Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Nieuw lid, even zonder dober....
Komt net kijken
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hallo allemaal.
Mijn naam is Sandra, dierenvriend puur sang, al 40 jaar honden in mijn leven, waaronder dobers.
Momenteel heb ik geen dober, ik durf het eerlijk gezegd niet meer aan, we hebben onze laatste 2 dobertjes te vroeg moeten laten gaan, door aandoeningen gerelateerd aan doorfokken van het ras. Een ieder die ooit een hond heeft moeten laten gaan, weet hoe verschrikkelijk dat is. We dachten echt dat we een van de beste kennels gevonden hadden. We hebben momenteel nog een golden retriever, super lief, maar niet te vergelijken met het karakter van een dober, elke hond is uniek. De liefde voor de dober zal echter nooit weg gaan, en wie weet ooit in de toekomst nog ooit.....Ik lees graag mee, en zal mijn ervaringen graag delen. Dank jullie wel! Groetjes Sandra

Gepost op: 30/4 20:02
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Re: Nieuw lid, even zonder dober....
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Welkom Sandra even zonder dober, bij dit dolle doberforum!
Ik hoop dat je hier veel leesplezier hebt, wat misschien je toch weer kan verleiden tot een dobertje....

Bij ons dolt de dolle Bradley van ruim 2 jaar rond. Hij is inmiddels onze 5e dober....

Gepost op: 30/4 20:37

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Uit Arnhem
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hoi, welkom hier

Ik heb helaas helemaal geen hondjes meer sinds kort, maar begrijp nog precies wat je schrijft...een Dober is zóveel anders dan "een andere hond" ...

Heel veel leesplezier hier!!

Gepost op: 1/5 8:58

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Hallo Sandra even zonder Dober....leuk dat je je hebt aangemeld hier....welkom dus

Toch even een waarschuwing van mijn kant.....waar je mee omgaat wordt je (alweer) mee besmet
Ik ben Carla en probeer hier de boel een beetje jn goede banen te begeleiden en tevens trots baasje van Sam

Sam wordt volgende maand 12 jaar en ben me er zeer van bewust dat ik in mijn handen mag klappen met dit resultaat
Je bent de eerste niet die afhaakt van het ras en helaas zal je ook niet de laatste zijn door alle problemen die het ras momenteel kent

Het is gewoon zo verdrietig om op vroege leeftijd al afscheid te moeten nemen van je maatje en kan me voorstellen dat wanneer je dit twee keer meemaakt je er wel eventjes klaar mee bent

Naast dat ik moderator ben van dit forum ben ik ook vrijwilliger van de database waarin we wereldwijd de Dobermann invoeren om zodoende een mooie informatiebron te verkrijgen over bv ook de doodsoorzaken en aandoeningen we roepen dan ook eigenaren op zoveel mogelijk het overlijden van hun maatje door te geven zodat toekomstige pupeigenaren zich een goed beeld kunnen volgen zonder al teveel verstand te moeten hebben van diverse bloedlijnen

Hieronder de link zodat ook jij even kunt kijken of je kanjers erin staan en eventueel nog informatie bij willen voegen dan mag je me altijd contacten zodat dit ingevoerd wordt en er eventueel ook foto’s bijgeplaatst worden
http://www.dobermannpedigrees.nl/

Kijk ze hebben natuurlijk de afgelopen pak hem beet dertig jaar zomaar wat gedaan .....en daar plukken we nu de zeer zure vruchten van....en ook de fokkers die nog wel het beste met het ras voor hebben en zeer zorgvuldig te werk gaan met het uitzoeken van een reu worden vaak ook geconfronteerd met bv een DCM

Als ik voor mezelf spreek durf ik het na Sam (hoop dat ze er nog jaren is) nog wel een keertje aan .....ook met de wetenschap dat je momenteel fifty/fifty de kans hebt dat je dobertje getroffen wordt door bv DCM .....maar dan wel in gedachte houdend dat de volgende geen twaalf jaar meer gaat worden helaas....Russische roulette is het

Maar ik ben nu 58 en verlang verder geen moeilijke dingen van mijn dober....een pupcursus hier en daar en voor de rest zijn het hier met alle respect voor andere die wel bv sporten met hun hond gewoon huis,tuin en keukendobertjes

Als ik jonger was geweest en opnieuw moest beginnen had ik me misschien ook eens achter de oren gekrabd en misschien wel gaan shoppen bij andere rassen maar voor mij is dit gewoon geen optie....het is of een Dober of zoals ik er nu overdenk geen hond

Het verdriet is zo erg dat ik me kan voorstellen dat je er nu zo over denkt en het eens zo geweldig sterke ras wat we in iets meer dan 100 jaar naar de klote hebben geholpen lijkt bijna onverteerbaar

Ondanks dit bijna toch wel dramatische bericht hoop ik toch dat je hier lekker je draai vindt en je bijdrage doet door je ervaring te delen
Het forum bestaat al meer dan tien jaar en natuurlijk heeft het door bv Hyves en Facebook een behoorlijk knauw gekregen maar het is en blijft een hele grote informatiebron met ervaringen van dobereigenaren die je gemakkelijk weer terug kan vinden dmv van de zoekfunctie.....probeer op FB maar eens wat terug te vinden....
Have fun...groetjes Carla en Sam

Gepost op: 1/5 9:08

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
hoi sandra, Welkom op het !wij zijn in 1993 door Rico (aka Max vd eggelboltstam)geïnfecteerd geraakt met het dobermannvirus, Rico is 12,4 jaar geworden, en in 2007 hebben we een teefje erbij genomen, maar die hebben we helaas in 2013 door darmkanker al "af" moeten geven,zij is 10,7 jaar geworden,
momenteel leven bij ons Doynick van 12,3 jaar en Fiene van 5,3 jaar en ze zijn onze2e en 4e dober,.... ik wens je heel veel kijk en lees plezier,hier op het forum, ow Carla is trouwens wat vergeten te vermelden,......en dat is dat ze zelf soms ook een beetje ontspoort

Gepost op: 1/5 18:41

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hoi Sandra, welkom op dit Dolle Dober Forum dat gelukkig nog steeds bestaat.

Het eerste wat nu even bij me opkomt, bij het lezen van dit topic:
Als we er nu met zijn allen massaal voor kiezen om geen Dober meer te willen 'hebben', weten we in ieder geval zeker dat het slecht afloopt met het ras.... Vat het alsjeblieft niet persoonlijk op, het was even een gedachte die voorbij kwam.

Nog voor die eerste gedachte moest ik heel hard lachen om Marja die zeer terecht meldde dat Carla zelf af en toe ook een beetje ontspoort

Affijn, bij ons woont op dit moment kleine zwarte koning Leroy. Leroy woont nu drie jaar bij ons, maar hij is inmiddels zes jaar oud. Toen Leroy ons huis binnen kwam stuiteren, zat zijn gebruiksaanwijzing er helaas niet bij, die zoeken we nog steeds, maar dat doen we met veel plezier en liefde en koning Leroy geniet en zoekt gelukkig met ons mee.

Voordat Leroy bij ons kwam wonen hebben we alleen maar Dobers gehad, ook wij zijn besmet, en elke keer als er een komt te overlijden zeggen we : nooit meer.... nooit meer dit soort pijn en nooit meer een nieuwe hond (lees: Dober). En dan gebeurt het toch weer, en hoe ingewikkeld het nu met Leroy ook is, we hebben er nog geen dag spijt van gehad.

Ik wens je in ieder geval veel leesplezier op dit forum, er zijn veel leuke verhalen te vinden!!!

Gepost op: 1/5 23:59

Dit is een echte DOLLE!
Uit Arnhem
Groep:
Geregistreerde gebruiker

Quote:

Marja schreef:
ik wens je heel veel kijk en lees plezier,hier op het forum, ow Carla is trouwens wat vergeten te vermelden,......en dat is dat ze zelf soms ook een beetje ontspoort

Gepost op: 2/5 8:03

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Quote:

Lewis schreef:

Quote:

Marja schreef:
ik wens je heel veel kijk en lees plezier,hier op het forum, ow Carla is trouwens wat vergeten te vermelden,......en dat is dat ze zelf soms ook een beetje ontspoort

Duhhhh normaal kopieer en plak ik mijn welkomst riedeltje Sandra ....denk zal ff uitleg geven voordat je denkt waar in hemelsnaam ben ik nu in terechtgekomen ...

En daarin staat idd:
Ik ben Carla en probeer hier de boel een beetje in goede banen te begeleiden....mits ikzelf niet ontspoor

Dus dit is hierbij dan opgelost.....trouwens al best ff geleden dat ik ontspoorde ....maar goed ..you never know

Gepost op: 2/5 8:30

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl