Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Update Kylo en Kayleigh
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Met lichtelijk het schaamrood tot aan mijn oren zit ik nu achter mijn laptop en heb nog eens ingelogd op HDDF.
Bijna een jaar niets meer gepost, en dat terwijl hier eigenlijk echt wel de nuttige tips en tricks te halen zijn. Dit in tegenstelling tot bv het fb, waar er eerder met commentaar en kritiek gegooid wordt dan te antwoorden op vragen en/of problemen.
Nu ik hier weer ben besef ik ineens weer hoe leuk het hier was en dus ga ik toch proberen wat meer van me te laten horen, te beginnen nu met een update over het illustere duo, Kylo en Kayleigh. (In de hondenschool ook gekend als K2 :-) )

Door de komst van Kayleigh in februari 2017 is er één en ander veranderd. Het sloopgedrag van Kylo als ik eens even weg moest verdween volkomen. Hij was zichtbaar heel blij met zijn nieuwe speelkameraadje en leefde helemaal op. Ook Kayleigh scheen het wel echt naar haar zin te hebben in haar nieuwe omgeving dus niks te klagen zou je denken....

Echt iets te klagen heb ik dan ook niet maar daar waar een dober is, duikt wel eens een probleempje op en waar er twee zijn.....

Zo ontpopte Kayleigh zich tot een ware ontsnappingsartieste. Ze draait namelijk helemaal door bij het zien, ruiken of horen van een kat, konijn of ander klein wild. Dit geeft haar vleugels, sterk genoeg om over een schutting van 1.80 m te springen. Na deze opgehoogd te hebben had ze een gaatje eromheen gevonden door wat oude draad opzij te duwen. Ook nadat dit gedicht was liet ze zich niet stoppen want als je er niet over kan en niet omheen.....dan maar erdoor....dwars door het hout heen een gat gemaakt. Uiteindelijk maar een schrikdraadje moeten zetten en nu blijft ze "binnen".

Op les deed ze het super, ze leerde snel en heeft een echte werklust. Het grote nadeel is haar angst voor vele dingen en haar snel afgeleid zijn. Dit maakte dat ze op de clubkampioenschappen in oktober niets maar dan ook niets meer goed deed en dat terwijl ze het op de trainingen echt netjes deed. Inmiddels doet mijn zoon al een paar maanden Agility met haar (omdat die het moe was om door Kylo over de toestellen getrokken te worden )en dat bevalt haar prima.

En dan Kylo.....die had vorig jaar echt last van zijn hormonen en wist zich daar blijkbaar geen blijf mee. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een bijtincident in de zomer. Gelukkig niet ernstig wat letsel betreft maar serieus genoeg om hier iets aan te gaan doen. Zoals sommigen onder jullie misschien al weten heb ik diverse mensen om raad gevraagd en heb uiteindelijk besloten Kylo te laten castreren. Hierna is Kylo compleet veranderd in een echte lieve dikke knuffelbeer. Werken doet hij nog steeds niet graag maar hij is super aanhankelijk geworden. Hij heeft mijn "eer" nog gered tijdens de clubkampioenschappen door tweede te worden. (Eerste plaats was voor wedstrijdspeelster met 4 jarige hond)
Er zijn nog wel wat verhaaltjes/anekdotes maar die zal ik voor en na weer eens posten. Jullie weten in ieder geval nu weer hoe het op dit moment met Kylo en Kayleigh gaat.

Voeg bestand toe:

jpg  Kylo en Kayleigh.jpg (101.27 KB)
23298_5a8acb12d6501.jpg 412X494 px

Gepost op: 19/2 14:03

Re: Update Kylo en Kayleigh
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
LEUK alweer een up-date en leuke fotoo
Troost je zelfs de "beste"sporters hebben wel eens hun dag niet
Geloof je dat niet? dan zou ik als ik jouw was echt eens naar een hondensport wedstrijd gaan kijken

Gepost op: 19/2 15:06

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat een leuke update van je twee kanjers!!!
Ik kijk nu al uit naar je anekdotes en verhalen :-).
Enne, hondensport doe je toch immers voor de lol en eigenlijk niet om te winnen? lekker bezig blijven met die twee en graag nog meer foto's....

Gepost op: 19/2 23:43
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Tiel
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Leuk om te lezen, heerlijk die dober fratsen!
Mooie foto 👍🏼

Gepost op: 20/2 8:22

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Welkom terug!
Leuk om je verhalen hier weer te lezen! Op FB mis je toch erg veel, onderwerpen zijn moeilijk terug te halen en noem maaar op!
Tja wij hebben in het verleden ook wel eens een bijt incident gehad, vooral tussen Bentley en Clint. Maar gelukkig was het meer gegrom dat gebijt.
Na een operatie van Bentley, waarna hij met een kap moest rondlopen, dacht Clint even de baas te zullen worden. Wij hebben hem toen 2 maal een chip laten geven en dat heeft toen heel goed geholpen...

Gepost op: 20/2 11:05

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Leuk dat je hier weer terug bent!

Kunnen we weer leuke verhalen over jouw K2 lezen.

Op mijn beurt blijf ik voor de liefhebber foto's en updates over het wel en wee van Stella plaatsen.

Gepost op: 21/2 12:40

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Geweldig dat je de weg terug naar het forum weer hebt gevonden....goed te lezen dat de rust weer wat is teruggekeerd in huize René

Gepost op: 22/2 8:41

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

Carla schreef:
Geweldig dat je de weg terug naar het forum weer hebt gevonden....goed te lezen dat de rust weer wat is teruggekeerd in huize René

Oja, gelukkig wel. Nu gewoon lekker bezig zijn en genieten.

Gepost op: 22/2 10:09

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Heerlijk om jouw update te lezen.

Ik zelf ben ook een hele tijd niet op het forum geweest. Zal mijn best doen om ook weer regelmatig hier te komen.

Jeetje zeg wat een ontsnappingsartiest heb jij. Gelukkig werkt het stroomdraadje wel.

Hoe oud was Kayleigh toen je haar kreeg?

Heerlijk zo'n knuffeldober als Kylo. Gelukkig is hij positief veranderd door de castratie. Was het bijtincident met een andere hond of een mens?

Gepost op: 22/2 13:21

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

petra69nl schreef:

Hoe oud was Kayleigh toen je haar kreeg?

Heerlijk zo'n knuffeldober als Kylo. Gelukkig is hij positief veranderd door de castratie. Was het bijtincident met een andere hond of een mens?

Ik heb Kayleigh van 20 januari 2017 en toen was ze net geen jaar oud, dat is ze op 12 maart 2017 geworden.

Het bijtincident van Kylo was naar mij toe gericht

Gepost op: 22/2 15:09

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl