Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Bikkelen in de kou of heb je een kachelwatje?
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Even voor alle duidelijkheid onderstaande kolom bestaat wel echt maar bij deze is er een grapje uitgehaald door een extra kolom toe te voegen wbt de Dobermann

Open in new window

Maar houden jullie rekening met de het voorspelde extreem koude weer of doen jullie gewoon je dingetje met jullie kanjers?
Daar Sam op leeftijd is en na de eerste vijf minuten de dolle gekkigheid er wel vanaf is houd ik er wel rekening mee dat ze zich niet zo gied meer warm kan houden en krijgt mijn kachelwatje op haar leeftijd dus lekker een jasje aan als we wat langer buiten zijn......als het aan Sam ligt is het eventjes piesen en dan zie je haar al kijken met een blik van ‘ Doe mijn portie vandaag maar naar fikkie’ en vlijd zich dan weer het liefst in haar mand boven de convector put

Gepost op: 26/2 8:20

Re: Bikkelen in de kou of heb je een kachelwatje?
Kan gewoon niet weg blijven
Uit Scherpenheuvel
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Of we nu thuis zijn of niet, weer of geen weer (behalve onweer en harde regen), onze Duke wil naar buiten. En dan bedoel niet dat hij wil gaan wandelen, neen, dan moet ik zijn bench op het terras zetten (groot overdekt terras) en dan gaat meneer in zijn bench buiten liggen. Ook dit weekend hoor, en dan trekt hij zelfs al zijn dekens uit de bench en gaat in het zonnetje liggen.

Gepost op: 26/2 9:08
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat leuk die Duke, en gaaf dat hij zo lekker met de dekens in de weer gaat...

Leroy wil ook heel graag naar buiten, maar hij blijft gedeeltelijk kaal en heeft het dus koud. Hij heeft een heuse rode winterjas. Ik hoef maar 'jas aan' te zeggen en hij rent naar de kapstok om zijn eigen jas aan te wijzen. Hij vindt het heerlijk in zijn jas en kan dan ook de hele middag in de tuin liggen (en spelen).

Gepost op: 26/2 9:54

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ohhh, wat leuk van Duke en van Leroy!

Bradley wil gewoon naar buiten, maar net als altijd, als ik binnen ben, blijft hij net zolang janken, totdat ik ook buiten ben...
En zonder jas, wij hebben nog nooit een jas voor onze dobers gehad. Maar ik kan mij in sommige gevallen, dat ze wel een jas aan krijgen!

Gepost op: 26/2 11:09

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
onze "ouwe" is een kachel watje pur sang en ik vind het prima ik maak als hij weer eens klappertandend binnenkomt ook wel eens de kachel extra voor hem aan, (als ik zelf de deur tenminste niet meer uit hoef)
onze jonge blom is eigenlijk ook niet veel beter, achter het huis behoefte doen en weer terug naar binnen kijken of ze Doynick bij de kachel weg kan krijgen
ZE hebben hier wel een klein beetje geluk, omdat wij onder overal vloerverwarming hebben hoeven ze niet te "vechten" over dat ene warme plekje boven/bij een convectorput/ verwarmingkachel/haard Word natuurlijk wel eens gedaan , (niet vechten maar elkaar van het beste plaatsje verdringen wel) en heeeeeel soms vlijen e ich gewoon samen op dat beste plekje

Gepost op: 26/2 11:41

Dit is een echte DOLLE!
Uit Arnhem
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hier een Ridgeback die er bekend om staan dat ze het snel koud hebben....en oma Femi is ook al 11 én heeft spondylose...dus ze krijgt niet alleen haar dekentje, maar óók nog een fleece onderdekentje erbij met deze barre koude dagen

Buiten is het plasje, poepje, koekje, sprintje, koekje en sprintje-terug-naar-huis

Binnen heeft ze het graag dat ik haar mand telkens verschuif zodat ie lekker in de zon staat :-)

Gepost op: 26/2 11:52

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Het maakt Darko allemaal niet veel uit. Kou, regen en sneeuw... als hij maar met het vrouwtje op stap kan.

Het enige waar hij een hekel aan heeft is als het echt heel hard regent. Dan kan hij niet normaal zijn ogen open houden en dan hoeft het van hem niet. Maar verder maakt het hem niets uit. Oh ja... een bui hagel wordt hij ook niet vrolijker van.

En om warm te worden / blijven spelen we gewoon even heerlijk met de bal.

Hier ook geen jas, maar mocht hij dat in de toekomst nodig hebben, dan kopen we er wel eentje. Maar voor nu niet nodig.

Gepost op: 26/2 12:11

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hier is het alleen zo dat ze met koud weer niet graag alleen in de tuin zijn. Ga ik er mee wandelen maakt het ze niets uit welk weer het is. Kan niet zeggen dat het echte koukleumen zijn hoewel ik wel merk dat er een bepaalde voorkeur is voor die mand die tegen de verwarming staat.

Gepost op: 26/2 13:01

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Stlla is vandaag precies 11 weken, piepjong dus, maar ik heb al gemerkt, dat het ondanks het echt wel koude weer (Noordoostenwind, vriest 2 graden, her en der ligt ijs, bodem loeihard bevroren) dit haar niets doet.
Ze moet en zal naar buiten, twee dagen terug was er een zielig sneeuwvlokkenbuitje, moest en zou ze in de paddock spelen achter de vlokjes aan.
Ze rent gewoon over ijspplakkaten, en de temperatuur lijkt haar niet te deren. Natuurlijk raliseer ik me dat ze nog een heel jonge pup is, dus neem ik haar wel een beetje tegen haar eigen enthousiasme in bescherming: ik ga 1x per dag, meestal in de middag rond 13.00 of 14.00 uur, soms gaat de Friese Stabij Willem van 10 maanden mee, dan houden ze zich wel warm door als idioten met elkaar te spelen en te stoeien.
Ook zoek ik de wind-beschutte paadjes en trajectstukjes uit, zodat ze niet vol in de Noordooster loopt. Dat het weer erg zonnig is helpt ook op beschutte stukken.
Van echt hele ijskoude wind houdt ze niet zo, maar ze vindt 't minder erg als ze die van achteren heeft ipv in haar bek (ik ook trouwens, hahaha).
Regen interesseert haar ook al niet, waterplassen zijn leuk!

't Is wel een fanatiek bikkeltje, geloof ik.

Gepost op: 26/2 13:30

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Toen ik nog met de heren trainde had ik ze met deze kou altijd in de auto met jas aan. Op het veld trainde ik zonder jas, maar de spieren koelden dan te snel af en in een stilstaande auto was het echt koud.
Nu lopen ze buiten zonder jas, maar als het woensdag en donderdag echt zo koud is als ze zeggen, krijgen ze gewoon de jas weer aan. Ze zijn al op leeftijd en hoeven het van mij echt niet koud te hebben. Al lopen wij als het vriest nooit lang buiten, doe ik ze echt geen plezier mee.
Ik heb ook kachelhonden, liggen op het werk samen tegen de kachel aangeplakt. Ook hebben ze een bloedhekel aan regen....
Ze zijn misschien een beetje verwend 😁

Gepost op: 26/2 15:59

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl