Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 2 (3) 4 5 »

Re: Calla is ingeslapen...
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat een prachtige film van jullie samen, echt heel erg mooi gemaakt.
Mooie herinnering.

Gepost op: 20/10 14:58

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Calla is op mijn achtererf begraven naast haar maat de reu Damen, die vorig jaar, december 2016, 1 week na zijn 12de verjaardag, is heengegaan.

Ze ligt vlak naast mijn atelier (daar liggen ze allebei) op het achtererf, gewikkeld in haar roze fleecedekentje met haar roze varkenspopje tussen haar poten.
Als ik schilder kan ik haar plekje zien, anders vrees ik dat er van schilderen niet veel meer gaat komen.

Net als de afgelopen week, niets is er uit mijn handen gekomen, ik loop doelloos, zinloos en rusteloos rond te dwalen in en om het huis, op zoek naar... naar wat? Ja, we weten waarnaar. Naar iets dat verloren is. Ik voel mezelf ook verloren... niets, helemaal niets hieraan is ook maar een beetje makkelijk.

Ze was in lles.
Ik ging nooit naar huis, ik ging naar Calla. Naar hr. Ze wist altijd van tevoren wanneer ik thuiskwam en zodra ik met de fiets over het paadje liep hoorde ik haar binnen al jubelen. Nu is het oorverdovend stil. Vaak wil ik helemaal niet eens naar huis, want waarheen dan? Naar daar waar zij niet is. Wat moet ik er doen?

Het was ook zo'n overdreven blij ei altijd, iedere dag gaf haar aanwezigheid, haar happy attitude een gouden randje.

Niets, niets is makkelijk.
Overvliegende ganzen...dan stond ze altijd stil en keek omhoog en tuurde ze een hele tijd na. "Kijk Calla, gansjes, gansjes, GAKGAKGAK..."zei deze gek dan nog idioot enthousiast. Nu denk ik alleen: Ganzen, misschien is ze wel meegevlogen...".

Haar geur. Ik heb nog geen dekentje van haar kunnen wassen, ook niet die van op mijn bed, waar zij altijd op lag "want dan ruik ik haar niet meer".

De geluiden.
Haar rare kleine stapjes, haar tapdansgeluiden noemde ik dat, die je altijd hoorde, vooral op het laminaat in de gang, TapTapTapTap, omdat ze de hle dag achter me aanliep.
Het diepe zuchten naast je op de bank, het gaan verliggen en met haar achterpoten de bankleuning raken.. kgggk klonk dat.

De kapotte boeken en tijdschriften "O, heeft Calla die weer gelezen ?" Ze ging er altijd bovenop zitten of liggen als je ze niet wegborg.

Mijn laarzen blijven netjes naast mekaar staan opeens. Ik zie geen modderpoten meer in huis. Ik zie nog wel haar poot- afdrukken in de modder buiten op het erf... straks zijn ook die weggeregend, dat wil ik niet.

Boodschappen halen is ook een hel. Niet meer "O, wacht even wat lekkers voor Cal meenemen" de volkorenkoeken, de eierkoeken, de light-ijsjes-in-kuipjes, de gevulde buffelhuidkluiven. Laat maar liggen.
Haar altijd in de weg staan, rondsnuffelend in de boodschappentassen "Wat heb je voor mij meegenomen?"
Heel het ten maken is een oordeel, ik heb er dan ook totaal geen zin meer in.

En nog honderdduizend andere kleine Calla-dingen. Ze was in alles, overal, altijd.

Voorbij, voorbij, voorgoed voorbij....

Het was 7,5 jaar, haar hele leven. Heel dat leven deelden wij samen. Hoe lang moet ik nog zonder haar, hoeveel jaren nog, dat zij er NIET zal zijn?

Het is onverdragelijk. Een kwelling.

Gepost op: 21/10 12:53

Dit is een echte DOLLE!
Uit Oldenzaal
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Er komt een tijd dat je er vrede mee hebt en dat je met een glimlach terug denkt aan een hele mooie en bijzondere tijd..

Gepost op: 21/10 16:03

Dit is een echte DOLLE!
Uit Den Haag
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik weet wat een kwelling het is.
Iedere minuut zonder je hond is een hel.
En het wordt met iedere hond erger.
Omdat je bij iedere hond meeneemt wat je van de vorige hebt geleerd en je een nog sterkere band kan opbouwen.
Maar ook omdat soms een volledig unieke hond je pad kruist.
Eentje die echt anders is dan de rest.
Zoals Duke.
En ik denk ook zoals jouw Calla.
Net toen ik met Duke en Coco buiten was vlogen er ganzen over.
Ik heb maar even meegegakt.

Gepost op: 21/10 17:10
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Het kan zo natuurlijk niet verder... ik moet mezelf weer tot iets zien te zetten, alleen voelt alles compleet zinloos aan. In bijna iedere activiteit zat in mijn achterhoofd wel een soort gedachte die met haar te maken had. Om haar, voor haar, door haar.

Bij het schilderen (zeer verontrustend dat ik ook dat nu niet meer voor mekaar krijg) lag ze achter mijn ezel in de stoel in het atelier, slapend en zuchtend.

Om mezelf nu weer te bewegen tot nige motivatie om althans dt weer op te pakken (er moet - eetlust of geen eetlust- toch ook brood op de plank!) heb ik besloten ter nagedachtenis een mooi symbolisch schilderij van hr te maken, ook een beetje in de hoop dat ik daarmee weer een stukje werk kan oppakken en tch nog even tegelijkertijd met het verwerken van haar bezig kan zijn.

Het wordt een doek van haar en profil, natuurlijk met bek open zodat je haar prachtige tanden kunt zien - ze had trouwens haar bek uit puur enthousiasme meestal open - en een mooie lichtval in haar stralende ogen (daar zaten van die gouden spikkeltjes in) op de achtergrond wil ik dan "Calla's" (Zantedeschia's) verwerken, dat zijn bestaande bloemen. Een soort aronskelken. Vind ik wel mooi symbolisch ook.
Wil ik komende week aan gaan beginnen. Daar heb ik dan nog wel een soort van zin in.

Misschien geeft het me weer een stukje verwerking en helpt het me weer "op streek".

Als het af is zal ik zorgen dat er op het Forum foto's van geplaatst worden.

Ik kan niets anders bedenken dan zoiets om uit dit doodse nietsdoen te raken....

Overigens heb ik niets dn mooie herinneringen aan haar,waar ik echt nu ook wel al met ontroering en vertedering aan kan terugdenken, hoewel ik zeer moeilijke tijden met haar heb meegemaakt, vooral in haar jonge jaren van 1-3 jaar. Ik heb wat gewanhoopt, niets leek te willen, niets leek te lukken. Maar juist daardoor heb ik een gigantisch symbiotische band met haar opgebouwd.

Het mooiste aan haar?

Haar altijd stralende, altijd even enthousiaste ogen. Je kon niet wt voor probleem hebben, of dan was zij er met haar hele blije zelf toch, iedere dag dat ze wakker werd begon voor haar het hele leven weer van voren af aan, opnieuw, elke dag verwachtte ze weer de meest fantastische dingen van het leven.
Ze had een eeuwig jonge, eeuwig luchthartige, eeuwig vrolijke levenshouding.

Zo ben ik zelf nou niet bepaald, dus vandaar dat zij mij dagelijks weer verwonderde, verbaasde en vertederde. Ze voelde zich eigenlijk een eeuwig kind, spelend in een eeuwig stralende zon.

Well, now she can....

Gepost op: 22/10 13:19

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ohhhh, Constantijn....wat goed van je om een schilderij van haar te maken! Daar kan je al je gevoelens in kwijt.
Eigenlijk is dat fantastisch dat jij dat kunt, je hebt dat al voor meerdere mensen gedaan, maar dan was het hun paard of hond....

Nu van Calla, waar je al je gevoelens in kunt wegschilderen...ik ben reuze benieuwd!!!

Ontzettend veel succes met dit schilderij, ik ben reuze benieuwd naar het resultaat....

Gepost op: 22/10 22:25

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Uit Ergens in het gezellige brabant
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Dag Constantijn..
Ik lees het nu pas... wat een verdriet..
Heel erg veel sterkte..

Gepost op: 23/10 10:12

Moderator
Uit Helmond
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Veel sterkte met het verlies van je dame....troost je met de gedachte dat je alles voor hebt gedaan! Ze had zich geen beter baasje kunnen wensen!!

Gepost op: 23/10 10:57

www.von-dyengas-hof.nl

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Overigens: dank aan iedereen voor alle medelevende berichtjes, dat betekent veel voor mij.

Ik realiseer me natuurlijk wel dat ik het voornamelijk zlf zal moeten zien te doorworstelen, maar ik weet ook dat velen van jullie k zo'n moeilijk verlies hebben moeten doormaken. En ook weten hoe totaal kapot je daar van kunt zijn. Dan heb je toch het gevoel dat je niet de enige bent.

Sommige goedbedoelende mensen in mijn omgeving (ik probeer momenteel mensen een beetje te vermijden, maar tsja je kunt niet incognito langs de straat, naar de paarden, etc.) maken soms van die onhandige opmerkingen waarvan je dan denkt... Pfffttt.

Zoals: "Goh, nou zul je wel een hoop ruimte ineens in je huis hebben, he?" (ja, zoiets valt bij mij dan niet zo best; reuze fijn hoor, die ruimte!) of: "Maar nu hou je natuurlijk wel een hoop geld over.. je had toch altijd tw van die joekels?" (ja wat ben ik daar blij om zeg, die rotcenten die ik overhoud). Geld, tijd, ruimte, het zegt me niets, wat moet ik er nu nog mee, alles had ik ingeleverd als Calla (graag samen met reu Damen) dit allemaal weer in beslag was komen nemen.

Maar dat bedoelen mensen waarschijnlijk niet z, zoals het bij mij in dit overgevoelige stadium overkomt...dat weet ik ook wel, maar ik denk dan toch wel even: Zeg dan nks.

Ik wacht nu eigenlijk een beetje op de fotovergrotingen van de door mij uitgekozen foto's (van Calla en van de "Calla's" (de bloemen)), zodat ik kan beginnen aan het schilderij. Heb het gevoel dat dit inderdaad de juiste insteek zou kunnen zijn om uit de huidige impasse te raken.
Het doek heb ik al staan: formaat 50 x 60 cm, dat is precies groot genoeg voor haar kop-en-profil met de Calla-bloemen.

Bedenk ik ook dat ik van reu Damen helemaal geen schilderij heb gemaakt na zijn overlijden (ik weet ook wel waarom: ik had hr nog, toen, zij was mij genoeg om zijn overlijden weer te helpen verwerken). Misschien dat ik dat na het hare alsnog maak, hij verdient dat natuurlijk ook, het was een geweldige superstabiele hond.

Kan ik eindelijk ook eens mijn zwaar verouderde Doberdreams website (zie onderschrift) eens updaten en hernieuwd in mekaar steken (met de nieuwe schilderijen er bij op), want die is ook veel te lang in het slop geraakt.

Gepost op: 23/10 12:38

Dit is een echte DOLLE!
Uit Oldenzaal
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Je klinkt al iets positiever Constantijn.. Zou zeggen leef je uit met het schilderij en leg er je hart en je ziel in...
Alles helpt om te verwerken...

Gepost op: 24/10 16:39

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl