Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Rust in huize Miro
Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Om maar even met de opmerking van Bentley te beginnen.. Rust in huize Miro. JA gelukkig nu wel weer.. maar dat wilden we graag ook zo houden. Dus van morgen met Miro gezellig bij de dierenarts op visite geweest en de boel eens goed doorgesproken.
Aangezien de hormonen dit keer zo hoog zaten, en Miro op een gegeven moment gewoon ook min of meer onbereikbaar was voor wat dan ook besloten hem nu eerst op proef eens een half jaar op chemische castratie te zetten.. Ook omdat ik eerst eens wil zien wat het verder met karakter ed. doet. Hij is nu een blij, open en spontaan varken.. dat wil ik graag zo houden. Nu dus even twee weken afwachten...
Overigens heeft hij zich keurig gedragen en zoals gewoonlijk geen kick gegeven.

Gepost op: 16/2 10:24

dogzstyle.eigensite.nl
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Re: Rust in huize Miro
Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Oh wat fijn! Hou er wel rekening mee dat hij de 1e 2 tot 3 weken wat "heftiger" kan worden.
Chico heeft ook een chemische castratie gehad ivm prostaat problemen. Ons werd verteld dat hij heftiger zou worden en daarna pas rustiger zou worden. Wij moesten er smakelijk om lachen, omdat Chico (zoals je weet) een teddybeer is en geen kwaad doet. Dat hebben we geweten

We kregen een terrorhond ervoor terug... Hij was denk ik zn 2e jeugd begonnen, want de puberale streken kwamen weer terug en de behangrollen had ik al besteld.
Toen kreeg ik de Granoltip, werkte prima

Zodra de chemische castratie werkt zal je er blij van worden. Bij eventuele verlenging heb je dat probleem niet meer.

Veel succes komende 2 weken!

Gepost op: 16/2 10:38

Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hebben ze er inderdaad bij verteld.. gelukkig dat ik van die 2 weken maar 3 dagen hoef te werken.. kan ik hem extra uitputten.. als dat werkt..

Gepost op: 16/2 10:47

dogzstyle.eigensite.nl

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
dat zal zeker helpen!

Gepost op: 16/2 12:54

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Darko is wel veranderd. Van sulletje die eigenlijk voor alles weg rende naar een hond die met alles en iedereen de confrontatie aangaat.

Er is natuurlijk veel gebeurd het laatste half jaar. Eerst zijn kruisband operatie, daarna brak ik mijn enkel waardoor ik een hele tijd niet met hem kon wandelen/trainen en als laatste zijn hernia perinealis waaraan hij ook weer geopereerd moest worden en chemisch gecastreerd is.

Ik begrijp dat de gedragsverandering dus wel vaker voorkomt bij de chemische castratie?

Gepost op: 16/2 14:07

Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Dat schijnt bij echte castratie ook te kunnen gebeuren.. Vaak kun je bij chemisch, volgens dierenarts, al beetje zien wat je verder kunt verwachten als je er daadwerkelijk het mes in zet. Maar het is ook per hond zo verschillend.. Bovendien vind ik Miro met bijna 8 te oud om zomaar het mes in te zetten.

Gepost op: 16/2 15:17

dogzstyle.eigensite.nl

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wij hebben er bewust voor gekozen Chico niet te laten castreren, gezien zijn leeftijd en hij heeft al genoeg meegemaakt... Wij laten 1x per jaar de chip zetten en klaar.
Chico is qua karakter niet echt veranderd. Alleen de 1e 2 a 3 weken. Daarna weer de oude.
Bij ons is de verandering gekomen door de kruisbandenoperatie. Hij voelde zich de zwakke, door zn poot en die onzekerheid (Chico is nooit een zekere hond geweest) bracht hem tot uitvallend gedrag. Aanval is immers de beste verdediging. Met Flash als backup is dat zijn manier van doen geworden. Chico is altijd heel sociaal geweest, maar sinds de kruisbandenoperatie is dat over.

Gepost op: 16/2 15:27

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Gelukkig, weer even rust!

Wij hebben Clint ook 2 keer een chip laten geven, omdat na een operatie ven Bentley, Clint even dacht de baas te gaan spelen. Het heeft goed gewerkt.

Daarna geen last meer gehad en gelukkig zijn hier geen loopse teven!

Gepost op: 16/2 16:52

eens een dober, altijd een dober!

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Fijn te lezen dat er weer rust is in Huize Miro....ik hoop echt dat de bijwerkingen zullen meevallen maar wat Judith en Petra hierboven al beschreven lijkt mij het er gewoon bij te horen ....en anders idd voor volgende keer snelhardende granol doet echt wonderen

Gepost op: 16/2 17:03

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Zoals ik al aangaf is er veel in een half jaar gebeurd. Darko was ook nooit een hele zekere dober. Ik heb ook heel erg het idee dat hij nu denkt 'de eerste klap is een daalder waard'. Terwijl hij nog steeds heel leuk kan spelen met heel veel honden. Kent hij de hond echter niet dat vind hij het nodig om uit te vallen. Zelfs kleine hondjes wil hij nu ineens opvreten.

Toch hoop ik dit gedrag weer om te kunnen buigen naar het makkelijke gedrag wat hij hiervoor had.

Ik hoop dat het bij Miro vooral het gewenste effect van het negeren van loopse teefjes oplevert.

Gepost op: 17/2 10:51

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl