Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Dobermann naar Keuring KNPV Politiehond 2, na meer dan 25 jaar!!!
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nou, het is zover!

"Colonel Cajo vom Schlossrudwalde" is officieel ingeschreven voor de keuring KNPV Politiehond 2, op vrijdag 29 juni 2018 te PHV Roda.

Nu de laatste puntjes op de “i” zetten en vooral goed in het programma komen als geleider.

Dit is Cajo zijn laatste KNPV jaar!
Wanneer er weer een Dober serieus en actief in de KNPV zal deelnemen is nog maar een vraag. Hopelijk zullen de fokkers serieuzer hieraan werken en zullen er meer serieuze (KNPV) africhters het uitproberen met dit ras in de KNPV.
Ik hoop dat ik met Cajo heb kunnen laten zien dat er wel geschikte exemplaren van de Dobermann rondlopen.

😎💪🏼

Voor geïnteresseerden is het wellicht een leuk iets om mee te maken. De laatste PH2 Dobermann was ruim 25 jaar geleden.

Extra info voor onbekenden:
-KNPV staat voor "Koninklijke Nederlandse Politiehond Vereniging" en is het politiehonden dressuur programma van ons land. Honden kunnen na certificering aangekocht worden door een politie korps e.d. waarna zij o.a. ook een aparte toetsing moeten doen van geschiktheid als combinatie met hun nieuwe hondengeleider (bij de politie), alvorens ze op straat komen te werken. De KNPV staat het hoogst aangeschreven als het komt tot het leveren van militaire -en politiehonden wereldwijd.

-Cajo is de enige gecertificeerde Dobermann binnen de KNPV met
Politiehond 1 (laatste was 17 jaar geleden), Objectbewakingshond (laatste was meer dan 20 jaar geleden)
Ook is Cajo inmiddels in het bezit van het certificaat Nederlandse Bond voor de Diensthond (NBvdD) Beveiligingsurveillancehond (laatste was 12 jaar geleden)

Voeg bestand toe:

jpg  544935_611143808994334_2069916494838101683_n.jpg (90.88 KB)
279_5b150684eee23.jpg 720X720 px

Gepost op: 4/6 11:29

Re: Dobermann naar Keuring KNPV Politiehond 2, na meer dan 25 jaar!!!
Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Dat is een mooie doorbraak met Cajo!
Maar voordat we nu juichend in de rondte gaan springen; is hij een uitzondering (qua Dober-karakter of qua training) of gaan er nu in de toekomst meer volgen?
Zijn er meerdere jonge veelbelovende Dobers dat je weet in training hiervoor?

Gepost op: 5/6 16:24

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Gefeliciteerd Rüel en Waar is die keuring? phv Roda zal niet iedereen wat zeggen, (mij trouwens ook niet ) maar wie weet zijn er genïnteresserden die willen komen kijken,.

wij zijn er waarschijnlijk niet bij om je aan te moedigen,....(ivm werk) maar ik wens je (sorry) jullie WEL heel veel succes Zet hem op je KAN het

Gepost op: 6/6 13:47

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hoi,

De keuring is te Bunzingpad 1 in Bersgschenhoek, voor zij die dit unieke moment willen of kunnen meemaken.

Om antwoord te geven op de andere vragen:

Er zijn de afgelopen tijd wat mensen geweest die het PH1 programma hebben geprobeerd met een Dober, maar afgehaakt vanwege diverse redenen. Let wel, er is een verschil tussen het “proberen” en het behalen!
Wanneer er weer een ander dit gaat oppakken is een grote vraag. Ik weet toevallig dat er iemand in de Dober wereld het probeert binnen het zoekhonden programma van de KNPV. Ook dat is afwachten wat het wordt.
Mijn ervaring is dat men vaak onderschat hoeveel dit programma van zowel de hond als de geleider vraagt.

Het programma is zo breed dat diverse driften van een hond worden aangesproken. Met driften bedoel ik niet alleen de wil om te bijten, en ook daarin is er een hemelsbreed verschil. Je hebt o.a. zoek, apporteer, revier, etc driften. Belastbaarheid, moed, scherpte en nog veel eigenschappen worden aangesproken om met succes dit programma te kunnen doorlopen. Met PH2 wordt nog meer gevraagd van de hond en geleider. Daarnaast heeft elke geleider een andere manier van trainen. Wat voor de ene geleider een trainbare hond is, komt voor een andere geleider tekort. Dit doordat de ene meer vraagt van de hond dan de ander. Het wezen van de hond en de doorzetting en belastbaarheid wordt dan dus meer aangesproken.

Ik zal het in de toekomst wel weer proberen met een Dober, en dat zal een pup van Cajo zijn. Dit vooral omdat het mij meer zekerheid bied.
Hij is uniek als het komt op een complete hond voor dit programma en dan ook nog eens een Dobermann.

Maar ik een oproep geplaatst voor fokkers e.d. dat ze de gelegenheid hebben om een hond uit hun fok bij mij kunnen plaatsen zodat ik ermee het KNPV programma kan beoefenen. Vanuit NLD is er geen interesse, en men heeft altijd een reden of excuus.
Interesse dat er in het buitenland is, heeft in mijn ogen niet de geschikte driften e.d. om mijn energie erin te steken. Want ik zal niet tot het oneindige tobben met een hond dat het niet gaat worden.
Ook zal ik mijn energie alleen steken in gezonde bloedlijnen, dus bloedlijnen vrij van DCM en andere ernstige erfelijke ziekten. Bloedlijnen die waarde toevoegen aan het ras.

Ik denk, en het doet mij pijn te zeggen, dat Dobermann liefhebbers leven in de illusie dat het ras geschikt is voor zware africhtingstakken en dienst. Het is maar een hele kleine hoeveelheid dat de juiste driften heeft voor zulk dressuur. De IPO is niet representatief voor het beoordelen van een hond op alle driften. Dan zou ik Franse of Mondioring een geschikter programma vinden om honden daarvoor te filteren. Het is niet voor niets dat africhters die hoog draaien of in andere takken van dressuur zitten, er niet voor kiezen met een Dobermann te lopen. Evenals diensthonden.

Maar goed, de toekomst zal het uitwijzen. Ook ben ik rustig aan het oriënteren in andere rassen.
Cajo vindt ik geschikt en compleet, en zijn pups die er nu rond lopen doen het allemaal erg leuk en hebben veel van zijn driften. Maar het is maar nog de vraag of de pup die ik van hem neem ook geschikt is.

Gepost op: 10/6 12:46

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
in middels is de keuring geweest, en laat ik nu heeeel benieuwd zijn naar hoe het gegaan is

Gepost op: 6/7 12:29

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl