Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Een Dober heeft zo zijn eigen mening
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Een Dober heeft zo een eigen mening

Ik hoef jullie niet te vertellen wat voor blikken je soms krijgt van je maatje....soms adorerend maar ook vaal een vernietigende blik....maw hoe kun je?

Ik vind mijn eigen Sam een open boek wat gezichtsuitdrukking betreft....in vakliturgie vaak het ‘lezen’ van je hond genoemd

Nu ben ik helemaal geen expert in het ‘lezen’ .....ik lees net zo lief een echt goed boek waarvan ik s’nachts op het puntje van mijn bed lig maar ik begrijp heel goed wat Sam met een simpele blik naar me bedoelt .....of dat dat nu een liefdevolle blik is.....of een blik die ik zojuist kreeg toen ik de deur voor haar openhield en onze Royal net wat te vroeg naar binnen wilde en daardoor hardhoofdig tegen de deur liep.....dan loopt ze verder om zich daarna om te draaien en mij een blik toe te werpen.....’Zeg onderdaan.....hoe zit het nu? Had die deur niet verder open gekund?

Maar ach een koekje als excuus doet wonderen...toch?

En de blik die we allemaal kennen .....s’avonds lekker pal voor je neus gaan zitten met een dwingende blik om je eraan te herinneren dat het acht uur koekje nog steeds in de koekjespot zit......of de blik tegen etenstijd dat het nu echt de hoogste tijd is dat de maag gevuld wordt.....diezelfde maag waar de liefde doorgaat is dat hé

Of de blik vol van vertrouwen en liefde voor je die ik gelukkig het meeste zie....die altijd op het juiste moment komt.....precies wanneer je het eventjes nodig hebt

Dus ja een blik kan zoveel zeggen....
Maar dat er een mening wordt gegeven was nieuw voor me

Ik kan het hier wel vertellen want de persoon waar het hier over gaat is en hier geen lid.....doet niks met social media en is wat mijzelf betreft een beetje een kleine 25 jaar in tijd blijven hangen

Ik ken deze persoon al veel langer en weet eigenlijk nog steeds niet in welke categorie ik deze kan plaatsen.....het is geen echte vriendin .....maar ook weer geen kennis .....en zo kabbelde de soort van vriendschap al jaren door

Soms zien wel elkaar in geen drie jaar maar soms is deze persoon er dan weer uit het niets en spreken we af......ik in de stille hoop dat er nu wat veranderd is.....maar meestal en dat is gewoon het beste zonder verwachtingen van wat dan ook

Deze persoon blijft letterlijk en figuurlijk al geruime tijd in het verleden hangen.....kan oeverloos zwammen over iets wat jaren geleden is gebeurd en kan een hele grote ‘boom opzetten’ over iets wat er in de kinderjaren is gebeurd.....kan eindeloos vertellen over een verloren jeugdliefde.....herinnert zich dan ook elk detail......meestal zijn het alleen drama verhalen en altijd wel wat negatiefs

Of het is iemand die automatisch het drama onheil tegenspoed en ongeluk aan de broek heeft hangen......maar ik geloof eerlijk gezegd dat deze persoon het wel erg fijn vindt om te zwelgen in drama onheil tegenspoed en ongeluk ....maar goed wie ben ik

Nu ben ik zelf een positief ingesteld persoontje en sta zeker nu ik ouder wordt niet te lang stil bij negatieve ervaringen.....ik stel me de vraag .....kan ik er iets aan doen?

Zo ja dan zal ik er alles aan doen wat in mijn macht ligt om dit te veranderen
Zo nee dan haal ik mijn schouders op en laat het ver achter me

Dus steeds wanneer we elkaar treffen heb ik een stille hoop dat ook dit persoon het licht heeft gezien en nu eens op visite komt met leuke en positieve verhalen .....of iig iets wat begint met: Ik heb toch zou iets leuks meegemaakt

Maar wederom bleef het bij een stille hoop voor me.....het begon al onderweg naar mij toe.....hopeloos verdwaald en natuurlijk vergeten te tanken....dat zou voor mij al voldoende zijn op zo’n dag maar nee bij deze persoon weigert dan ook nog de pinpas als ze dan eindelijk op het nippertje toch nog een benzinepomp heeft gevonden......ik zou het voordeel dan zien dat het een bemande pomp was......maar dat werdt niet opgemerkt

Geen woord werd er gerept over mijn totaal in een andere kleuren geverfde huis terwijl dit toch iets is wat een blind paard zou opvallen.......wel werdt er gesproken over het koude natte weer.....niet over het feit dat de zon juist die dag heel lekker had geschenen en al lekker warm was.....ja oke toen eventjes een klein buitje

Ik zei dat ik genoot van deze tijd.....heerlijk voorjaar in de lucht en vogeltjes die toch al in opgewonden stand in de tuin kwetterde.....nee deze persoon werd s’morgens wakker van dat geluid wat diezelfde vogeltjes maakte

Kortom....drama en kommer en kwel weer....de vakantie was tegengevallen ....hotel was niks......eten was te koud......temperatuur was te hoog....vlucht had vertraging .....en bij aankomst werd de auto het eerste uur niet teruggevonden.....file bij het naar huis gaan....nee vakantie hoefde op die manier niet meer

Normaal als ik nieuwe koffie ga inschenken zeg ik altijd ....momentje want anders versta ik het gesprek niet goed.....nu niet.....ik hoorde flarden van medicatie die weer verhoogd was......lange wachttijden hij de huisarts......en een apotheek die nooit op tijd thuisbezorgde......zelfs Sam liep maar eventjes heen en weer met me naar de keuken

Elk gespreksonderwerp mondde uit in drama kommer en kwel en ontevredenheid .....en ik ben er maar mee gestopt die te proberen om te buigen....die avond vrat energie ...zoveel negativiteit....geen enkel gezellig positief gesprek......en toen ik Sam een paar slokjes ( lees de lange lebber even erin laten verdwijnen) van mijn chocolademelk liet nemen....dacht ik werkelijk dat er een hartaanval in aankomst was....Djiezus hoe kon ik dat toestaan....vieze tong met veel bacteriën

Nadat Sam eventjes de blik had gegeven van ‘En waar bemoei jij je mee’ ging ze naast deze persoon maar lekker op haar plekje op de bank liggen....heb een grote vierzitter dus ze kon genoeg ruimte houden.....na de koffie en chocolademelk wat anders ingeschonken en met een schuin oog eens op de klok gekeken......time flies when youre having fun ging vooralsnog nog niet op

Ik ben normaal een behoorlijke spraakwaterval maar wilde eigenlijk gewoon geen leuke dingen meer vertellen omdat deze snel weer teniet werden verklaard en natuurlijk konden deze leuke ervaringen ook geheel anders uitpakken......namelijk ook vol kommer en kwel en de nodige drama.....en dan verlies ik ergens onderweg de focus

Ik keek eens naar Sam die met een oogje open mee eventjes een soort van knipoog gaf......kom op vrouw nog eventjes doorzetten

Er was nu van wal gestoken over een verzekeringskwestie die ging over uitbetalen van de stormschade.....die had ik ook en zei tussen neus en lippen door dat die van mij binnen een week was geregeld......nou van deze persoon dus niet en er werdt meteen van wal gestoken hoe hoog de premies waren en als er wat was dat het altijd problematisch was om je centen te krijgen......daarna over het ziekenhuis met al hun artsen en verpleegkundige .....je bent maar een nummer.............bla bla bla ....klaag klaag klaag ....zaag zaag zaag....en toen plots en behoorlijk hard

WAT VINDT JIJ DAAR NU VAN?

Uhhh nou uhhhhh....ik uhhh....stilte.....ik had werkelijk geen idee waar het verhaal naartoe was gegaan en geen idee wat ik moest antwoorden.....wist niet eens waar het over ging en meteen daarop de vraag wederom....
WAT VINDT JIJ DAAR NOU VAN?

Sam kijkt op dit moment op.....geeft een flinke geeuwwwwwwww......strekt haar kop naar achteren en laat daarbij een keiharde prrrffffff scheet

Ik heb de situatie gered door te zeggen.... nou Sam heeft er iig schijt aan
Ik ben heel snel naar de toilet gegaan en daar geproest van het lachen in een dikke prop wc-papier en bij terugkomst met betraande ogen van het lachen geveinsd misschien wel een griepje opgelopen te hebben en kuchte nog een keertje extra om mijn opkomende lach te onderdrukken

Ow maar moest deze persoon toch maar eens gaan want er was al griep in huis geweest en natuurlijk was dat ook drama kommer en kwel want zo ziek was er nog niemand geweest en tja die huisartsen van tegenwoordig die komen ook niet meer

Ik was misschien net wat te snel met vast de jas te gaan halen.....in de jas geholpen ik had het bijna weer overleeft....misschien kan ik er weer wel een jaartje tegen voor het volgende bezoek zich aanmeld.....ben er van overtuigd dat het geen slecht mens is of zo.....maar kan gewoon niet zo goed met zure mensen omgaan

Samen met Sam begeleid naar de deur en daarna meteen de poort hermetisch afgesloten .....toen ik terug in kamer kwam lag Sam al terug op de bank.....en zei eigenlijk meteen tegen haar......Djiezus Sam wat een mens...wat moet je daarmee......en voor de tweede keer die avond liet ze een langgerekte PPPPRRRRRRFFFFFF horen.....ik lag werkelijk dubbel en hechtte meteen veel waarde aan de mening van mijn hondje

Gepost op: 17/2 17:49

Re: Een Dober heeft zo zijn eigen mening
Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker

Die Sam heeft mensenkennis!

Maar waarom je uberhaupt nog met zo'n persoon zou afspreken begrijp ik niet, ik zou na de eerste keer al afhaken

Gepost op: 17/2 18:56

Dit is een echte DOLLE!
Uit Tiel
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Whahahaha wat een verhaal!
Voor mij zou er ook geen vervolg afspraak komen hoor, vreselijk

Gepost op: 17/2 19:50

Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Arnhem
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hahahaha, Sam, je hulp bij hoge nood

Gepost op: 17/2 20:31

Dit is een echte DOLLE!
Uit wedde
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Whahaha, wat een heerlijk verhaal...moet toch ook maar een keer op bezoek komme...en dan ben ik wel nieuwsgierig naar sammekuh dr mening over mij...geweldig!!

Gepost op: 17/2 20:59

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
BEDANKT Carla, nu hoef ik vandaag (gelukkig) niet meer te sporten
Heb wel een kant tekening, en TOCH heeft die persoon "iets" want Sam gaat bij haar op de bank liggen

Gepost op: 18/2 9:41

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hahaha.....prachtig verhaal!!

Ik heb ook zo’n hekel aan dat soort mensen. Ze kunnen de zon nog niet zien schijnen of er zit weer een wolkje bij....

Die Sam, die wil even laten blijken dat ze goed door haar APK is gekomen, dus dan mag je je laten horen, op welke manier dan ook! Pfffffffff......

Gepost op: 18/2 9:42

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hilarisch verhaal....
en fijn dat Sam zo goed begrepen heeft dat je maar beter niet je mening onder stoelen of banken kunt steken, je legt hem er gewoon bovenop :-).

Gepost op: 18/2 10:32

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Zo'n 'vriendschap' heb ik ook gehad. Na jaren geklaag en negativiteit aangehoord te hebben, had ik voor mezelf besloten dat ik deze vriendschap dood zou laten bloeden.

Ik ben helemaal voor vrienden door dik en dun, in goede en slechte tijden, maar als het alleen maar de slechte tijden zijn, alles negatief en slecht is en je nooit eens samen kunt lachen of iets van de positieve kant kunt bekijken, dan houd het voor mij op.

Sam heeft niet alleen een mening maar ook een hele goede mensenkennis.

Gepost op: 19/2 9:01

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Dat klopt helemaal Petra.....na dit soort bezoeken ben ik dan ook helemaal leeg.....dit soort mensen zuigen zoveel energie en deze persoon is echt een 25 jaar in tijd blijven hangen.....ik heb daar diezelfde tijd geleden erg veel energie ingestopt om deze persoon toen te helpen.....wat in eerste instantie ook wel lukte.....maar na ong vier jaar merkte ik al een terugval.....terug in de tijd.....want ja ......als je over leed en drama kan vertellen heb je ook aandacht hé.....ik denk dat dit persoon als die compleet gelukkig zou zijn totaal geen gespreksstof meer zou hebben

Goed het jaarlijkse bezoekje zit er weer op .....en kon het net weer handlen dus kan mezelf en Sam weer misschien wel een jaar of twee opladen

Gepost op: 19/2 9:13

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl