Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 (2)

Re: Stella vandaag 5 maanden
Niet verlegen
Groep:
Geregistreerde gebruiker
is stella ookal aan het wisselen? ik was vanmiddag bij de dierenarts en farrah is vollop bezig daarmee,hoektanden bovenin zijn de volgende die eruit gaan,wat een leuke verhalen heb je toch,en ja maak maar veel foto`s en filmpjes,ze groeien hard

Gepost op: 16/5 17:02
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ja ze wisselde al vrij vroeg, last heeft ze er eigenlijk niet van (gehad).

De 4 maands checkup bij de DA (die is gratis) heb ik gemist met haar, en de 5 maands ook, omdat inmiddels huisgenoot Adri van 84 in - en weer uit - het ziekenhuis ging, met 3-4 x per dag thuiszorg, ik had wel wat anders aan m'n hoofd. Ik kon nergens heen, moest er steeds zijn om de deur te openen (huisgenoot hardhorend).

Dat is een paar maanden met veel thuishulp goed gegaan, Stella vond al die thuishulp-mensen overigens ook reuzeleuk-maar er kwamen toch meer complicaties bij (hart, urineweginfectie, suiker) dus nu ligt die al weer bjna 3 weken aan monitoren en zuurstof in het Martini Ziekenhuis in Groningen (kom er net weer vandaan). Zijn beide zusters (de oudste en de jongste) uit Den Haag waren er ook, het gaat niet goed, het gesprek ging over een hospice, kortom... zware en zorgelijke tijden.

De check-up met Stella van 6 maanden (die moet je wel zelf betalen) zal ik wel gaan doen. Dat is over een paar weken.

Kan ik haar ook laten wegen, want ik heb geen idéé meer (ik kan haar nog wel optillen, dus het kan niet meer zijn dan 15 kg).

Zij is écht wel het lichtpuntje in mijn leven momenteel. Vooral die lichte ogen dan, he, hahaha.

O leuke verhalen? Die heb ik te over. Kwam ik van dat ziekenhuis bezoek thuis, dacht ik oh ja die witte trui die ik vanmorgen had gewassen en opgehangen (aan het hek buiten), zal die al droog zijn? Weg trui. Heeft ze die WITTE trui dus over het hele achtererf gesleept, en in de voormalige Shettenpaddock gedeponeerd. Die was dus zwart ipv wit...

Ze heeft de laatste dagen ook een nieuwe tic: ze begrijpt niets van de kleine ruitjes in mijn atelier achter op het erf. Daarin ziet ze zichzelf weerspiegeld en snapt niet dat er niet een andere hond BINNENIN staat. Waf grrr woefggrrr... ZUCHT.
Dus nu doe ik elke dag die deuren open, om te voorkomen dat we daar weer onzin mee krijgen. Dan loop ik eerst zelf naar binnen en nodig haar ook uit, zodat ze zich kan verzekeren van het feit dat er géén andere hond daar is.

De stoelkussens van de tuinstoelen zijn uiteraard ook een doelwit... die vond ik werkelijk overál terug, dus die berg ik nu op alvorens de deur uit te gaan en haar op 't achtererf alleen te laten.
IN huis sloopt ze niets meer, gelukkig. Hoewel ik nog wel eens opeens een van mijn tuinklompen buiten vind... Buiten vindt ze 't leuker, kennelijk.
Ze is nu ook al weer buiten. Volgens mij gaat ze het liefst buiten wonen... dat wordt nog wat in de winter.

Gepost op: 16/5 18:03

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Quote:

terpentijn schreef:
Bedankt voor 't plaatsen van de foto's Carla!

Ja de oogkleur vind ik ook wel apart (veel te licht volgens de ras-standaard, maar ik vind 't wel iets hebben... ze krijgt er een wat "loerende" blik van). Jammer genoeg zijn haar ogen niet helemaal gelijk van vorm; soms valt dat meer op, soms wat minder.

ik zeg maar 1 ding niemand is perfect

Gepost op: 17/5 12:02

Dit is een echte DOLLE!
Uit Velserbroek
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Leuk die ondeugende puppenstreken te lezen, je hebt je handen er vol aan 😂🤣😂

Gepost op: 19/5 12:36

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Minder leuk: huisgenoot, beste vriend, schilders-mentor en plaatvervanger voor mijn heel vroeg al overleden ouders Adri is 18 mei overleden in het ziekenhuis (hartfalen).

Ik voel me verweesd.

Ik kende hem ruim 30 jaar, dat is langer dan ik mijn eigen ouders ooit heb gekend: hij heeft mijn eerste Dobermann (Stone van de Astra Hoeve) zien komen, en heeft in de jaren daarna álles van het ras leren kennen, en zijn eigen hart er aan verloren.

Dit is wel een dieptepunt in mijn leven. We deden álles zo'n beetje samen.

Schilderen, praten over de Dobers, álles. Hij werd 83.

30 jaar weg, zo voelt het, want ikk ben niet en type dat nog zoiets had van een netwerk van vrienden of kennissen.

Nou ja, ik heb nu háár nog, maar ik wilde eigenlijk dat Calla er nog was, die had het begrepen, die had me kunnen troosten, ZIJ, Stella, kan dat allemal niet, ze is daar nog te jong voor.

Aaan de ene kant ben ik blij dat dit Calla die van iedere verandering van de leg raakte bespaard is gebleven, aan de andere kant had ik haar begrip en warmte gewild. Dat kan Stella me absoluut niet geven.

We gaan een hele moeilijke tijd tegemoet, dat is zeker.

Gepost op: 21/5 17:00

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Ach Constantijn wat een trieste mededeling....ik wens je veel sterkte bij het verwerken van het verlies van Adri.....ondanks dat wij hem niet persoonlijk kende vertelde je regelmatig hier op het forum over hem

Rust zacht Adri...

En nee Calla is er niet om je door deze moeilijke tijden te loodsen maar Stella is er wel en zij zal op haar eigen onbeholpen manier je toch tot steun zijn

Veel sterkte in deze moeilijke tijd

Gepost op: 22/5 6:38

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ach gut,......mijn oprechte medeleven Constantijn,
Adri,Rust zacht,......
ook ik denk dat Stella haar beste pootje voor zal zetten om jouw (constantijn) door deze zware periode heen te loodsen,.....Sterkte

Gepost op: 22/5 18:23

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
veel sterkte bij dit verlies, hou je vast aan de mooie herinneringen.
Het is weer iets waar je door moet... laat Stella een lichtpuntje zijn
veel sterkte

Gepost op: 22/5 20:00

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Oooooo Constantijn, wat een verdrietig bericht en wat een groot gemis. Die dertig jaar zijn niet weg hoor ook al voelt het even zo. Als ik goed lees wat je schrijft waren dat ook dertig heel belangrijke en waardevolle jaren, die raak je in elk geval nooit meer kwijt...
En Stella? Op haar heel eigen manier zal ze haar steentje bijdragen om jou op de been te houden.... Zij moet verder, haar opvoeding stopt nu niet en misschien helpt dat een piepklein beetje, zal ze af en toe die glimlach weer op je gezicht laten verschijnen...
De dag komt dat je haar dankbaar bent voor haar steun in deze zware dagen, weken, ...
Heel erg veel sterkte en geniet toch maar een klein beetje van die kleine zwarte dame.

Gepost op: 22/5 22:44

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ohhh, Constantijn, ik lees het nu pas....

Gecondoleerd met het overlijden van Adri..
Wat een gemis voor je, hij hoorde eigenlijk ook wel een beetje bij het dolle forum, door jouw verhalen.

Heel veel sterkte, gelukkig is Stella om je heen om de stilte te verbreken...

Rust zacht Adri...

Gepost op: Vandaag 10:10

eens een dober, altijd een dober!

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl