Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 (2)

Re: Dober in bed
Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

Marja schreef:
laatst was ik een keer tegelijk met Arie opgestaan (om5uur) maar IK ben daar niet op gebouwd, en ben later dus toch maar weer naar bed gegaan, word ik ergens tussen 10 en 11 wakker van tikken op de trap, komt Finchen naar boven
"geslopen" en gaat dan heel sneaky kijken of ze geen kledingstukken mee kan nemen,..... ze heeft het nog nooit in haar hoofd gehaald om op Arie zijn plekkje te gaan liggen

Dat vinden wij niet raar, alleen maar heel bijzonder! 😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣

Gepost op: 18/3 17:17

Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Miro komt eigenlijk zelden of nooit boven. Dat had tot een aantal jaren ook een hele simpele reden.. we hadden nog een kat. En die twee samen in een ruimte was niet echt een optie.. Kat heeft vanaf dag 1 lelijk gedaan naar Miro en tja... Miro vindt katten ook wel erg leuk om op te jagen.
Zo lang de kat er dus was, zat er een traphekje. Ze konden elkaar dan wel uren aan zitten staren.. Miro onderaan de trap, Kat halverwege..
Toen de kat er niet meer was is na verloop van tijd het traphekje, wat eigenlijk enorm in de weg zat voor ons, verdwenen. Maar Miro taalt er nog steeds niet naar om naar boven te gaan.
Ooit 1 keer is hij uit zichzelf naar boven gesneakt.. Ik was net weg naar mijn werk, manlief was ziek thuis en dus nog boven op bed. Daar is hij lekker bij gekropen.

Verder vind Miro naar boven gaan helemaal niks.. aangezien dat al een aantal keren op een douchebeurt uitgedraaid is.. Die geeft dus zijn portie dan liever aan fikkie..

Gepost op: 18/3 17:31

dogzstyle.eigensite.nl
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit wedde
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nou heeft Wijffie de mazzel dat wij beneden slapen, en boven komen wij heel weinig, alleen om te poetsen of dingen op te slaan.

Toen Tinus er nog was, toen was het voor mij altijd een run wie het eerste op bed lag, S'nachts lag hij in de bench en Wijffie op de bank, maar als Willem dan om kwart over 5 in de ochtend weg ging, dan was het...wie het eerste ligt heeft de beste plek....hahah en jullie raden het al....ja dat was onze knul.

Had wel eens een keer aan Willem voorgesteld om een groter bed te kopen....nah dat was ....not done....haha

Maar sinds dat onze knul er niet meer is mag zij bij ons slapen.....en dat was niet eens mijn voorstel...haaha

Gepost op: 19/3 17:33

Kan gewoon niet weg blijven
Uit venlo
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Tja, dat hebben wij dus wel gedaan bij onze vorige dober, een groter bed gekocht.
Saartje slaapt van begin af aan bij ons, vanaf het begin lekker rustig doorslapen!
En zowel Saartje als onze vorige dober begrijpen het woord 'opschuiven'heel goed!

Gepost op: 20/3 10:01

Dit is een echte DOLLE!
Uit Den Haag
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Toen ik Duke net had, nu alweer 6 jaar geleden, leed hij aan verlatingsangst.
Als hij niet bij me sliep, poepte hij het hele huis onder.
De grote jongen had dan ook al 2 keer in het asiel gezeten en dat hakt er, zeker bij een type als Duke (die blind gaat voor de mens die hij als baas beschouwd) diep in.
Maar het moest wel gaan zoals hij dat wilde.
Op een dekentje aan het voeteinde was niet goed genoeg.
Hij moest en zou onder het dekbed en dan ook nog eens in mijn knieholten terwijl ik op mijn rechterzij lag.
Draaien mocht ik niet, dan kreeg ik een boos geknor te horen of sprong hij er (met medeneming van mijn dekbed) verontwaardigd uit; hoe durfde ik zijn rust te verstoren!
Na een uur werd het hem echter zowieso te warm en ging hij op de koele houten vloer liggen.
En dat ging zo de hele nacht door.
Ik was geradbraakt in de morgen, maar hij niet.
Na een half jaar was er genoeg vertrouwen in mij en vertrouwen in zichzelf om alleen te kunnen slapen.
Tegenwoordig doen we soms een ochtend of middagdutje.
Hij op zijn vertrouwde plekje in mijn knieholten.
Het nieuwe exemplaar, mevrouw Coco vindt wat Duke doet=goed, en waar zij braaf op een dekentje aan het voeteneinde lag, is dat nu veranderd.
Zij wil ook onder de deken!
En dus kruipt zij maar tegen mijn voorkant aan en nestelt zich met een tevreden zucht in mijn buikholte.
Weet je hoe ik het noem?
Een broodje Dobermann!

Gepost op: 25/4 17:17

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ach ja, toen ik nog meerdere Dobers had (toen ik hier naar Drenthe verhuisd bijv. 4 stuks) vond ik het ook al nooit een probleem als ze op bed wilden slapen... het énige probleem was, dat je dan gelazer kreeg over wie wáár op bed sliep.
Mijn ervaring door alle jaren heen is dat de teven het liefst het dichtst bij je adem slapen (zo noem ik dat), dus het liefst bij je hoofdeinde, bij jouw hoofd. De reuen gingen vaak automatisch aan het voeteneind (of durfden niet naar boven te kruipen omdat de bitches hun kopplaats daar beslist niet wilden afstaan, hahaha).
Ik heb er echter nooit meer dan 2 tegelijk op bed toegelaten, dat wordt zelfs mij te gek. Bovendien slaap ik in een antieke ouwe houten Franse twijfelaar(dus tussen 1 en 2 persoons in, zo'n maat).

Ik had vroeger eens een bruin teefje waar ik lyrisch stapelgek op was, Sweetie, die viel altijd in slaap met haar neus tegen mijn gezicht/neus aan (vandaar "dicht bij je adem" die uitdrukking). In bed lees ik altijd een of ander boek, het is het rustmoment van de dag "de holbewoners kruipen in hun hol, trekken zich terug".
Kop thee er naast, heerlijk, en dan maar luisteren naar de ademhaling en het af en toe diep zuchten van je Dober(s)...

Stella slaapt inmiddels elke nacht op bed, ze ligt zowel in de vroege ochtend (ze wordt wakker zodra de vogeltjes buiten beginnen te fluiten; dan ga ik eerst koffie zetten) als in het eerste moment als ik ávonds naar bed ga, eventjes dicht tegen mij aan, kruipt ze even in mijn oksel en likt ze mijn gezicht. Daarna pakt ze haar eigen plaats weer ter hoogte van mijn knieen, en slaapt daar nog even door terwijl ik de koffie opdrink en daarna in de badkamer ga rommelen.

Je leest wel dat het onhygienisch is (ik weet wel onhygienischer dingen die mensen zoal uithalen) en dat het het overwicht van de baas zou verstoren (net zoals dat je hond NOOIT op de bank zou mogen om die reden...) maar heb ik me nooit een lor van aangetrokken.

Gepost op: 9/5 17:41

Niet verlegen
Groep:
Geregistreerde gebruiker
ik slaap alleen :-)
dobey mijn eerste dobermann mocht maar 5 jaar worden en sliep altijd in de serre of buiten
mijn angel die de respectable leeftijd van 14 heeft mogen worden sliep altijd naast me op de grond,laatste jaren aan het voeteind van mijn bed
mijn Cujo nu heeft een ritueel,ik ga naar bed,hij springt even op bed alsof hij me instopt,ligt 2-3 minuutjes bij me en springt dan van bed en gaat in de deuropening van de slaapkamer liggen zodat hij ook de halgang in de gaten kan houden.sind ik 2 maanden geleden Farrah erbij heb die nu 5 maanden oud is ,mag zij NIET in de slaapkamer van cujo..zij slaapt in de andere slaapkamer in een hondenbank
slaapt wel lekker hoor..wetende dat er 2 hondjes de wacht houden,want zo gauw ik wakker word is het alsof ze me een jaar niet gezien hebben :-)

Gepost op: 10/5 0:53

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik moet eerlijk opbiechten.....
14 mei is Max geopereerd aan nierstenen en kwam pas de donderdag daarna weer thuis.

Ik had op zijn bed een deken gelegd en nog een laken er overheen......en wie lag daar heerlijk te slapen??
Juist, Bradley! Zo lief, soms met zijn kopje tegen mijn hals aan...

Maar ‘s ochtends vroeg werd ik al vroeg wakker gemaakt, hup eruit!
Je moet mij en de paarden eten geven, de stallen doen.....dus....opstaan!!

Nu is Max weer terug en ligt Bradley weer heerlijk, zonder enige vorm van protest in de woonkamer.

Gepost op: 21/5 10:46

eens een dober, altijd een dober!

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl