Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 (2)

Re: Wat te doen bij een serieuze knokpartij?
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Werkelijk GEEN idee hoe ik zou handelen, ligt denk ik ook aan het soort hond die ons tegenkomt,en WAAR ik hem tegen zou komen,.....langs de straat laat ik zelf never nooit de riem los,( ik ben veel te bang dat ze in paniek de rijbaan oplopen,
In het bos is Doynick ooit door een kleine boerenfox aangevallen, donynick was toen een maand of 6-7 het mormel kwam ook heel zelf verzekerd aan gestormd,.....rent linea recta tot onder Doniynick zijn hals en springt hem zo naar de strot
We waren toen gelukkig wel met zijn 2-jes, ik heb Arie MET Donick verder gestuurd, en heb daarna het mormel in zijn nekvel gegrepen, en ik zal ook never nooit niet de blik vergeten die het mormel mij toen toe wierp
IK heb me omgedraait en ben met hem op de arm terug in de richting gelopen waar hij vandaan kwam, toen ik een meter of 10 van Arie en Doynick verwijderd was zag ik mensen me tegemoet komen en nam aan dat het de hond zijn baasjes waren, en heb de hond terug op de grond gezet, en omdat hij toen WEER langs me heen probeerde te schieten heb ik hem met dreigende bewegingen duidelijk gemaakt dat ik hem niet langs mij heen zou laten glippen, en gezegd als hij het TOCH ging proberen dat hij DAN kennis zoumaken met 1 van mijn voeten,...... hij heeft eieren voor zijn geld gekozen, en is terug gerend naar de richting gerend waar hij vandaan kwam, maar goed, bij het formaat wat jij aangeeft had ik misschien mijn jas wel uit gedaan en over hem heengegooid, iets anders zou waarschijnlijk niet in me opkomen,
nb, een paar maanden later lopen we weer in dat bos,..... komt het kreng WEEEEER aangestormd en probeert wederom Donick naar zijn hals te vliegen het ergste was dat ditmaal de baas met hem mee rende(maar de hond WEEEER niet aan de riem had!!!!!
en hij deed helemaal niets (stond alleen met open mond toe te kijken!! bij het formaat wat jij aangeeft had ik misschien mijn jas wel uit gedaan en over hem heengegooid, iets anders zou waarschijnlijk niet in me opkomen, en misschien veel kabaal maken

Gepost op: 24/2 14:10

Dit is een echte DOLLE!
Uit Oldenzaal
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Om eerlijk te zijn. Geen flauw idee hoe ik zou reageren.
Tot nu toe heb ik altijd de andere hond bij de halsband gegrepen en omhoog getrokken. Dat hielp altijd. Mijn honden stopten altijd direct het gevecht als ik ingreep.

Gepost op: 24/2 15:34

Dit is een echte DOLLE!
Uit Den Haag
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Allereerst, goed gehandeld.
Ik ben altijd alleen en heb 2 Dobers.
Als het ooit mis zou gaan moet ik dit zelf oplossen.
Daarom heb ik altijd wat knalerwten (zeer onschuldig kleuter vuurwerk) in mijn jaszak, die kan ik dan op de grond gooien.
De honden schrikken, worden uit hun drift gehaald en dan kan ik (hoop ik) weg.
Zo niet, dan pak ik de aanvallende hond bij zijn achterpoten omhoog.
Een hond die alleen nog met zijn voorpoten staat en met de rest van zijn lijf in de lucht hangt, kan niet meer knokken.
Over mijn eigen honden heb ik dan genoeg zeggenschap om ze uit de knokdrift te halen.
Werkt gegarandeerd. Ik heb het een keer toegepast bij mevrouw Coco toen ze in haar uitvalperiode zat en een kleinere hond aanvloog.
Je had haar kop moeten zien!

Gepost op: 24/2 17:21
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Bedankt voor alle reacties en goede tips!
Ik kreeg van iemand anders nog een goede tip om in uiterste nood een miniflesje haarlak of deo mee nemen in de binnenzak.
Ook de jastip vind ik een erg goede, zou ik nooit opgekomen zijn. Liever mn jas stuk, dan mn hond 😁.
De achterpoten had ik bij deze hond niet gedaan. Ten eerste ken ik de hond niet en hij zag er niet te vertrouwen uit, maar dat is een aanname zeg ik er meteen bij. Hij was van ons geschreeuw en gezwaai al niet onder de indruk en veel te zelfverzekerd. Die hele uitstraling stond me niet aan. Om dan te bukken en met mn gezicht vlakbij te komen? Als het eenmaal zo ver zou gaan, ja, dan is het een ander verhaal, ik hoop het niet meer mee te maken in ieder geval 😁
Ik onthou echter wel alle tips, want je weet nooit waar het goed voor is 😁

Gepost op: 24/2 17:40

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Jeetje, wat een verhaal!
Ik zou het niet weten, maar nu heb ik die tips ook in mijn oren geknoopt..

Gisteravond hoorden wij van vrienden het verhaal van mensen uit hun dorp, die een Anatolische herder hebben. Ze kunnen dat beest niet aan, en hij bijt goed van zich af! Hij heeft al een keer een vrouw in de benen gebeten, resultaat grote, gapende wonden....
Het is een moordwapen, maar burgemeester en politie doen er niets aan!
Doodeng! En zij hebben net een pupje, een basset, als dat monster over de omheining gaat, is de pup in 1 keer dood.....

Gepost op: 24/2 18:29

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat een nare ervaring Judith, en net als iedereen : ik zou het ook niet weten.... en vooral mijn eigen honden beschermen. Bij George hoefde dat niet, dat was een dominante "pur sang".. Hij zorgde ervoor dat er niet gevochten werd, ook niet die ene keer toen hij omsingeld werd door vijf mechels (mss een verhaaltje voor een andere keer)... Later (met Charlie) had ik altijd een stok bij me, gekocht in de bergen, en dus een goede metalen punt. Maar ik ben nog nooit alleen met twee dobers in een dergelijke situatie terecht gekomen...
Met Leroy ga ik alleen buiten eigen terrein als ik zeker weet dat het veilig genoeg is....

Gepost op: 24/2 22:51

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Waar ik vandaag nog aan dacht, was, heb had jij niet altijd frolics in je jaszak om je eigen honden te belonen???? indien je NU ook nog "Frolic /beloningsbrokken in je jas hebt, kun je die een volgende keer misschien ook eens in de strijd gooien,.......misschien dat de vreemde hond ook wel gericht is op voeding, en misschien duikt hij/zij dan op die brokken ipv op jullie ( honden)
Succes en ik hoop dat je het nooit meer mee hoeft te maken

Gepost op: 26/2 19:56

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Daar heb ik niet eens eens seconde aan gedacht Marja.... dat had ik inderdaad kunnen doen!!! Al is nog de vraag of de andere hond erop zou reageren, die was echt gericht op onze honden. Maar als ik eraan gedacht had, had ik dat zeker geprobeerd!!! Wat een goede tip!

Gepost op: 27/2 9:46

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl