Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Goed opgevoed
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Nou ja ik denk dat ik gerust kan melden dat ik er nog eentje ben van de oude stempel en mijn paps en mams mag bedanken voor de genoten opvoeding

Ik ben groot gebracht met normen en waarden en respect voor al wat leeft ....of dat nu mensen of dieren zijn daarin was geen onderscheid
Bovendien ben ik ook nog groot gebracht in een tijd waarin een klap als je die verdiende gewoon op zijn plaats aankwam......zonder dat dit een buurman melde bij jeugdzorg.....ik had inspraak zoals een kind inspraak hoort te hebben.....weinig of niks want als ik zo tegenwoordig eens rondkijk miet een kind overal en altijd ook inspraak hebben en zitten volwassene met dit kind te discussiren over van alles en nog wat

Mijn moeders wil was wet en anders die van mijn vader ( als mijn moeder niet thuis was )..... Ik zei U tegen ouderen en paps en mams tegen mijn ouders en kwam niet in me op om hun bij hun voornaam te noemen

Ik ben maar enigs kind en ik denk dat dit komt omdat ze zo van me geschrokken waren.....dat ze een tweede niet aandurfden.....nee hoor dat was een bewuste keuze

Mijn opvoeding heeft geduurd totdat ik het huis uitging en samen ging wonen .....de regels die bij mijn thuis werden gehandhaafd zijn ook tot die tijd blijven gelden.....toen soms niet makkelijk als jong volwassene als ik er nu over nadenk.....maar ging er nooit tegenin op welke leeftijd dan ook.....ja wel de grens opgezocht natuurlijk want wie doet dat niet?

Toen ik na verkering,samenwonen,huwelijk dan eindelijk zelf mijn regeltjes kon maken merkte ik eigenlijk direct dat ik gewoon dezelfde weg koos als mijn ouders......en toen mijn kinderen werden geboren kwam ik er achter tot mijn grote verbazing dat ik gewoonweg precies hetzelfde deed als dat mijn ouders in mijn tijd deden......al dan njet aangepast aan die tijd.....zelfs mijn honden kregen dezelfde opvoeding als de honden vroeger bij mijn thuis en ook mijn paarden werden met een strakke teugel opgevoed.....eerlijk en consequent ...daardoor zag ik natuurlijk weleens verzet....zowel bij de kids als de honden en de paarden .....maar wel eerlijk en fair

Nu ik volwassen kinderen heb zie ik wederom dezelfde normen en waarden bij hun terug met respect voor mensen en dieren....zeggen U tegen ouderen en noem het hele totaalplaatje maar op

Als ik zie hoe hun met deze opvoeding in het leven staan kan ik niet meer doen dan achteruit leunen en trots zijn op de volwassen mensen die ze zijn geworden

Niks mis mee met een beetje discipline .....die betaalt zich toch uit nu bemerk ik.....en heeft zich ook altijd laten zien in de opvoeding van mijn honden en ook de paarden

Dus ook bij mijn Sam....een heerlijke hond met een eigen willetje en soms wat verzet maar altijd eerlijk

En net wanneer je net als bij je kinderen achterover wil leunen en alleen maar trots wil zijn op je Dobertje..... Besluit dat dobertje dat ze best weleens de rollen om wil draaien

Zo apart om te zien.....mijn vorige honden hadden wat geleerd en kwamen er eigenlijk nooit op terug....deden gewoon in heel hun leventje wat ik ze had geleerd

Echter bij een dobertje heb je toch weer regelmatig wat bijscholing nodig
Moet eerlijk zeggen dat het weer eventjes duurde voordat ik er erg in had dat Sam die dan wel liefkozend onze Koninklijke Hoogheid wordt genoemd.....ook de Koninklijke streken ten toon spreidde

Sam was zelf aan een opvoedkundig gedeelte begonnen.....maar wel met omgedraaide rolletjes

Soms springt ze van de bank en besluit dat het tijd is.....tijd voor in haar ogen of Royal koppie dat het NU tijd is om op de grond te gaan liggen en zot te stoeien......dat het NU de beste tijd is voor een snack.......dat het NU de tijd is dat ze haar Royal billen in de zo'n wil wentelen.....dat het NU tijd is om de eartreatment uit te voeren en zet daarbij kracht met een goedbedoelde poot op je schouder maar gelijk een fikse kras op je wang......met een ook goedbedoelde poot op je schoot die bij het verlaten van die schoot een haal over je benen oplevert en in sporadische gevallen een kapotte panty of grote haak in je trui......als het tijd vindt om NU te knuffelen komt er soms een onverwachte maar zeer hard doberkoppie je kant uit wat af en toe uitmondt op een bloedneus.....een paar ferme neusdrukken in je zij die koffie over je kleren laat lopen .....maken je duidelijk dat het NU de hoogste tijd wordt voor een knuffelsessie

Bij al die NU-momentjes die op de meest onverwachte tijdstippen plaatsvinden en waarvan het ergste is dat je in eerste instantie niet doorhebt dat ze plaatsvinden worden er puntjes op de i gezet......niet bij mij want in Carla komt geen geen i voor .....maar wel bij onze Koninklijke Hoogheid die dus voluit Zamfira heet

En voor ik er erg in heb staan er een heleboel puntjes op die i van onze Royal.....en zijn die puntjes.....ik bedoel maar waar hebben we het over een paar puntjes..... Deze dus....gewoon zomaar ineens ik weet niet waar het gebeurt regeltjes en normen en waarden en gewoontes van Sam geworden

En zit je patsboem zelf in een situatie waarin het NU tijd is dat je een koekje 'mag' geven....waarin je opveert als de lady naar buiten wil of PATS op de grond ligt wanneer ze 'wil' spelen en het liefste NU

Die lieve kleine puntjes op de i leken wel uit te groeien tot alles omver rollende skippyballen en zo sneaky ook h ....je rolt er als vanzelf in mee

Tot ik me vorige week besefte dat ik al aardig goed opgevoed was door Sam en ik eigenlijk bijna de nek brak door al die puntjes op haar i die uitgroeide tot skippyballen heb ik al die ballen maar eens een flinke schop gegeven en ben langzamerhand de puntjes maar weer eens bij MIJ op de i gaan zetten.....om alles uit te sluiten ook op die van IK

Als ik NU terugkijk op die week heb ik alweer aardig wat ballen terug verzameld al dan niet met een sip op haar lange neus kijkende Royal.....je ziet haar denken.....pfff dat waren mijn puntjes mijn ballen......jammer Sam

Het spreekwoord ...je geeft ze een vinger....was hier erg toepasselijk
Maar Sam wie kaatst kan de bal terug verwachten......en dat is precies wat we NU gaan doen....het weer is heerlijk en we gaan lekker buiten een balletje trappen

Doberbaasje....be ware als de kleine puntjes op de i skippyballen worden

Gepost op: 12/3/2015 10:11

Re: Goed opgevoed
Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Zo herkenbaar Carla.

Voor je het door hebt, ben je bediende, speelmaatje, trooster, voedselvoorziener en weet ik veel wat al niet meer geworden. En dan wel op de tijd dat onze geliefde dober het wil.

Ik zeg altijd: je geeft een dober een vinger en bent weken bezig om je hand terug te krijgen.

Gepost op: 12/3/2015 10:48

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Achterover leunen en denken dat je alles wel gehad hebt is er inderdaad niet bij. De 'dat doet ie anders nooit'-momenten zijn niet meer op de vingers van n hand te tellen. Er zijn dingen die ik best door de vingers zie maar af en toe moet je gewoon weer even grenzen stellen en daar wordt soms met de nodige verontwaardiging op gereageerd.

Zo is de bank hier voor mij en de poezen, niet voor de hond. De laatste tijd flikte ze het om toch op de bank te kruipen, met zo'n gezicht alsof het de normaalste zaak van de wereld was. En als ik dan eerst heel hard begin te lachen, vervolgens een foto maak om haar dan pas quasi boos van de bank te sturen kan ik me ook wel voorstellen dat ze dat niet al te serieus neemt.

Maar wat ik dan wel weer leuk vindt, ik weet niet of jullie dat herkennen in je eigen dober, ze doet niets stiekum. Ze gaat gewoon open en bloot de fout in, niet van dat achterbakse gedoe maar hopla, er vol voor gaan. En dat kan ik dan eigenlijk alleen maar waarderen.

Gepost op: 12/3/2015 12:37

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hahaha, ja Marijke, ze doen het gewoon vol in je gezicht en gaan dan vaak liggen wachten tot je er iets van zegt.

Zo zal Sam inmiddels ook al wel heel lang weten dat zij zelf meer geduld heeft dan haar baasje, dat domweg gelukkig is met haar verzameling skippyballen... Zo trots veroverd... Maar op een dag, en dat weet Sam nu al, heeft ze al die ballen gewoon weer terug en dan begint het hele spelletje van voren af aan.
En net als alle Dobers heeft Sam geen last van haar ego. Ze laat haar baasje lekker in die waan, vindt het vast heel knap dat de baas nu ook weet hoe ze ballen moet verzamelen. Daar heeft ze wel een beloning voor over: goed gedrag.
Maar intussen wacht Sam ongetwijfeld, redelijk geduldig, tot de dag aanbreekt waarop al die ballen vakkundig worden terugveroverd.

Neem eens wat katten Carla, dan zul je zien dat het allemaal reuze meevalt met de Royal!

Gepost op: 12/3/2015 15:16
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit wedde
Groep:
Geregistreerde gebruiker
haha leuk weer.

Hier ook hele grote skipy ballen, ontzettend grote skipy ballen.
En inderdaad, wat Marijke zegt, ze doen niks stiekem, en daarbij weten ze heeeeeeel goed om je ergens mee af te lijden, om daarna wat rottigheid uit te gaan halen, en ik trap er steeds weer in.

Gepost op: 12/3/2015 16:46

Kan gewoon niet weg blijven
Groep:
Geregistreerde gebruiker
heerlijk geschreven weer, Carla..

die Sam toch, dacht ze het zo goed voor elkaar te hebben, heeft vrouwtje t toch door! ;)

Die dobers zijn veel te eerlijk om een stommiteit te verbergen... die blik in de ogen verraad het vaak.

Gepost op: 12/3/2015 19:42

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Prachtig geschreven en inderdaad zo herkenbaar!! Maar toch hebben ze hier streken uitgehaald, achter onze ruggen om..... ik noem het slopen van mijn rieten hoedje (zie de fotowedstrijd van maart) het slopen van de banken, helaas geen foto's, boeken.... enz.....enz.

En de opvoeding van mijn ouders? Net zo, Carla!

Gepost op: 14/3/2015 8:02

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Na die TIA/beroerte van mij waren Calla en Damen o zo lief, tot ik weer een beetje begon op te knappen en aan te sterken, toen gingen ze misbruik maken van mijn duidelijk vertraagde reactievermogen en snelle moeheid.

Daardoor stond ik wel eens oogluikend iets toe.... FOUT, want wat een moeite dat weer gekost heeft om ze dat allemaal weer f te leren.... dubbel veel moeite dus.

Calla is daarin overigens niet erger dan Damen (in al het andere wl, hahaha...) maar Calla doet het openlijk en Damen is echt wel een stiekemerd, die wacht tot je uit beeld bent (of lijkt te zijn). Damen schrikt zich zes hoedjes als hij betrapt wordt op iets, Calla staat je dan brutaal en quasi naief aan te kijken zo van: Hee, mcht ik dat niet? Nooit geweten...

Die twee zijn wel z enorm verschillend....

Gepost op: 14/3/2015 14:11

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
ik heb er al dikwijls mee gelachen, een dober opvoeden ? ben je z'n hele leven mee bezig,
wanneer je denkt ok nu gaat het redelijk, alles onder controle, vreten ze weer wat anders uit

ik krijg hier ook zo op regelmatige basis een kramp waarin in zeg, ok.;;. bijsturen is de boodschap.. en dan voel je dat er langs dobiekant gedacht wordt

nu heeft jacko weer wat nieuws te pakken, wanneer ik moet werken sta ik om kwart voor zes op en maak met hem een klein wandelingetje
tot op heden, tijdens het weekend leek hij het wel te vatten, vrouwke komt niet naar beneden....ok, op een paar uitzonderingen na dat hij mijn man een beetje ging pesten,
maar nu is het een ochtendritueel geworden...

kwart voor zes ....beetje blaffen.....een beetje piepen....nog een beetje blaffen.....

als je dan niet moet opstaan is dat heel leuk...

en nee ik heb hem geen horloge gekocht zodat hij weet hoe laat het is....

vanaf nu gaan we dus proberen de puntje terug op de i te krijgen

Gepost op: 20/3/2015 8:08

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Zijn mijn engeltjes dan de enige die wel keurig braaf zijn?

Ze hebben soms hooguit een andere mening... dat is iets anders 😂

Zo kreeg mijn vader (op dat moment werkgever) de suptiele hint nodig op dieet te moeten. Lunch werd gehalveerd, probleem opgelost

En als wij de tijd vergeten gaat de welbekende gong voor etenstijd, is toch handig???? 😂

En als het kussen verkeerd om neergelegd wordt, tsja, dan is er misschien een beetje drama nodig om duidelijk te maken dat HIJ het graag andersom ziet, antislip is namelijk prettig als scrubmassage 😂

We zien soms dingen verkeerd, dat is het!

Gepost op: 21/3/2015 8:11

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl