Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Welke voeding geven jullie ?
Dit is een echte DOLLE!
Uit Scherpenheuvel
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Naar aanleiding van een artikel gisteren ivm Acana/Orijen, dat toch iets minder zwaar is dan in het begin gedacht. De producent werd beschuldigd dat er zware metalen, kwik, arsenicum in zijn hondeneten zat. Nu blijkt dat wel nog allemaal ver onder de toegelaten norm te zitten en zit dat eigenlijk in al ons eten. Als je vis eet, is die met kwik vervuild, kan niet anders. Dus zelfs als je vers geeft, zit je met vervuiling, of het nu menseneten is of hondeneten.

Ik was toch weer even gaan nadenken over hondeneten. Vroeger bij onze Fangio heb ik lange tijd KVV gegeven, maar was toch altijd wat moeilijker, je moest eraan denken om het uit de diepvries te leggen, voor vakanties was dit dan weer een probleem. En uiteindelijk is hij ook aan nierfalen gestorven dus ja.

Als brok gaf ik aan Fangio Nutro choice.

Bij Duke heb ik mij dan weer verdiept in het granenvrij, gevriesdroogd, etc. en toen kwam ik bij Acana / Orijen. Ook via voerwijzer.com gezocht

Geef nu 2 jaar Orijen en daarna Acana.

Met dit schandaal(zal wel naief zijn van mij) ga ik toch maar weer eens veranderen en ben dan bij Wolfblut gekomen en heb dit gisteren besteld.

Wat geven jullie ?

Gepost op: 21/3 9:51
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Re: Welke voeding geven jullie ?
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Het is en blijft toch echt altijd een dingetje.....dobers en eten
Moet echt heel eerlijk zeggen dat ik beter op het voer let wat Sam krijgt dan wat ik zelf in mijn mond stop

Zo nu en dan steekt er idd eens een ‘schandaal’ op waarbij mensen dan het product meteen links laten liggen......soms denk ik weleens dat de brokfabrikanten schandalen in de wereld brengen wbt het verse vlees .....maar ook andersom lijkt het zo ook weleens

Ik zal denk ik wel een ‘ouwe muts’ zijn maar vroeger toen er twee merken hondenbrokjes waren en de meeste van de honden gewoon van tafel meeaten was er een stuk minder gezeik leek het of er geen allergieën bestonden en werden in mijn optiek de honden veel ouder

Sinds mensen die ervoor gestudeerd hebben zich er volop mee bemoeien is er altijd wel wat aan de hand geweest met wat voor voer ook.....blikvoer...vers vlees of brokken van wat voor merk ook.....en natuurlijk is het allemaal veranderd....en natuurlijk zal de ene hond misschien aantoonbaar reageren op een bepaald soort voer....prima als je dat opmerkt en een speurtocht begint om je kanjer zo goed mogelijk te voeren

Er zal vast wel ergens een kern van waarheid in zitten hoor dat hoor je me ook niet zeggen....maar zou zeggen kijk gewoon hoe je hond er op reageert en hoe deze het erop doet.....ik ben er echt nog wel eentje van de ouwe stempel.....never change a winning team.....ondanks deze stempel heb ik toch de afgelopen jaren regelmatig geswitched met het eten.....maar naar ik meen meer een luxe probleem omdat de Koninklijke Hoogheid hier soms zomaar besluit....ik ben er klaar mee....vanaf pup Proplan lam rijst ....zeker tot haar vierde jaar en daarna overgestapt op Lotgering .....ondanks de soms negatieve publiciteit ( heb ooit 1 akkefietje gehad wat keurig is opgelost) jarenlang met smaak gegeten....totdat de Royal besloot dat ze er klaar mee was.....daarna Natuur en dier gaan voeren.....een hoog kwalitatief product....het kon niet op alle smaken gingen erin als koek......ging jaren goed en van de ene op de andere dag wenste ze niet meer de variant met vis......daarna ging de variant met lam erin op de schop.....en zo totdat ze alleen de compleet mix nog bliefde.....en plots weigerde ze die ook

Toen overgestapt op Smuldier compleet waarbij ook na een jaar ongeveer de klad in kwam en ze haar neus ervoor ophaalde......en omdat Sam natuurlijk een echte senior is viel ze snel af toen we dachten ach als ze honger heeft eet ze wel.....niet dus

De zoektocht maar weer opgestart en ben nu uitgekomen bij de zeg maar ‘ordinaire doodgewone’ blikjes van pedigree maar dan wel een compleet versie voor de senior....afgewisseld met van het zelfde merk stoofpotje.....als Ivy bij me logeert krijgt deze de smuldier.....en je raadt het al ....dan wil Sam het ook

Dus we wisselen nu regelmatig maar weer wat af en ze krijgt zelfs tussen de middag een handvol brokjes en in de avond ook nog een keertje.....ik wil ze echt wel aan de vreet houden omdat ze gewoon op deze leeftijd zo snel afvallen en een mager koppie krijgen

Sam mag nu eten wat ze wil....en als er een dag komt dat ze de blikjes ook niet meer blieft zal ik weer wat anders uit de hoge hoed moeten toveren.....en of dat dan een brok zal zijn of ander vers vlees of blikvoer maakt me niet zoveel uit....als ze maar blijft eten

Gepost op: 21/3 11:16

Dit is een echte DOLLE!
Uit Arnhem
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik heb ook jaren KVV gevoerd naar volle tevredenheid!

Sinds mijn Duco is overleden wil Femi geen vlees meer eten...en ben ik aan het rommelen met voer...

Ik voer blikjes van Animonda (senior/kip) en de heel goedkope blikken voer met kip van de Lidl en de plaatselijke supermarkt. Verder blikvoer wil ze niet.

Brokken eet ze beter...en ik probeer (ook) te letten op de granen. Ik heb brokken van Zooplus, en wel Wolf of Wildernes en Purizon. De brokken van Purizon zijn wat kleiner, maar ook wat harder dan die van Wolf of Wilderness.

Mijn nieuwe hondje (windhondje) kreeg geperste sporthondbrokken van haar vorige eigenaars. Die gaat nu mee in de brokken van Zooplus.

Ik merk wel dat er VEEEL meer ontlasting is met brokken/blik dan met KVV.

Tja en vervuiling in ons eten...ik denk dat er nog wel meer is wat we (nog) niet weten....

Gepost op: 21/3 11:16

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
onze 1e dober hebben wij altijd Prins brokken gevoerd, Geen idee of dat goede brokken zijn maar hij "deed" het er goed op, hij is er 12,4 jaar op geworden,.......heden voeren wij vanaf 2006 kvv met af en toe eens wat anders,(bv als er wat bij het bestellen is missgegaan) ALS wij al op vakantie ZOUDEN gaan dan nemen we een klein deel van huis mee, en de rest kopen we op bestemming in eoa winkel,
Waar wij ook wel eens op terugvsallen is rodi worst, maar die is volgens mij niet geschikt om dagelijks te voeren, ze krijgen daar namelijk erg harde ontlasting van, maar eens in de paar weken een worst is juist goed voor de darmen,omdat die door die worst een flinke "knauw" (harder moeten of gaan werken) is mij wijsgemaakt , O, en voor op vakantie vind ik Renske wel een goede vervanger, hoeft niet in de vriezer maar denk beetje prijzig om dagelijks te geven, maar ach op vakantie moet het kunnen,,toch?!
En dan hebben wij nog 1 worst die we voeren als het feest is OF als er 1 ziek is maar die halen we in duitsland, en is volgens mij ook niet ECHT een goede keuze, maar die word met zekerheid door onze hondenmet smaak gegeten

Gepost op: 21/3 11:25

Kan gewoon niet weg blijven
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Koningin Lara krijgt al jaren vlees Pens-spiervlees gemengd.
Voeren we al eeuwig aan onze viervoeters.
http://www.wico-diervoeding.nl/
morgens en avonds , tussen de middag krijgt ze een appel of peer met een klein beetje yoghurt, een keer in de week een rauw ei , soms een kippen poot op zondag (rauw), en als we op vakantie zijn krijgt ze blikvlees ,ipv vers, dat is gemakkelijker onderweg, oh ja zondigen , als we frites eten(2x per 3 weken) krijgt zij ook altijd 3 frietjes ......

Gepost op: 21/3 13:03

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wij zijn gezegend met Leroy die werkelijk alles lust. De basis van zijn voer is echter biologisch vers vlees. Waar dat uit bestaat hangt af van wat de producent op dat moment voor vlees heeft. Het is een compleet vers voer, dat er altijd in gaat als koek.

Leroy krijgt bij zijn avondmaaltijd altijd ook gekookte groenten die wij ook eten en we bewaren een stukje vlees voor hem :-), niet rauw dus. Het gaat door zijn vleesvoeding.
Mijn man is engels en maakt regelmatig een uitsmijter of iets anders met eieren, en dan natuurlijk altijd ook een portie voor die kleine zwarte koning :-).

Als we zoutjes hebben staat er altijd iemand met zijn grote zwarte neus vooraan te trappelen. We gooien ze en hij rent er achteraan of vangt ze uit de lucht (is ie heel goed in). Sinds Leroy bij ons woont, kopen we alleen al vanwege de pret heel wat vaker zoutjes..... vooral nibbits kun je heel goed gooien.

Als de koning naar zijn buitenverblijf gaat, nemen we brokjes mee van dezelfde biologische vleesboer. Ook die eet Leroy met smaak, hij poept dan wel veel meer en dat stinkt dan ook. Door die brokjes krijgt hij ook gekookte groenten en alles wat wij eten. En, in het buitenverblijf gooien we niet met nibbits maar met olijven, die natuurlijk duizend keer zo lekker zijn....
O ja, augurken lust hij ook graag.

Eigenlijk hebben wij dus een zelflegende, koninklijke vuilnisbak, die glimt als een spiegel....

Gepost op: 21/3 18:37

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Stella (14 weken) krijgt Sams Field brokken en blikvoer, en inmiddels ook Wellness Core Grain Free (large Breed) droge brokken.
Af en toe mix ik eens iets met diepvries voer of met een half pakje Renske vlees.

Heeft ze "de geeuwhonger" krijgt ze tussendoor een stuk van een haring (zonder staartje) of een stukje kaas.

Als "knaag" krijgt ze buffelhuid kluifjs die nét te groot voor haar zijn, zodat ze er geen stukken af kan kauwen die dan in haar strot blijven steken.

Ook incidenteel wat van mijn karnemelk gaat er wel in.

Gepost op: 21/3 18:45

Dit is een echte DOLLE!
Uit TILBURG
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Thirza krijgt Hills brokken,geregeld overgestapt naar Royal canin, ik dacht verandering van spijs doet eten,maar deze dame geeft toch de voorkeur aan Hills...en dan adult, want senior moet ze ook niet !

Gepost op: 22/3 9:11

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Bradley krijgt van begin al als ontbijt brokken van pro plan en ‘s avonds vlees van Lotgering.
Hij lust alles, ik denk zelfs gestoofde vensterbankjes.....

Ook gaven wij de honden wel eens van die kuipjes van de Aldi. Dat was begonnen toen Bentley kieskeuriger werd met het eten.

Waar wij wel opletten zijn de anti-oxidanten!
Als er op de verpakking staat: toegevoegd door de EU anti oxidanten, weet ik genoeg en koop ik het niet. Dan zit er zeer waarschijnlijk BHT of ethoxyquin in, wat kankerverwekkend is.
Als er vit E en C in zit als anti oxidant is het goed.

En verder, hoe langer het voer houdbaar is, hoe meer rotzooi er in zit!

Gepost op: 23/3 10:08

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Grappig, ik wilde een soortgelijke vraag stellen. Ik voer al jaren KVV en ben er heel erg tevreden over. Wij voeren al jaren Carnibest, maar ben nu toch wel erg geschrokken van de prijs. 30 % verhoging. Natuurlijk zal er kwaliteitsverschil zijn met andere merken, maar ik vond dit toch een flinke verhoging.
Ik neem altijd verschillende soorten en ben er heel tevreden over, dus wil ook eigenlijk niet van merk veranderen. Ik vroeg me dus ook af wat anderen hun ervaringen waren met voer. Leuk om te lezen dat iedereen verschillend voert 😁

Gepost op: 24/3 17:26

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl