Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Wat te doen bij een serieuze knokpartij?
Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Soms kom je in een situatie waarin je in een split-second moet beslissen hoe je het aanpakt. Geen tijd om na te denken, maar instictief moet handelen. Achteraf ga je het filmpje terugdraaien en bedenken: deed ik het goed of had ik het anders moeten doen?

Gisterenavond had ik de schrik van mn leven. We liepen met de heren in de Waarderpolder bij ons werk. Opeens roept Jose kijk uit, kijk uit achter je. Ik draai me om en er komt een hond van achteren aangerend. Ras weet ik niet, maar leek op een variant die Ine heeft, groot, gespierd en zeer zelfverzekerd.
Wij hebben (gelukkig) op training geleerd dat in dit soort gevallen je je hond moet beschermen. Hou je eingen hond achter je en schreeuw-jaag de andere hond weg. Altijd werkt dit, maar deze was totaal niet onder de indruk. Deze was echt gericht op onze honden en cirkelde om ons 4en heen om een gaatje te vinden. Wij waren een soort schild voor onze honden, maar ja, onze heren waren er ook niet van gediend en lieten zich ook niet weghouden. Ik was dus de andere hond op afstand aan het houden, maar worstelde ook met een woeste Chico, want die wilde niet achter mij afwachten. Jose had hetzelfde met Flash. Die was totaal over de rooie, zo klein als hij is, zo razend was hij op de andere hond.
Gelukkig kwam er een meisje (geen idee hoe oud, tegen de 20?) Probeerde haar hond bij zich te roepen en te pakken, maar die was zo gericht op onze honden. Uiteindelijk greep ze hem en lijnde hem aan. In de hectiek zijn we weggelopen, omdat we zelf moeite hadden met onze heren en blij dat het geen bloedbad geworden is, dus we konden geen normaal gesprek meer voeren, zij was ook helemaal over haar toeren. Jose zei nog wel, je hebt echt geluk gehad.
Tot zo ver is het goed afgelopen. Op alle front hebben we geluk gehad. Hoe ik het filmpje ook terugdraai, we hebben juist gehandeld. Bloedbad voorkomen, niemand gewond. MAAR.... wat nu als ik alleen had gelopen? Overdag loop ik (op mijn werk) daar alleen met de heren. En dan? Ik krijg 2 woeste heren vol in drift echt niet achter mij. Ik had al moeite met alleen Chico, die is beresterk! Hoe hou ik in godsnaam de andere hond weg bij de onze?
Wat zouden jullie gedaan hebben in deze situatie?
Ik maak me er best zorgen om, want ik weet het echt niet....

Gepost op: 24/2 9:41

Re: Wat te doen bij een serieuze knokpartij?
Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Eerlijk gezegd.. geen flauw idee.. De heren om beurten uitlaten bij het werk is waarschijnlijk ook niet echt een optie...

Gelukkig is dit in elk geval goed afgelopen..

Gepost op: 24/2 10:01

dogzstyle.eigensite.nl
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Overdag zijn er heel veel mensen, is het druk, ik ken de meeste mensen ook persoonlijk. Maar ik vraag me af of omstanders zich wagen in een vechtpartij van 3 honden, ik denk het niet, want het risico dat je zelf gebeten wordt is erg groot.
Apart uitlaten gaat helaas tijdens werk niet 😢.

Ik denk dat het overdag ook niet zal gebeuren, omdat iemand in die drukte zn hond niet los laat lopen. Ik denk dat zij ons zo laat ook niet verwacht had, niet slim, maar normaal lopen wij daar ook niet zo laat.

Gepost op: 24/2 10:10

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Ik denk dat je dit voorval maar zo snel mogelijk miet vergeten en ik denk ook dat je jn dit geval goed gehandeld hebt.....sterker je kon niet anders dus dit was de enige oplossing.....denk ook wel dat je in zo’n situatie instinctief handelt hoor

Had het een paar jaar terug ook met Sam toen ik had besloten nog een keer rondje park te doen met haar....een akelig op vechten uit mechelaartje.....cirkelde ook rond ons....vastbesloten om ook actie te ondernemen......toen we hem negeerde en omdraaide cirkelde hij gewoon met met ons mee....ik was zo boos maar wilde zeker mijn oudje niet in een vechtpartij terecht laten komen.....maar had ook moeite om Sam achter me te houden hoe oud ze ook is.....gelukkig kwam dan ook het baasje aanlopen op het dooie gemak....leek wel een uur in mijn beleving

Met een ‘ Ow dat doet ie anders nooit’ lijnde ze hem met enige moeite aan

Ik haat dat....die mensen die allemaal maar denken Ow dat doet ie anders nooit

Gelukkig is het goed afgelopen met Chico en Flash maar probeer wel een beetje onbevangen weer terug de wandelingen in te gaan.....anders maak je ze zelf ook alleen maar nerveus

Gepost op: 24/2 10:18

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik zou hetzelfde gedaan hebben, je hond afschermen van de agressor maar......moest dit niet lukken en is een gevecht niet te vermijden laat dan in ieder geval je riemen los. Op de eerste plaats heeft jouw hond dan ook een kans zich te verdedigen en op de tweede plaats is dan de kans het grootst dat het met een sisser afloopt en zelfs bij dreigen blijft. Als je de riem blijft vasthouden versterk je de strijd plus kun je foute signalen doorgeven. bv Stel jouw hond geeft zich over en de agressor stopt dan is het gevecht al klaar....trek je dan aan de riem kan jouw hond dat als een "beet" van de agressor ervaren. Dit in overgave-toestand begrijpt die niet en zal waarschijnlijk het gevecht weer beginnen.

Gepost op: 24/2 11:20

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik begrijp wat je wilt aangeven en het klopt ook helemaal wat je aangeeft. Alleen zullen geen van 2en zich overgeven. Die 2 van ons zijn te dominant. Geven zich aan ons en elkaar al niet over.
Bovendien heb ik de pech dat ze elkaar versterken en dus stoerder zijn.
Chico is de krachtpatser, maar heeft weinig tot geen kloten, Flash is niet sterk qua kracht, maar mentaal is heeft hij alle power. Ze trekken zich aan elkaar op en samen zijn ze echt een gevaarlijke combinatie.
Bovendien wil ik voorkomen dat het een gevecht wordt, omdat ik dan helemaal in de problemen kom in de woonwijk.... ze hebben al praatjes genoeg, wat we er al redelijk uit hebben gekregen, ze vallen nog zeldzaam uit en we kunnen weer helemaal overnieuw beginnen als ze weer resultaat krijgen. Maar dat vind ik nog het minste probleem. Uiteindelijk, als ik alleen in zo een situatie zou komen had ik ze denk ik wel losgelaten.... denk ik he? Ik hoop het nooit mee te maken, want ik zou het vreselijk vinden 😢

Gepost op: 24/2 12:15

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Jullie hebben heel goed gehandeld. Het is inderdaad het beste om je hond af te schermen, dat doe je instinctief.

Pffff... moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als je ze los had gehad.

Ik vind trouwens toch dat honden over het algemeen in het donker feller zijn. Dat merk ik ook aan Darko. Hij is dan veel alerter en wil sneller de confrontatie aangaan. Hij is dan ook veel waakser.

Ik kan je geen advies geven over wat je moet doen als je in je eentje wandelt met de heren en dit zou gebeuren. Ik ben bang dat je dan niet zo heel veel kunt doen. Drie honden uit elkaar houden is gewoon te veel. Je kunt alleen maar hopen dat de agressor dan snel de benen neemt en jouw mannen bij jou blijven.

Maar wat zul je geschrokken zijn. Jeetje zeg. Het laatste wat je wilt is dat je hond in een gevecht terecht komt. En ook weer problemen in de buurt daardoor krijgt. Ook al kunnen zij er uiteindelijk niets aan doen, want ze mogen zich verdedigen.

Gepost op: 24/2 12:23

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Je schrikt je helemaal het leplazerus! Gelukkig is het goed afgelopen, ik denk ook dat jullie heel juist hebben gehandeld. En als je alleen met ze bent toch maar de riem loslaten en een schietgebedje doen dat de agressor eieren voor z'n geld kiest.

Zo'n soort geintje had ik een keer met Fief en een buurhond, Berner Senner die altijd los in de tuin was en ook de weg op kon. Kwam een keer grommend op Fief af rennen, ik sprong ervoor en schold die hond helemaal verrot. Gelukkig was het een schijtert en draaide hij meteen om. Maar je kan het veel ongelukkiger treffen als er eentje niet bang is.

Gepost op: 24/2 12:25

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

chico schreef:
.......
Bovendien heb ik de pech dat ze elkaar versterken en dus stoerder zijn.
Chico is de krachtpatser, maar heeft weinig tot geen kloten, Flash is niet sterk qua kracht, maar mentaal is heeft hij alle power. Ze trekken zich aan elkaar op en samen zijn ze echt een gevaarlijke combinatie.
.........
Uiteindelijk, als ik alleen in zo een situatie zou komen had ik ze denk ik wel losgelaten.... denk ik he? Ik hoop het nooit mee te maken, want ik zou het vreselijk vinden 😢

Hier is het dezelfde combinatie.....Kayleigh met de grote bek en Kylo met de kracht, dus ik snap precies wat je bedoelt. En het is ook zo dat bij honden 1+1 meer is dan 2. Als ik apart met ze loop heb ik geen probleem, als ze samen zijn merk je heel duidelijk dat ze elkaar idd opjutten, al is het maar wie er voor gaat lopen en voor je het weet loop je met twee gestrekte riemen. En datzelfde heb je natuurlijk ook bij het ontmoeten van een andere hond.

Tuurlijk wil je dit niet meemaken en probeer je dit ten alle tijden te voorkomen maar je hebt soms helaas niet alles in de hand en hetgeen ik zei ging dan ook over die situatie.

Gepost op: 24/2 12:26

Dit is een echte DOLLE!
Uit TILBURG
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Heb dit ook al eens aan de hand gehad,was met Thirza,Laslo en Akira in het park en er kwamen 3 grote new foundlanders op je af stormen,omdat de baas ze niet kon houden en toen ben ik stil blijven staan ipv lopen,leek me beter,waarom weet ik zelf niet en denk ga de kleintjes niet optillen,onze Thirza bleef stil maar de kleintjes blaffen als een gek,dacht dat wordt hap slik weg...heb gewacht totdat de baas kwam en heb hem voor rot gescholden,gelukkig alleen schrik en niet gebeten.

Ik heb geleerd als de honden vechten/bijten je de daderhond bij allebei de achterpoten omhoog moet houden, zodat ze geen lucht meer in de longen krijgt en ze dan de prooi los laten en je ze van elkaar krijgt.

In jullie geval ook goed gehandeld....gevechten brengen alleen maar angst en trauma 's met zich mee.

Gepost op: 24/2 12:59

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl