon, maar zoekt ook gauw weer de verkoeling op, ligt ook veel te slapen,eet weinig, drinkt gelukkig wel, loopt ook slecht met haar achterpoot en hiervoor heeft ze rimadyl gekregen.onze Benji blijft met de bal spelen,de temperatuur maakt hem niet uit.Laslo en Akira zijn ook minder actief met deze dagen...maar ja wij baasjes doen ook minder met dit weer,wij zijn ook al op leeftijd ha,ha

Gepost op: 29/5 16:25

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
ONZE ouwe sam (Doynick) die houd zich wonderbaarlijk goed, hij verkiest het om veel binnen voor de kachel te liggen, en NEE die is met dit weer NIET aan maar daar ligt zijn kussen,......en s nachts breekt hij uit zijn bench, om voor de ventilator te gaan liggen
ook Fiene houd zich gedeist,....zolang we de beregening maar niet aan zetten, want DAN is ze niet weg te slaan bij die beregening

Gepost op: 29/5 16:34

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Leroy is gek op zijn bal en hij vindt het geweldig om daar samen mee te spelen. Met het prachtige weer dat maar doorgaat zie ik wel dat hij naarmate het warmer is, wat eerder met die bal in zijn bek gaat liggen. Maar als ik dan toch weer gooi is hij toch weer fanatiek. Ook op dit vlak kent hij geen grenzen, maar gedwongen rust accepteert hij prima.
Op vandaag na is hier de hele maand mei geen druppel regen gevallen, fijn voor Leroy want hij houdt niet van regen... of van water in het algemeen.

Ik ben wegens mooi weer vaak met de tuinslang in de weer, zo eentje met een douchekop. Leroy vindt het geweldig om daaruit te drinken, na een tijdje water happen kan ik hem voorzichtig nat maken, meestal mondt dat uit in een hilarisch watergevecht waarbij hij helemaal nat wordt en dus ook afkoelt. Eenmaal nat gaat hij er voor staan: op mijn buikje please, zo lekker koel....
Helaas...als het genoeg is voor hem, draaft hij naar binnen om zich daar eens eens grondig uit te schudden om vervolgens lekker buiten in het zonnetje op te drogen.

Leroy geniet dus vooral van al deze mooie dagen. Heerlijk vindt hij het!!!!

Gepost op: 29/5 23:43

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Bradley zoekt verkoeling in het zand en in de schaduw.....

Open in new window

Gepost op: 31/5 14:09

eens een dober, altijd een dober!

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl