Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 (2) 3 »

Re: Trainings,- en gedrag-vraagje
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

chico schreef:
Allereerst is het belangrijk te weten wat jouw hond het leukste vindt.

Tegenwoordig zijn we niet meer zo met hondensport bezig, maar train ik soms nog wel met ze, maar met bijtrol.
Eerst speel je het trekspelletje met ze, tot ze er helemaal gek van zijn, je geeft commando los en neemt de bijtrol in je hand tegen je borst links, zodat als de hond links van je loopt hij tussen jouw gezicht en je hond is en dus goed zichtbaar is voor je hond. Je loopt 1 of 2 meter en als je hond netjes meelooot en goed kijkt, meteen spelen net de bijtrol en van voren af aan beginnen. In het begin niet te veel bezig zijn met netjes voet en netjes volgen, dat is nu nog niet zo belangrijk. Daarna kun je uitbouwen naar 5 meter, 10 meter, linksomkeert enz. Praat tegen je hond, moedig hem aan, alles moet zonder druk en vrolijk, spelenderwijs. Succes!!!

Dat eerste is het moeilijkste want als je denkt dat je het gevonden hebt boeit het hun de volgende dag alweer niet meer.

Ik ga in ieder geval toch eens verder met de bijtrol zoals je omschreef.

Gepost op: 21/2 16:56

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik train al met Darko vanaf 11 weken (hij is nu ruim 5 jaar). Daardoor heb ik van jongsafaan ook het volgen getraind. Eigenlijk begin je (in mijn geval) met een worstje in je hand en laat hem met zijn snuitje jouw hand een poosje 'volgen' (terwijl je dus loopt). Dan geef je hem het worstje. Dit bouw je steeds iets verder uit.

Nu train ik niet meer met worst voor zijn neus. Darko vindt een bal of een bijtrol helemaal geweldig. Ik heb een bodywarmer waar ik op verschillend plekken magneten heb gemaakt. Ik heb ook een bal met magneten. Als je hond gek is op de bal, kun je op deze manier ook makkelijk zijn aandacht krijgen. Ik heb de magneten onder mijn arm en links op de borst. Natuurlijk niet vergeten dit eerst met kleine stukjes op te bouwen en als hij goed kijkt geef je hem de bal of mag hij hem pakken.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en je er iets mee kunt. Succes!!

Gepost op: 21/2 19:24

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
En Marjan... voorzichtig zijn he meid. Ze hebben ook scherpe nagels

Gepost op: 21/2 19:26

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat is het dan in je omgang wat er veranderd is? Kun je dat eens proberen te omschrijven?

Dat zal ik proberen Rene, over een tijdje, komt dan in een apart topic. Gaat me wat tijd kosten en die heb ik toevallig over twee weken... Dat geeft me ook nog wat tijd om hierover na te denken, iets lastigs duidelijk uitleggen is niet altijd gemakkelijk voor me...

Gepost op: 21/2 23:16
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

Rimke schreef:
Wat is het dan in je omgang wat er veranderd is? Kun je dat eens proberen te omschrijven?

Dat zal ik proberen Rene, over een tijdje, komt dan in een apart topic. Gaat me wat tijd kosten en die heb ik toevallig over twee weken... Dat geeft me ook nog wat tijd om hierover na te denken, iets lastigs duidelijk uitleggen is niet altijd gemakkelijk voor me...

Neem je tijd....geen probleem

Gepost op: 21/2 23:20

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Ik heb geen trainingservaring en gedragsproblemen ken ik niet persoonlijk maar laat ik hier in dit topic wel eventjes melden dat ik het erg leuk vind dat iedereen gewoon weer de moeite neemt om op elkaar te reageren...TOP

Gepost op: 22/2 8:24

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

Rene2508 schreef:
Hoewel ik niet echt de intentie heb om wedstrijden te doen wil ik wel blijven trainen om de simpele reden omdat ik dat leuk vind. Ik haal heel wat tips van internet om bepaalde vaardigheden aan te leren en vaak met succes. Nu ben ik nog op zoek naar een goede tip hoe ik een hond kan aanleren om de aandacht op mij gericht te houden.....naar mij te kijken tijdens het lopen. Ik heb wel al trainingen gezien waar de baas of bazin een speeltje onder de oksel had maar op de één of andere manier krijg ik het begin niet gemaakt. Ondanks dat ze allebei gek zijn op dat speeltje lijkt het toch hun aandacht niet te trekken. Dus als er iemand is die me kan vertellen hoe ik hiermee moet beginnen.....graag.

Inmiddels kan ik met vreugde vertellen dat jullie tips geholpen hebben. Ik ben voor de bijtrol gegaan en helemaal opnieuw begonnen.....meter per meter. Ik doe dit elke dag een paar minuutjes en kan inmiddels zowel met Kylo als met Kayleigh al een meter op 30 lopen met de volle aandacht op mij (bijtrol) gericht. Gaat dus echt heel goed vooruit.

Gepost op: 1/3 15:56

Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
even misschien domme vraag.. Maar is dat tijdens uitlaten? of doe je dit apart, met als doel om ze te trainen?
Overigens wat met meneer hier vanmiddag geen land te bezeilen. Hij dacht alles wat op schaatsen langs kwam van het ijs te moeten blaffen..

Gepost op: 1/3 20:57

dogzstyle.eigensite.nl
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

miro10 schreef:
even misschien domme vraag.. Maar is dat tijdens uitlaten? of doe je dit apart, met als doel om ze te trainen?
.

Domme vragen bestaan niet...
Ik doe dit apart als training. De wandeling is ontspanning en om energie af te laten. Als ze de ergste energie kwijt zijn doe ik altijd in mijn garage wat oefeningetjes en daar zit deze nu bij.

Gepost op: 1/3 21:44

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Wat gaaf dat je iets gevonden hebt en het erop lijkt dat het jullie iets brengt...

Gepost op: 2/3 9:06

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl