Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Karakter verschillende rassen.
Dit is een echte DOLLE!
Uit Oldenzaal
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Bij aanschaf van een hond kijk ik altijd naar de karakter eigenschappen van het debetreffende ras en of dat bij ons past.
Nu moet ik zeggen dat er veel raskenmerken zijn die niet voorkomen bij onze verschillende honden die we gehad hebben. In grote lijnen lijken ze op elkaar.

De echte verschillen
Heidewachtel (jachtinstinct)
Dobermann (waaks)
Amerikaanse bulldog (waaks en eigenwijs)

Voor de rest zijn alle drie knuffelkonten en allemansvrienden (ook al was Rena wat kieskeurige met vriendjes uitzoeken)

Wat is jullie ervaring met de verschillende rassen en wijken deze ook af van de standaard omschrijving..

Gepost op: 24/11 16:03

Re: Karakter verschillende rassen.
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Hadden thuis buiten op het erf Groenedaelers.....woonde achteraf en hadden ze nodig op het erf
Ik was een kind en bemoeide me niet al teveel met de honden buiten .....ik liet ze s’ochtends in de ren op het erf and thats it.....ze leken iedereen die de poort in wilde komen op te willen vreten en deden vreselijk lelijk tegen iedere onbekende ....ondanks ik weinig met ze deed of überhaupt me bemoeide met ze ontdooide ze bij me in de buurt...we hadden altijd reuen en ondanks hun wakende karakter lagen ze bij mij (was een jaar of zes) lekker op hun rug en lieten ze zich het aaien en knuffelen wel bevallen

Daarna een koningspoedel Trix dat was de eerste hond die bedoeld was voor binnen.....poedels stonden bekend als gezinshonden en knuffelbaar....echter was deze behoorlijk op zichzelf en leidde zijn eigen leven en kwam nooit echt een knuffel halen.....liet het over zich heen komen als het echt ‘moest’ maar verder geen polonaise aan zijn lijf

Daarna hebben mijn ouders toen ze verhuisde naar een woonwijk een Yorkshire Mischa gekocht.....al de karaktereigenschappen van dit beestje werden waarheid .....Omg wat was dat een kreng....bitchy little rascal was het....zwakke maag....hoog diaree gehalte en er werd speciaal dagelijks kip en rijst gekookt

Mijn eerste eigen hond was een Sheltie Pekka een shetland sheepdog....een heerlijk beest met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel voor zijn gezinnetje....ideaal met kleine kinderen en een will to please and work

Daarna kwam Jack Russel Moos een zeer eigenzinnige teef met een ego dat groter was als morgen heel de dag.....dwarsligger uit de klasse 1

Toen eindelijk daar de Dobermann ....alle karaktereigenschappen bevonden zich daarin.....de knuffelkont ...de waker in huis en op het erf....will to please and work....maar een karaktereigenschap waar je zelf achter moet komen en ik bij geen enkel ras kan ontdekken is het manipuleren zonder dat je er in eerste instantie erg in hebt

Heb dat weleens omschreven als kleine puntjes die van de i afrollen waar jn eerste instantie niet al teveel mis is.....en voor je het weet heb je skippyballen
En het allermooiste karaktereigenschap vind ik persoonlijk het zelf denken en oplossingen vinden .....natuurlijk lassen die oplossingen altijd beter jn hun straatje dan wat wij hadden bedacht....maar enfin

Ik denk dan ook dat de enige hond waarvan geen definitieve raskenmerken te maken zijn de Dobermann is en het maar net is wat je in het karakter wil zien en eventueel erin wil brengen en ontplooien

Ach ja.....jullie merken het...totally in love....hopeloos verloren en in dienst van de Koninklijke Hoogheid

Gepost op: 24/11 18:46

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ohhhhh...Carla....perfect geschreven!!!
Wij hebben vroeguhhhh...als kind thuis, teckels gehad, jeetje, lekker eigenwijs, maar toch zoooo lief!!

Sinds we hier wonen, 1989, hebben we dobers!
Nou, die zijn net zo eigenwijs als dat ze groot zijn .....maar net zo lief als dat ze groot zijn!!

Gepost op: 24/11 23:54

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit TILBURG
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik heb van kinds af aan honden gehad van verschillende rassen en nooit gekeken naar de karakter en eigenschappen, maar het is met alle honden goed gegaan in het gezin en later toen ik op mijzelf ging wonen, ben ik overgegaan op katten, omdat dat met mijn onregelmatige diensten beter een kat te houden was,mijn hond die toen leefde bleef bij mijn ouders.daarna leerde ik Ad kennen en hij had een bouvier en ik mijn kat en zo zijn we steeds na samen te gaan wonen met steeds meer honden en katten samen gaan leven.
We hebben ondertussen 13 katten en 11 honden gehad.van bouvier naar witte herder, naar dobermann ,van straathondjes ,chihuahua 's,mini pinchers.

Gepost op: 25/11 10:08

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik had eerst een poedel/bouvier kruising als kind.

Daarna 2 Old English Sheepdogs.

En toen kwam m'n eerste Dobermann.

Toen was ik verkocht, zo'n ongelofelijke loyaliteit naar de baas toe, geen enkel ras had een zodanig respect in mij wakker kunnen maken tot mijn eerste Dober.

Nooit meer van het ras af geraakt....

Gepost op: 26/11 12:37

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl