Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Stella 11 weken
Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nog even geen foto's (ben wel druk aan 't knippen geweest, maar moet nog uitzoeken en laten plaatsen), maar ik wil toch even updaten, vandaag maandag 26 februari is Stella 11 weken.
Ze heeft vanmorgen weer een ontworming gekregen (gewoon thuis, 2 tabletten Milbemax, elk voor een hond van 5 kg... wat ze nu weegt weet ik niet, maar zéker meer dan de 4,9 kg twee weken geleden).
Volgende week maandag 5 februari maken we weer de gang naar de DA voor haar derde puppeninenting, dan zijn de pupentingen afgerond.

Hoe is ze nu?

Ze vreet nog steeds tegen de klippen op, ik zorg natuurlijk wel dat ze niet té veel krijgt, maar extra dingen door het voer zoals sommigen doen, vitamines of calcium, geef ik niet. Dat kan echt nadelig uitpakken voor haar groei en ontwikkeling.
Als ze groot is geef ik schapenvet en zeewier bij, maar daar zijn we nog niet.

Haar ogen zijn nog steeds heel lichtbruin, zeg maar koffie met héél veel melk, niet geel (zoals bij bruine Dobermanns gebruikelijk), maar een beetje sienna-kleurig. Het hoort volgens de rasstandaard niet bij een zwarte, men ziet daar 't liefst een zo donkerbruin mogelijk oog bij, maar ik vind 't lichtere juist weer mooi (and who the hell cares?) Ik hoop (en verwacht) ook niet dat die ogen nu nog heel veel gaan nadonkeren.

Ze groeit als kool, maar ik denk niet dat ze zo groot of robuust wordt... pa en ma waren ook geen grove of grote types; ze heeft echter wel een groots karaktertje. Een echte bikkel hoor, met een stevig willetje, in het spel zeer fanatiek (oftewel: weet niet van ophouden), supersnelle reacties, heel alert en slim, en dól op outdoor bezig zijn... het is haast niet te geloven... maar dat is nou precies wat ik hoopte!

Het tegenovergestelde van mijn overleden Calla, eigenlijk.

Ze weet me geregeld aan het schateren te krijgen (ik dacht niet dat ik dat ooit nog zou doen na het verlies van eerst reu Damen en recent mijn allergeliefdste teefje Calla), omdat ze zich uitstekend in d'r eentje kan vermaken met speeltjes en daarbij de gekste capriolen uithaalt. Ze haalt echt de scherpe randjes van het verdriet om Calla af, want je krijgt gewoon geen kans voor diepgaand gepeins, ze is nogal euh... aanwezig zeg maar. En dat is maar beter ook.

Apporteren doet ze van nature goed en graag, ze heeft een soort blauwe kunststof piep-eend, die van haar dood moet (maar daar is ze nog niet sterk genoeg voor), maar daar kan ze waanzinnig leuk mee rondstoeien. Jammer dat ik op zulke momenten geen woord meer van de TV/het nieuws versta door dat gekwaakpiep, maar goed...

"s Nachts slaapt ze bij mij, eerst op de bank, maar ze heeft helemaal geen verlatingsissues, dus toen ik weer in m'n bed ging slapen probeerde ik haar daar aan te helpen door haar ook op mijn bed te laten slapen (ja, op een apart dekentje op het dekbed, er zijn grenzen), hahaha. Maar ze kan nog steeds prima even alleen zijn, zonder mij haar tijd doorbrengen, zonder in paniek te raken. Benches gebruik ik niet, kan er niet mee omgaan en heb er iets tegen. Ze is behoorlijk onafhankelijk, heb ik wel gemerkt. Op het achtererf gaat ze ook gewoon dingen voor zichzelf doen, takjes zoeken, met een bal spelen, hoef ik ook niet per se mee.
Of dat zo blijft weet ik niet, van mij mag ze.

Ze heeft ook al bijnamen: KleinKlein, Zwarte Rat, en Ratatouille... lekker flatteus dus. Ik kreeg dus meteen fantasieën over een Dobermann boek; Over een Dober reu en Dober teef: De avonturen van Rataplan (de reu) en Ratatouille (de teef). Geillustreerd door mezelf.
Neem 't me maar niet kwalijk, ben zo'n kunstenaar (schrijft en schildert), die zijn allemaal een beetje apart he? Of ik word een beetje gek door háár, kan ook zijn.

Kortom: ze inspireert me, en interesseert me.

Of ik dat haar ook doe moeten we nog even afwachten, hahaha!

Gepost op: 26/2 14:32

Gewijzigd door terpentijn op 26-02-2018 15:09:15

Re: Stella 11 weken
Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Leuk om te lezen hoe ze zich ontwikkeld. Heerlijk dat je precies het karakter hebt gekregen waar je op hoopte.

Ik weet dat de ogen eigenlijk donkerbruin moeten zijn. Darko heeft ook lichtere ogen en dat maakt hem juist speciaal. Ik vind ook dat lichtere ogen veel sprekender zijn. En hij kan er zo heerlijk scheel mee kijken hihi...

Gepost op: 26/2 14:39

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ja ik ben eigenlijk altijd wel idolaat geweest van die gouden, gele of amberkleurige ogen van bruine Dobers. Die kon ik ook beter "lezen" dan die hele donkerbruine droppies, waarbij het bruin bijna even donker is als de pupil.

Dus ik hoop dat Stella haar ogen de invloed van haar bruine vader houden, en zo'n lichte kleur blijven houden.

Ze kan er trouwen wel knap wantrouwend en gereserveerd mee kijken, het geeft een wat "loerende" blik, maar wat zou het...?

Gepost op: 26/2 15:13

Dit is een echte DOLLE!
Uit Arnhem
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Leukleuk!!

Ook dat boek vind ik een fantastisch idee, natuurlijk moet het forum daar wel een plekje in krijgen he

Ennuh...fotooooooooos!!!!

Gepost op: 26/2 15:27
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Heel leuk om te lezen dat de kleine Stella, en daardoor jij, zoveel plezier hebben. Het onbevangen in de wereld staan vind ikzelf zo leuk om te zien. Geniet er maar van want ze zijn veel te snel groot.

En foto´s natuurlijk.....
Nu heb ik begrepen dat je daar soms wat moeite mee hebt dus als je wil kan ik je een pm sturen met de uitleg hoe ik het doe.

Gepost op: 26/2 19:12

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Leuke update!
Maar met die link van Carla, kan ik zelfs foto’s plaatsen!!

Ik ben reuze benieuwd naar je boek, ik krijg zelf een deze dagen een boek over teckel Koos en zijn avonturen....

Gepost op: 27/2 9:49

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Geweldig hoe je het weet te omschrijven 😁

Geniet van Stella! Dan genieten wij mee

Gepost op: 27/2 10:04

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Boek was geen serieus plan hoor, dat zijn gewoon altijd van die creatieve opwellingen die vaak bij me opkomen, tijdje terug had ik opeens het idee van een illustratieboek over twee(volslagen verzonnen)zwarte Dobermanns: Doortje en Dante, in de vorm van die Tom Poes en Heer Bommel boeken: dus bovenaan zo'n stripachtige tekening, en de tekst daaronder. Maar dat zijn bevliegingen.. waar moet ik ook de tijd vandaan halen?

Maar 't zou wel leuk zijn...

Gepost op: 27/2 13:11

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
En toch is het een leuk en goed idee 😁

Gepost op: 27/2 14:36

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Heerlijk om zo mee te lezen hoe het ook weer was om een brutale pup in huis te hebben

Gepost op: 27/2 21:12

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl