Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 2 3 (4) 5 6 »

Re: Stella komt er aan...
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat leuk, dat ze nu ook bij jou is....kleine Stella!
Het gaat allemaal wel goed komen, net als bij haar grote broer Athos, die al wat meer ingeburgerd is!

Gepost op: 2/2 9:52

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nou, ze is helemaal op mij gericht al, oude opa huisgenoot Adri van 83 bekijkt ze niet. Aks ik 'smorgens de deur uitga (na de huiszorg, naar de paarden en zo) blijft ze ook gewoon op "mijn" bank tukken, ze gaat dan niet naar Adri die op de andere bank zit op te passen. Als ik haar oppak en naast hem op de bank zet gaat ze eerst urmen, vervolgens dan wel tegen zijn been aan slapen, maar uit zichzelf gaat ze helemaal niet naar hem toe.

Ze eet als een wolvin, ze krijgt PAL junior pate uit blikje (half blikje per keer, 2x per dag) en ze krijgt FIELDS junior/puppy brokjes, ook 2 x per dag een half kopje.

Als ik een schaal met eten naast de waterbak zet word ze helemaal hebberig en gaat er dan middenin staan, ze verstijft een beetje en gaat met haar voorpootjes maaien als je er met je hand in komt... dat is dus voernijd, maar tsja, ze heeft voerconcurrentie gehad van 10 broertjes en zusjes, dus dat gaat er hier nog wel af, schat ik in. Ze valt in elk geval niet uit naar je hand, dus 't zal wel een aanwensel zijn.

Ze heeft een merkwaardige oogkleur, niet goed te omschrijven, een soort grijsbruinig, vrij licht, net alsof haar ogen nog niet helemaal van blauw naar bruin zijn verkleurd. Ik kan me van Calla herinneren dat zij met 7 weken (Stella Rose is 7,5 week)al wel helemaal kastanjebruine ogen had. In elk geval zullen haar ogen niet heel donkerbruin worden, daarvoor is de kleur nu al te licht. Wel erg mooi, ik ben benieuwd of haar nestbroer Athos dat ook zo heeft.

Ze loopt al mee buiten aan het bandje/riempje (met enige moeite, ze kan nog niet ver, de helft draag ik haar. ze gaat maar 1 x per dag als het net een beetje redelijk weer is, want ze heeft nog maar 1 injectie gehad, en is dus nogal kwetsbaar, ook de reden waarom ik haar nog niet met de buurhond of de hond van mijn broer (9 maanden Friese Stabij) in contact heb willen brengen.

Speelkwartiertje doet ze twee-drie keer per dag, dan gaat ze even leuk uit d'r dak, vooral de rubberbal vindt ze leuk )mag ze nu nog, als ze iets verder is niet meer, omdat ze er met haar naaldscherpe tandjes anders stukjes vanaf kan knagen (en inslikken).

Als geluid kent ze precies (waarschijnlijk van vorige adres) het geluid van een zak brokjes die opengaat en die je in een bak strooit, dan zit ze meteen "in de houding".

Ze is behoorlijk "bekkig" en hapt snel in alles, daarmee moet ik haar toch manen zachtjes te doen of daarmee op te houden.

"s Nachts slaapt ze bij mij op de bank nu nog, je hoort haar dan niet. Behalve als ik beweeg, dan gaat ze urmen en hummen. Ze heeft ook een eigen plastic mand, maar dat is nog een bug te ver na 2 dagen.

Er valt veel te ontdekken, aan haar, het lijkt me wel een brutaaltj, ze kan je vrij brutaal aankijken, maar laat zich daarentegen ook wel weer snel corrigeren.
Ze is gevoelig voor mijn stemgeluid, heb ik al gemerkt.

Dit zijn de zeer voorlopig waarnemingen.

Ik vind haar erg leuk (en leuk atletisch gebouwd, vrij hoog op de poten staat ze).

Gepost op: 3/2 13:48

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Leuk verhaal, Constantijn!

Uhhhh....foto’s??

Gepost op: 3/2 18:13

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hahaha, ik heb eerst eens 2 dagen genomen om gewoon eens van haar te genieten en haar te observeren.

Morgen ga ik eens op mijn gemakkie een reeks foto's schieten, dus die komen er aan, geen zorgen!

Gepost op: 3/2 18:20

Dit is een echte DOLLE!
Uit TILBURG
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Constantijn, gefeliciteerd met Stella, zo aan je verhaal te lezen heb je je handen vol en zal het een pittige dober worden, maar natuurlijk mag er pit in zitten toch...ik kijk uit naar je foto 's

Gepost op: 4/2 9:09

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Super Constantijn! Doe je best!!!

Gepost op: 4/2 23:29

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Argghhh... foto's schieten van zoiets beweeglijks als een (vandaag op de kop af 8 weken jonge) Dobermann pup...dat is een frustratie op zich, want ze kent natuurlijk nog geen "Zit" en "Blijf", dus als ik d'r leuk in beeld heb en afdruk beweegt ze nét een seconde te vroeg en staat er een vaag oor op, of net geen kop, of een wazige vlek...
Van de 10 foto's mislukken en zo makkelijk 8. Als ik een gek geluid maak om haar in de lens te laten kijken rent ze meteen op me af... Schiet lekker op dus. De score van giteren was op de 10 1 gelukte foto, althans, herkenbare foto..
Nu ja, ik knip ook vandaag nog wel wat er op los, zodat ik in elk geval iets overhoud. Ik ga niet 2 foto's uploaden op de PC en daarna nog eens hierheen, dat kost me te veel tijd voor bijna niks (ik benniezohandig met digigedoe, remember?)

Nu over de bevindingen qua karakter...mmm, ik geloof dat het idd. niet zo'n zacht, meegaand juffertje is.
Gisteren had ze haar puppenbrokjes niet op en had ik - geheel tegen alle wijsheid in - de metalenvoer bak nog maar een laten staan. Blijkbaar vond zij dat wel zo makkelijk.. elke keer drie brokjes peuzelen en dan doen alsof de rest pingpongballen zijn, of beter gezegd, een knikkerspel. ze sloeg ze met haar voorpootjes gewoon de bak uit.
Brokjes overal, ze knarsten op het tapijt onder m'n schoenen. Niet te doen dus.
Dat dit echt géén goed idee was merkte ik vanochtend. Ik haalde de bak gisteravond dus niet weg, de stond er vanochtend nog... leeg.
Vanmorgen om 06.00 uur: eerst naar buiten gezet (plassen, poepen), daar moet ik wel zelf bij blijven staan anders groot gegil bij de achterdeur, én ik wil zien of ze en wat ze daar doet.
Naar binnen, rechtstreeks rent ze op de plek van de etensbak af...Kijkt er in... leeg natuurlijk. Wat doet zo'n Stella dan? Woest worden, tegen die bak aanslaan met haar voorpoten, naar mij omkijken, hard gaan jammeren. Ik haalde de bak meteen weg, maar zette niet meteen een gevulde neer, want dan dacht ze wellicht dat dat een beloning voor haar gezeur was. Toen had de metalen waterbak die er naast staat, het gedaan, Een schel gekef naar die arme waterbak, een gemaai en gesla tegen die waterbak... goeiedag, wat IS dit voor een juffrouw?!?
Heb lekker een half uur gewacht tot ze met haar bal en knarsbotje aan het spelen was geweest, ze kan zich vrij goed zelfstandig vermaken, daarna pas eten gegeven.

Gistermiddag deed ik ook eens de "sleutelbos-proef".
Pup is leuk aan het spelen en opeens gooi je een sleutelbos met veel gerinkel vlak bij haar op de grond. Hoe reageert de pup? Schrikt zich dood en vlucht naar veilig plekje? Of schrikt, maar gaat na een tijdje het ding aarzelend benaderen? Of reageert helemaal niet schrikkerig, maar stiert meteen op de sleutelbos af.
Ja, je voelt hem al: drie keer achtereen geprobeerd: alle drie keer bleef ze volkomen siberisch van het geluid en rende metéén op het ding af om met neus en poten het ding over de grond te maneuvreren.
Geen angsthaas dus..., eerder een brutaaltje.

Dat wordt nog wat met dit juffie... Daar zal ik nog wel eens een aanvarinkje mee krijgen, vermoed ik zo.
Ik zal zeer bewust streng en consequent met haar moeten omgaan, anders hou ik problemen in de toekomst zeer goed voor mogelijk...

Gepost op: 5/2 12:37

Kan gewoon niet weg blijven
Uit Den Haag
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik zit hier grijnzend te lezen over juffrouw Stella.
Wat een dame zeg!
Daar ga je je handen aan vol krijgen en in de puberteit menige aanvaring meekrijgen, denk ik zo.
Ik zie me die sleuteltest al bij Coco doen. Ondanks dat ze nu 2.5 jaar bij me is, zou ze uit angst haar urine laten lopen en me vervolgens 3 dagen mijden.
Ze schiet al weg als ik per ongeluk een tijdschrift op de grond laat vallen!
Duke zou gelijk zo iets hebben “wat is dat, kan ik daarmee spelen”, net als juffrouw Stella.
En ik heb nog nooit zo een koppige hond als Duke gehad!
Sterkte, alvast.
:

Gepost op: 5/2 12:56

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
O ja, zo'n "sleutelbos-test"zou je bij een type als Coco idd. nooit moeten doen, dat zou met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een ernstige vertrouwensbreuk ten gevolge hebben.
Bij Calla zou ik dat ook nooit hebben moeten doen (heb ik ook niet gedaan), die was zich rot geschrokken.

Maar je hebt -ofschoon ik Madammeke Stella nog helemaal niet kén - ook wel een soort 'gevoel" bij zo'n hondje, hoe klein ook. En Stella voelt helemaal niet zo soft aan, bij iets nieuws panikeert ze niet, maar is meteen nieuwsgierig.
Dus bij haar durfde ik zoiets dan weer wel aan.

Het is een vrij ondernemend dametje, lijkt in niks op Calla, en dat is maar goed ook.

Ik wilde een spontane, pittige, actieve teef en het lijkt er op dat ik meer dan op mijn wenken bediend ga worden.

Heb Carla Moderator maar weer eens vriendelijk gevraagd of zij de voorlopige oogst aan foto's (3 snapshots) wil verkleinen en hier wil plaatsen, want ik begrijp natuurlijk ook wel dat men zit te springen om leuke fotootjes!
Open in new window

Open in new window

Open in new window

Gepost op: 5/2 13:36

Gewijzigd door terpentijn op 05-02-2018 14:19:12
Gewijzigd door terpentijn op 05-02-2018 14:36:32
Gewijzigd door Carla op 05-02-2018 20:00:29

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
veel geluk met de nieuwe huisgenoot Canstantijn! geniet ervan..

Gepost op: 5/2 18:12

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl