Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Stella 13 weken'(met foto's)
Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Stella.. tsja.. wat kan ik van zo'n jonge pup zeggen.
Ze is wie ze is, natuurlijk.
Daar kom ik steeds - eigenlijk iedere dag - een stukje meer achter. Je kunt natuurlijk nog veel bijsturen aan zo'n jonge Dober, maar kntselen er aan, aan haar karakter, dat is niet iets wat ik zou willen, en ook niet doe.

O, maar vanzelfsprekend, zegt nu iedereen, maar ho even, dat is voor heel veel mensen met hu hond of paard hele andere koek, die willen zo'n dier "naar hun hand zetten" of naar hun beeld kneden (dat heet dan trainen). de wereld van paarde en honden zit er vl mee.. dieren die niet zichzelf mogen zijn, maar in een gewenst keurslijf worden gedwongen.
De trainers, coaches en peuten varen er wel bij!
Ik heb zelf ook twee grote paarden n twee Shetlanders, dus ik ken het algemene gedwing ook van die kant...

Nou is een paard een prooidier en een hond een roofdier, en in dat laatste geval krijg je dus veel sneller problemen als je zo'n dier naar je gewenste beeld probeert te kneden.
Bijten, weglopen, neurotiek, angsten... voor zover niet in de vroegste jeugd opgelopen, draait het daar vroeger of later maar al te vaak op uit.

Die vroege jeugd, is van zodanig doorslaggevend belang, dat ik het daar wel even over wilde hebben... Laat het dier eens dier zijn, zichzelf zijn, en kijk, observeer, geniet, erger je, verbaas je, analyseer, lf een beetje met dat nog voor jou onbekende wezen.

Het dier, je hond, je Dober in dit geval, geeft aan welke kant je op kunt gaan tijdens het bijsturen, er is geen zwart-witte voor allemaal geldende methode of stelregel.

Voor een super-empathisch en gevoelig type als een Dobermann
ziet het er wat dat betreft niet zo gunstig uit... men heeft vaak al bij voorbaat een opvatting over "dat soort hond", maar dat heeft vaak een eigenaar zlf ook al.

Laat me je na vele jaren allerlei verschillende Dobermann-types vertellen dat er niet n zo is als de volgende, of de vorige.

What makes the Dober happy?
Diens baas, dat is nummer n.
Nummer twee is: de baas.
En nummer drie is: tsja, die baas weer.

Dat zie ik ook weer zo sterk terug in Stella, hoe jong ze ook nog maar is.

Wordt vervolgd (no worries, foto's komen, ook binnenkort weer een fotoshoot door vrienden van mij, met ook een filmpje).

Gepost op: 13/3 19:33

Re: Stella 13 weken'(met foto's)
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Vandaag werd ik echt boos op Stella, omdat ze iets voor haarzelf gevaarlijks deed.

Ze had het snoer van de leeslamp boven de bank ontdekt en zat daar lekker op te kauwen. Stekker zat er gewoon in, dus ik schrok me wezenloos.

Meteen met zr boze stem van de bank in haar mand gestuurd, snoer bekeken, lagen de draden gewoon bloot door haar geknaag. Levensgevaarlijk.

Zij schrok zelf ook, maar dan van mijn kwade uitval.
Snoer moet vervangen en daarna omhoog vastgezet. Doe ik straks even, maar goeiegenade je kunt dus niet eens even je keukenvloer aandweilen of mevrouw "is weer bezig"...

Puppies he?

Gepost op: 15/3 16:38

Dit is een echte DOLLE!
Uit Apeldoorn
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Pffff... je schrikt je toch een beroerte als ze dat doet. Je moet maar even tegen haar zeggen dat ze toch echt geen knaagdier is en dit echt nooit meer moet doen!!

Gepost op: 15/3 16:46

Dit is een echte DOLLE!
Uit Den Haag
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik ben even afwezig geweest wegens een dubbele longontsteking.
Wel met een koortsige kop meegelezen, maar niet in staat te reageren.
En weet je wat echt leuk is? Met 2 Dobers 3 x per dag wandelen als je 41.3 graden koorts hebt......
Maar wat een pittig vrouwtje is die Stella zeg.
Ze ziet er ook niks bedeesd uit. Lekker in haar glimmende velltje zit ze, dat straalt ze uit.
En weet je wat ik denk, nav jouw bovnstaande stukje?
Dat mensen, nou ja ik dan, pas in staat zijn een dier een dier te laten zijn als ze zelf wat ouder worden.
Geen bewijsdrang hebben zoals ze hadden (lees ik) toen ze jong waren.
Een paard hoeft, als je gewoon lekker gaat rijden, niet verzameld te lopen. Integendeel, we gaan gewoon lekker rijden.
Een hond moet luisteren, maar niet naar onzin dingen.
En echt luisteren komt uit vertrouwen en dus uit ontspanning.
De hond of het paard heeft dan geleerd dat de baas alleen maar dingen vraagt die echt belangrijk zijn en ook in het belang van zowel baas als hond.
Zeker bij een Dober is dat belangrijk, Duke luistert altijd maar ik moet geen onzin dingen aan hem vragen, dingen waar hij het nut niet van inziet
Dingen die dus niet van nut zijn voor mij, de baas.
Op cursus deed hij steevast alles perfect, werd als voorbeeldhond gebruikt, maar deed zaken daarna nooit meer, want (in zijn ogen) nutteloos,
Maar ik hoef maar te knippen met mijn vingers en hij staat voor mijn neus. Ik fluister of denk naast en hij loopt naast. Ik hoef zelden NEE te roepen, maar als ik dat doe, staat hij gelijk stil (heel fijn als hij een smerige sloot in wil).
Basicly, hij heeft leren vertrouwen dat wat ik van hem vraag zin heeft en hij doet dat zonder morren.
Coco is nog een heel ander verhaal. Ze reageert na 3 jaar eindelijk echt op haar naam. Ergo, ze durft het aan om haar omgeving niet te scannen en naar mij te kijken.
En dan moet ik heel snel zijn, want anders is de aandacht weer weg.
En qua sloten is ze bewust oostindisch doof, want niks lekkerder dan in een smerige sloot te springen!
Dobers....ik kan niet zonder mijn hondjes, maar af en toe....
En dat gevoel zal Stella ook wel oproepen, denk ik zo.
En mooi dat ze wat knuffeliger wordt, angezien ze heerlijk bovenop je nog wat verder knort.
Heeft ook met de leeftijd te maken. Een jonge hond zijn aandachtsspanne is nog heel kort.
Die heeft het veels te druk met ontdekken om echt tijd voor knuffelen te maken, dat komt wel.
Coco wordt 4 dit jaar en pas sins haar 2e had ze de rust om zich eens te laten kroelen.

Gepost op: 15/3 18:02
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Goed stuk Gabrielle, uit mijn eerste post volgt natuurlijk ook: wie/wat kan een Dober ongelukkig maken? Diens baas/gemis aan die baas/gemis aan contact met welke baas dan ook.

Die baas is ALLES voor een Dober, het licht in diens leven. Dat schrijf ik znder daar een voor de hand liggend ego-gevoel aan te willen verbinden, want in zeker zin geldt dat voor alle hondenrassen.
Echter... als je andere rassen kent/ hebt gehad en dn een Dober.. that is something else.Wt is daar anders aan dan? Tsja dat probeer ik nu al vele jaren onder woorden te brengen, en het lukt me maar niet. Wat maakt een Dober een Dober?

Een Dober moet je als hond - nee ik bedoel "ras" - ook echt liggen.

Ik ben een absolute die-hard Dober-fanaat, ik vind ze gewldig, alles aan ze. De oude en de jonge, de bruine en de zwarte, de reuen en de teven, de lieve en de zgn agressieve, het maakt me niet uit (en ik heb ook zo'n beetje wel alles gehad) als het Dober is, ben ik al verkocht.
Geen id hoe dat komt.
Ik kom er in dit leven nooit meer van af, van Dobermanns, denk ik.

Maar ik WIl er natuurlijk ook nooit meer vanaf. Ik heb - nee, niet goed gezegd, ik VOEL - een raar soort zielsverwantschap met de Dobers, vanaf de eerste (Stone van de Astra Hoeve) die ik ooit had.
Dat heet ook wel "het Dober virus".
Als je 't eenmaal hebt, gaat 't nooit meer over.

O ja, maandag a.s foto en filmshoot door vrienden van mij met Stella (en Willem). Spannend!

De beelden zullen natuurlijk op het Forum verschijnen!

Gepost op: 15/3 19:29

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Fotorepo was een aardige opgave, wel hadden we een fraai zonnetje. Maar natuurlijk een hysterisch rondrennende Stella die steeds IN de lens van de hurkende videoman Maarten rende, en vervolgens naar de dame met telelens stormde (Tineke, zijn vrouw).
Goeie genade, ze is natuurlijk nog niet zo ver dat je haar even op commando kunt laten zitten, komen, liggen, blijven etc. met al die afleiding.
Na een half uur mocht Friese Stabij Willem er bij en zijn er ook opnamen gemaakt van het dolle gestoei van die twee.

Ben superbenieuwd naar de eerste beelden, die ik vanavond al zou krijgen.

Ze hebben zelf geen hond, maar ook de foto/video vrienden viel het op dat ze zulke rare lange achterpoten heeft en een wat bolle rug... Nou ja, we zullen zien hoe ze uitgroeit, soms worden lelijke eendjes dan nog wel eens fraaie zwanen...

Gepost op: 19/3 16:56

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Benieuwd hoor naar de fotoshoot.....maar heb nog even een vraagje...ik zag je Stone van de Astrahoeve noemen....ik ben vrijwilliger van de database waarin inmiddels al meer dan 300.000 dobertjes zijn ingevoerd

Ik wilde Stone graag even opzoeken.....maar die staat er niet in....ik heb de link van de wel aanwezige Astrahoeves bijgevoegd zodat je eventjes kan kijken.....en dan mijn vraag....ik zou ook graag Stone invoeren dussuhhhh heb je de stamboom nog?
http://www.dobermannpedigrees.nl/modu ... ee/result.php?&l=1&o=NAAM

Gepost op: 19/3 21:39

Kan gewoon niet weg blijven
Uit venlo
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Helemaal eens met de opvoedmethode van Terpentijn en Gabrielle! Rustig volgen en groot laten worden en zachtjes bijsturen. Consequent en rustig zonder teveel te vroeg te vragen, dan heb je een geweldige hond aan ze. Saartje is nu bijna 2 en super relaxed en gemakkelijk, ze vertrouwt volledig op ons en wij op haar.
Saartje was het kleinste mormel uit het nest, met een achtergebleven onderkaakje en zij had ook een tijdje van die rare grote achterpoten. Hoort erbij volgens mij.
Moet je haar nu zien! Ze is een schoonheid geworden met een schofthoogte van maar liefst 72 cm en haar verhoudingen zijn prachtig!
En al die puppy verhalen, ja heel herkenbaar, tot een jaar of 2 en dan begrijpen ze het.
Hoewel... dober-streken blijven ze houden, maar dat is nu juist zo leuk aan ze.

Gepost op: 20/3 10:15

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
@Carla, dat was officieel: Winston van de Astra-Hoeve (ik noemde hem altijd Stone). Ik heb alle papieren van alle Dobermanns die ik ooit had nog. Het was een zwarte.
Hij is geboren op 21 mei 1993, N.H.S.B. 1888845, helaas 6,5 jaar later plots doodgevallen aan... juist ja, acute DCM (want ik heb sectie op hem laten doen).
Vader: Quilliano-Cesareus v.d. Astra-Hoeve
Moeder: Eve von der Burg Litermont

Heb je hier wat aan?

Voeg bestand toe:

jpg  Winston van de Astra Hoeve Stone.jpg (92.29 KB)
181_5ab0fdd18f9fd.jpg 642X883 px

Gepost op: 20/3 13:21

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker

Gepost op: 20/3 13:39

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl