Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 (2)

Re: Stella 12 weken (met foto's)!
Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ten eerste: CARLA bedankt voor het willen plaatsen van de foto's!!!

Leid, ze kijkt van het begin af aan al zo volwassen/wijzig/serieus, echt dezelfde blik had ze al toen ze 7 weken was. Heeft mij ook verbaasd. Helemaal geen naieve puppenblik. Ze kan ook echt wel gereserveerd kijken, ook naar vreemde mensen is ze in eerste instantie even afwachtend.

Ik geloof ook niet dat ik me nou zo'n Miss Universe model heb aangeschaft; volgens de Dobermann rasstandaard klopt er van alles niet aan haar, dat zie ik nou ook nog wel, pup of niet. Haar achterpoten "kloppen" niet, ze lijkt wat O-benig als ze loopt, haar rug is een typische "roachback", zo'n opgebolde rug (ik denk niet dat dat alléén een kwestie van jongigheid en (te) lange achterpoten is), waar een DB een rechte rug behoort te hebben, ook puppies al.
Ook zijn haar ogen volgens de Rasstandaard te licht voor een zwarte,bovendien zijn ze niet gelijkvormig (de ene is wat groter dan de andere)en ik zie ook iets vreemds aan de conformatie van haar ribbenkast (maar dat kan nog weggroeien).
Kortom: moeders mooiste is het niet en zal 't ook wel niet worden, daarentegen... HET BELANGRIJKSTE wat mij betreft ...
ze heeft een gewéldig karaktertje, dat precies aansluit bij wat ik me graag had gewenst.
Pittig, energiek, altijd bezig met van alles en nog wat, kan zich ook heel goed zelf vermaken,leert snel, slim op het lepe af, en nog een hele lijst dingen die me enorm aanspreken.
Ze "staat" ook al erg "op mij", op wandeling kijkt ze steeds naar me op en om, maar niet omdat ze schuchter of onzeker is. Het is meer iets van "Kommie ook leuk meedoen?"

Als er één type kon zijn die mij de pijn om Calla een beetje kon doen vergeten, is het dit heksje wel... want ze heeft NIETS van Calla weg, echt nul komma nul.

Ik groei met de dag meer naar haar toe, en zij naar mij.
We gaan een heleboel leuke dingen doen samen, let maar op!

Ben trouwens benieuwd naar hoe het haar nestbroertje ATHOS vergaat, en hoe die er nu uitziet!

Gepost op: 8/3 11:48

Gewijzigd door terpentijn op 08-03-2018 12:15:10
Gewijzigd door terpentijn op 08-03-2018 12:18:29
Gewijzigd door terpentijn op 08-03-2018 12:29:18

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Geweldige foto's.

En wat een heerlijke donderkop heeft ze.

Gepost op: 8/3 18:17

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Inmiddels gaat ze 2 x per dag op wandeling (meestal naar het bosje/natuurgebiedje 1 minuut achter mijn woonboerderijtje). Eén keer met de Friese Stabij van 10 maanden erbij (die kent alle andere honden uit het dorp, is supersociaal, kan ze lekker mee stoktrekken en stoeien), en één keer alleen met mij (kan ik haar gedrag goed observeren en kijken hoe ze reageert en luistert).
Natuurlijk zijn dat nog geen hele lange wandelingen, gewoon een half uurtje per keer of zo.

De rest van het "naar buiten" bestaat uit het (met 1.70 hoge hekwerken omheinde) achtererf, soms ga ik met haar mee, spelen of voetballen we wat, of don we een aport-spelletje, soms zet ik gewoon de deur open. Buiten de wandelingetjes is dat nog circa 4 x per dag (of als ik zie dat ze wat moet doen).

Ze is buiten gehoorzamer dan binnen, want ze is binnen in de fase van "we grijpen álles" (schoen, laars, sok, petje, tijdschrift, krant, handdoek, post, vuilnisbak, etc . etc.)

Als het donker wordt is ze overal wel een beetje klaar mee en komt ze in mijn oksel, arm of op m,n buik liggen als ik TV kijk of lees. Ze slaapt ook netjes de hele nacht door, dat verbaast me wel, dat ze van 22.00 uur (laatste keer naar buiten het erf op) tot pakweg 05.00 uur (dan sta ik op... ben een héél vroege vogel altijd) doorslaapt.

Bij het wakker worden doe ik eerst haar naar buiten, onderwijl zet ik koffie en dan ... heerlijk begin van de dag... lekker terug in bed met een mok koffie en Stella komt dan ook terug naar bed en nestelt zich gezellig in mijn armholte. Even een rustig momentje om op te laden alvorens de dag begint... gaat super tot nog toe! Blijkbaar werkt dat voor ons beiden, want ze heeft zich probleemloos in dat ritme gevoegd.

Gepost op: 9/3 15:37

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl