Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Stella 4 maanden jong... een waterrat!
Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Stella is nu sedert haar 7 weken bij mij.

Wat een kleine, stoute zwarte rat.
Tot mijn grote vreugde blijkt ze nu ook een WATERRAT te zijn.

Het afgelopen mooie, zonnige weekeinde ben ik er twee dagen achtereen flink met haar op uit geweest... buiten lopen, maar ook op het achtererf dingetjes uitproberen.

Ze kon van nature uit al goed en graag apporteren, maar dit weekeinde (en ook vanmorgen nog) heeft ze dus echt GEZWOMMEN.
In het Vennetje in 't Natuurgebiedje vlak achter m'n huis.
O mensen wat is dat toch leuk om weer een Dober te hebben die graag in het water speelt. EN ZWEMT. Ik zie dat zo graag.
Hoefde je bij Calla niet mee aan te komen: 1 nagel in een plasje regenwater benat en ze griezelde er al van. Regen? Brrrr...
Reu Damen kon goed en graag zwemmen, maar leerde zij dat ooit van hem afkijken. Niks hoor.

Stella is echter -zoals in zo ongeveer alles weer het tegeovergestelde van Calla - een chte waterliefhebber.

Ze apporteert stukken riet en stokken zomaar uit het water.
IK baalde dat ik weer eens geen camera bij me had toen ze er gisteren samen met Friese Stabij Willem en vanochtend in haar eentje in lag, in het meertje.

Binnenkort maak ik er foto's van.

Als ze een half jaar is (dus over een maand of twee, dan is het ook hoogzomer) komen mijn foto/film/paarden-vrienden weer, die gaan weer een filmpje van haar maken (ook zwemmend).

Ze verandert behoorlijk momenteel, en ik begin haar beter en beter te leren kennen (of beter gezegd: dr te hebben, want zo gaat dat met Dobertjes, he?)

Het is wel een ongekende energiebom (ik bedoel niet nerveus of zo) waarbij ik haar wel eens even moet afremmen of een stop op haar activiteiten moet zetten (als het aan haar ligt is ze gerust 6 uur in de paddock achter lekker buiten bezig... en daar hoef ik dan niet bij te zijn van haar...). Dan slaapt ze tussendoor 20 minuten (vaak in een van de omastoelen die ik buiten heb gezet, en dan begint ze weer van voren af aan...)
Ik moet haar soms tegen zichzelf in bescherming nemen, want ze moet ook nog energie voor haar groei overhouden.

Maar gek genoeg word ik zelf van haar drukte weer heel rustig. Ze heeft ook geen nerveuze energie, het is gewoon activiteit. Ze is de eerste Dober die ik echt wel een half uur tot een uur zonder toezicht buiten kan laten (ja... ng wel, hahaha).

Mensen, wat gaan WIJ een lol hebben deze zomer!

Gepost op: 9/4 14:56

Re: Stella 4 maanden jong... een waterrat!
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
ondanks dat er geen foto's van zijn zit ik hier nu ook al te genieten en ik vind het super voor jouw Geniet van je kleine dolle meid

Gepost op: 9/4 15:44

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Fantastisch, zon waterratje!! Vooral als het zomer en warm wordt!

Gepost op: 9/4 15:59

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik heb wel foto's maar niet van het zwemmen. Als ik genoeg foto's heb verzameld (valt niet mee met zo'n beweeglijk ding) plaats ik weer wat.

Ze is leuk, ja, zelfs meer dan leuk.
"t Spreekt in mij weer een heel ander aspect aan, dat door de noden en behoeften van de onvergetelijke Calla weer een beetje was gaan slapen.

Stella is een chte buitenhond, een doerak en een sluwerd.
Ik moet goed mijn kop er bij houden, want ze probeert me nu al te bespelen. Kleine meisjes he? Gelukkig heb ik bij haar niet - wat ik bij Calla wl had - dat Disney-factor gedoe van OCHguttegutdat meisje toch. Zo ziet zij er ook helemaal niet uit. Met die priemende gele ogen, en dat onafhankelijke gedrag. Zo klein als ze nu nog is, SHE IS A WHOLE LOTTA DOG, PEOPLE!
Dit is er een, daar kan je mee op sjouw.
Leuk, leuk.

Ik ben zo benieuwd of haar nestbroer Athos ook zo van water houdt. Of het ook zo'n energiekanon is.

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Gepost op: 9/4 17:09

Gewijzigd door Carla op 09-04-2018 19:34:49

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Haaa, pas maar op, vanaf de foto's ziet het eruit alsof deze Diva heel wat capsones in huis heeft!!! Haar staart lijkt zelfs wel gevlochten op die laatste foto, zoals dat hoort bij Diva's.
Heerlijk!!! Lekker van en met haar genieten!!

Gepost op: 9/4 23:51

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
dit wordt inderdaad genieten denk ik met zo een jong, speels ding de zomer in

Gepost op: 10/4 19:30

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
't Is een type hoor, echt met een eigen willetje.

Ja die gekke golfjesstaart (ik noem het altijd oneerbiedig "haar rattenstaart" omdat het net is alsof je de wervels in het laatste stuk ziet lopen) dat is het haar dat in het uiteinde allemaal rare golfslagjes heeft (ook heb ik dat nog nooit eerder gezien bij een van m'n vorige Dobermanns... weer wat nieuws dus). het is net alsof daar een soort permanentje in zit, hahaha.

Ze kan ook heel leep kijken met die kaneelbruine ogen, niks lieve stralende grote bruine Calla-ogen, deze heeft een hele wijze zelfbewuste blik. Op het zelfingenomene af. Ach, tsja,zij is gewoon zij, wie ze is. Maar een uitdaginkje qua Dobers ga ik zeker niet uit de weg, dus ik sta al gewaarschuwd als ze zometeen gaat puberen....

Dat wordt zeker genieten van deze zeer bijdehandte Doberjuffrouw die net zo gek is op het outdoor-gebeuren als ikzelf!

Gepost op: 11/4 14:48

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nou een beetje eigenaardig is ze wel, juffrouw Stella...

Ze heeft met deze twee afgelopen mooie dagen veel tijd met mij buiten - maar ook op achtererf - doorgebracht.
En heeft daar ook zelfstandig een hondenhok uitgekozen.
Wat? Ja, echt, ze heeft het kippenhok gebombardeerd tot haar "hondenhok". De ren van het kippenhok heb ik enige tijd geleden gesloopt, zodat alleen het binnenhok er nog stond (ik had al jaren geen kippen meer).
Daar - tegenover mijn atelier is het - had ik een groene ouwewijvenstoel neergezet, fietsaanhangerbakkie er voor voor mijn voeten - met dit mooie weer zit ik daar dan de krant in te lezen.
Vond ze wel gezellig, dacht ze, dan ga ik in dat kippenhok daarnaast.

Dus van zwarte rat naar waterrat, naar zwarte kip.

Ik vraag Mod Carla om een hierbij weer paar foto's van vanmorgen te plaatsen!

Het is trouwens een hele toer om foto's van haar te maken, want zodra ze de lens van de caera op zich gericht ziet gaat ze dat ding aanblaffen.
Maar soms lukken een paar snapshots.

Hebben jullie toch een indruk.
Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Gepost op: 18/4 16:34

Gewijzigd door terpentijn op 18-04-2018 16:49:54
Gewijzigd door Carla op 18-04-2018 22:43:01

Kan gewoon niet weg blijven
Uit Den Haag
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ha,ha,ha, ik lig hier praktisch over mn toetsenbord heen van het lachen!
Jij dacht al die tijd een Dobermann te hebben, maar je hebt dus eigenlijk gewoon een zwemmende kip; een waterkip!
Wat een dondersteen zeg!
En wat een mooie hond! En die staart is echt heel cool!

Waar normaal Coco in werkelijk alles Duke volgt, want wat Duke doet is goed, heeft hij nu ook iets van haar geleerd.
Hij durft nooit het water in, want eeeewwww, zo eng.....
Maar nu heeft hij gezien dat Coco er in gaat waar ze eerst nog kan staan.
Dus nu kom ik dagelijks met 2 natte Dobers thuis....
Maar hij is zo trots op zichzelf dan.
Kijk baas, ik sta in het water! Kijk nou hoe stoer ik ben!! Baas, baas, kijk ik pak zelfs een stok uit het water.....Baas, baas, kijk nou!!!

Gepost op: 20/4 14:48

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
@Gabrielle: je wil niet weten hoe lang ik (tevergeefs) gehoopt heb dat Calla ooit eens zou gaan zwemmen. Ten eerste is het een supergezonde lichaamsbeweging voor een hond (voor een mens ook trouwens), maar het is echt een sprookje dat iedere hond wil en kan zwemmen. Ik hoopte k dat ze het van reu Damen zou afkijken, maar wat ik ook probeerde, ze peinsde er niet over om meer dan een voet nat te maken (en die hle voet was al heel wat!).

Nou heb ik vroeger wel samen met mijn hond(en) gezwommen, en ik heb het altijd geweldig gevonden als mijn hond dat ook leuk vond. Maar dat heb je dus niet altijd voor het uitzoeken.

Ik heb een nieuw topic geopend waarin o.a. -weliswaar bar slechte - foto's van Stella in het water staan.

Gepost op: 20/4 19:52

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl