Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 3 »

Trainings,- en gedrag-vraagje
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hoewel ik niet echt de intentie heb om wedstrijden te doen wil ik wel blijven trainen om de simpele reden omdat ik dat leuk vind. Ik haal heel wat tips van internet om bepaalde vaardigheden aan te leren en vaak met succes. Nu ben ik nog op zoek naar een goede tip hoe ik een hond kan aanleren om de aandacht op mij gericht te houden.....naar mij te kijken tijdens het lopen. Ik heb wel al trainingen gezien waar de baas of bazin een speeltje onder de oksel had maar op de één of andere manier krijg ik het begin niet gemaakt. Ondanks dat ze allebei gek zijn op dat speeltje lijkt het toch hun aandacht niet te trekken. Dus als er iemand is die me kan vertellen hoe ik hiermee moet beginnen.....graag.

Mijn tweede "probleempje" betreft het jagen. Als ze loslopen luisteren ze perfect. Ze komen als ik roep, ik kan ze vanop afstand laten liggen, ze blijven liggen terwijl ik wegloop....noem maar op. Dit is echter helemaal over als ze iets op het oog krijgen of iets "in de neus" krijgen. Nu weet ik dat een hond in een dergelijke situatie je effectief niet hoort maar hoe haal je ze dan terug. Ik heb al van mensen begrepen dat ze gebruik maken van een e-collar met geluid en dat de toon al genoeg is om ze te doen beseffen dat ze moeten omkeren. Zijn er mensen hier die een dergelijk probleem hebben kunnen oplossen?

Gepost op: 20/2 20:20

Re: Trainings,- en gedrag-vraagje
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Alweer bijna drie jaar geleden kwam kleine koning Leroy bij ons wonen. Daar hadden we zelf voor gekozen en we wisten dat het niet gemakkelijk zou worden met deze kleine koning....
Ik vond dat ik al heel wat ervaring had opgedaan met mijn voorgaande Dobers, daarom durfden we het aan.
Ik had met mijn Dobers gesport, getraind, gespeeld, van alles. Ik had me ook in veel verschillende trainingsmethoden verdiept, leukere en minder leuke.

Koning Leroy is een verhaal apart, hij dwong mij nog verder te zoeken en te graven. Door deze koning heb ik mogen leren wat het verschil is tussen "kunstjes aanleren" (zoals komen op commando, blijven liggen op commando, apporteren, enz., enz.,enz.) en het 'ombuigen van gedrag' (als dat de goede woorden zijn). Dat was niet eenvoudig, voor Leroy niet, maar voor mij ook niet. En soms heb je ook 'kunstjes' nodig om bepaald gedrag voor elkaar te krijgen.

Als Leroy los loopt, volgt hij mij altijd. Als we door een hekje of een deur gaan, wacht hij altijd tot ik voor ga. Als hij ergens achteraan wil aan, hoef ik maar een kik te geven : hij komt bij me (en geloof me, hij wil achter alles aan dat beweegt). Ik heb hem dat niet aangeleerd, hij is dat uit zichzelf gaan doen en dat had/heeft alles te maken met hoe ik met hem om ga.

Bij voorgaande Dobers ben ik zelf in de omgang heel anders geweest, ik had toen ook niet de kennis die ik nu wel heb. En worstelde vaak ook met het hier komen en andere zaken...

Rene, ik wil hiermee niet zeggen dat jij dingen verkeerd doet!!!! Ik ben er zelf alleen wel achter gekomen dat we onze honden niet altijd zomaar alles kunnen leren wat we willen. Er zijn ook andere manieren dan het alleen maar aanleren van kunstjes....met heel verrassende resultaten.

En nee, hoe goed het ook gaat, Leroy is nog steeds geen heilige. Hij blijft een hond die (nog) niet veilig mee de straat op kan. En ja, ik leer hem heel veel "kunstjes" zodat hij toch zijn energie kwijt kan en gewoon omdat het leuk is.

Dus lekker blijven genieten van je kanjers en actief met ze blijven, op jouw manier. En als je meer wilt leren....doen!!!

Gepost op: 20/2 23:03
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Allereerst is het belangrijk te weten wat jouw hond het leukste vindt. De een is gek op worstjes, frolics of kaas, de ander doet een moord voir een balletje of bijtrol.
Vroeger had ik frolics los in mn jaszak en pakte er iedere keer 1 in mn hand, met wandelen doe ik dat nog steeds, omdat mijn honden dat weten heb ik nog steeds alle aandacht, ook heel handig met foto's maken 😎.

Tegenwoordig zijn we niet meer zo met hondensport bezig, maar train ik soms nog wel met ze, maar met bijtrol.
Eerst speel je het trekspelletje met ze, tot ze er helemaal gek van zijn, je geeft commando los en neemt de bijtrol in je hand tegen je borst links, zodat als de hond links van je loopt hij tussen jouw gezicht en je hond is en dus goed zichtbaar is voor je hond. Je loopt 1 of 2 meter en als je hond netjes meelooot en goed kijkt, meteen spelen net de bijtrol en van voren af aan beginnen. In het begin niet te veel bezig zijn met netjes voet en netjes volgen, dat is nu nog niet zo belangrijk. Daarna kun je uitbouwen naar 5 meter, 10 meter, linksomkeert enz. Praat tegen je hond, moedig hem aan, alles moet zonder druk en vrolijk, spelenderwijs. Succes!!!

Gepost op: 21/2 7:28

Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik Lees nog maar weer eens mee.. enne... Judith.. dat commando los.. hoe doe je dat.. Miro laat namelijk niet los.. tenzij ik nog een identiek balletje heb wat ik kan ruilen.. Maar dan heeft hij dus het andere balletje weer.. schiet niet op.

Gepost op: 21/2 8:10

dogzstyle.eigensite.nl

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Flash heeft hetzelfde, maar laat meteen los door te ruilen met een snoepje 😁 maar dat is een hond die alles voor eten doet 😁
Ik hoef alleen mn hand maar in mn jaszak te doen 😂

Gepost op: 21/2 8:43

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
pfff, typ ik hier een heel verhaal en vergeet ik op verzenden te drukken,
probeer het nog een keer : ik train zelf NIET met de hondjes, die taak heeft mijn partner op zich genomen
IKzelf knip hier thuis wel veel met de vingers en geef er een visueel commando bij,
Loslopen laten wij die van ons alleen op goed overzichtelijke plaatsen, los langs de weg doen wij niet omdat wij dat zelf gewoon veeeel te gevaarlijk vinden, ze mogen ook niet los in de nabij gelegen bossen maar wij hebben thuis gelukkig wel een grote tuin waar zij hun energie goed kwijt kunnen.o en ik praat niet zo heel veel (dus denken de hondjes) daardoor misschien wel dat ALS ik iets zeg, dat ik het dan tegen hen heb
Als ik hier thuis fine haar aandacht wil trekken dan hoef ik maar met een plastic zak te kraken, ............
Succes met je hondjessss

Gepost op: 21/2 13:35

Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
mmmm.. leuk trainen.. Hij liet overigens wel zijn bijtrol keurig los...

Voeg bestand toe:

jpg  28056569_1590235447735225_8790983761315206675_n.jpg (60.62 KB)
428_5a8d80055e464.jpg 960X540 px

Gepost op: 21/2 15:19

dogzstyle.eigensite.nl

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

miro10 schreef:
mmmm.. leuk trainen.. Hij liet overigens wel zijn bijtrol keurig los...

Lijkt mij een krab wondje

Gepost op: 21/2 15:48

Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
klopt.. maar voelt toch eerst even niet echt lekker...

Gepost op: 21/2 15:59

dogzstyle.eigensite.nl

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

Rimke schreef:
Als hij ergens achteraan wil aan, hoef ik maar een kik te geven : hij komt bij me (en geloof me, hij wil achter alles aan dat beweegt). Ik heb hem dat niet aangeleerd, hij is dat uit zichzelf gaan doen en dat had/heeft alles te maken met hoe ik met hem om ga.

Bij voorgaande Dobers ben ik zelf in de omgang heel anders geweest, ik had toen ook niet de kennis die ik nu wel heb. En worstelde vaak ook met het hier komen en andere zaken...

Wat is het dan in je omgang wat er veranderd is? Kun je dat eens proberen te omschrijven?

Gepost op: 21/2 16:52

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl