Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

« 1 2 (3) 4 »

Re: Stella vandaag 5 maanden
Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Morgen wordt huisgenoot Adri begraven, in Den Haag. In het familiegraf, bij zijn vader en moeder. Adri was de oudste van een flinke hoop broers en zussen.

Ik zal daar niet bij zijn, (het restant van) zijn familie wel.

Het is een onwezenlijke tijd geweest, en nog steeds.

Dit scheelt ook een megaklap aan inkomsten natuurlijk.
Zorgelijk, op alle fronten.

We deden zóveel samen, die hele schilderijen"business", werkelijk álles ligt nu onderuit.

Ik zelf ook zo ongeveer. Ik probeer m'n kop natuurlijk op te houden naar de buitenwereld, maar alles is nu één groot ontworteld en onoverzichtelijk zooitje.

Stella ergert en irriteert me, that is NO HELP AT ALL, zo'n opschietende niet-luisterende idioot die de hele dag leuk wil doen, terwijl mijn kop dar helemaal niet naar staat. Ze is nog veel te jong om aan te voelen hoe ik me voel.
Dat mag ik ook niet van haar verwachten, DUS denk ik wel stiekem "was Calla er nog maar, die had het wel..."maar realiseer ik me dat dat oneerlijk is.
Stella is jong, en wil van alles, daar heeft ze ook haar eigen zorgeloze recht op.

Ik mág haar ook nergens mee belasten, maar ze voelt toch wel iets van mijn kribbigheid, ik kan gewoon momenteel maar wenig tot niks hebben met al die ambtelijke troep die ik moet regelen, dus ze ontwijkt me nogal. Gelijk heeft ze, toch voel ik me daar schuldig over.

Het leven is wel eens leuker en rooskleurig geweest...

Gepost op: 27/5 12:30

Kan gewoon niet weg blijven
Uit Den Haag
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Op een gegeven moment is je incasseringsvermogen gewoon een beetje op.
Inherent daaraan is het gevoel van het overzicht kwijt te zijn en gewoon niet meer te weten wat je moet doen.
Als de chaos van het leven op je afstormt en je recht in je gezicht ramt.
En dat is enorm ellendig.
En zo’n pupsel, wiens wereldje om haar draait en die ook nog eens rondstuitert van de knetterende energie, kan dan behoorlijk irritant zijn.
Dat kan ik me goed voorstellen.
En toch ben ik wel eens jaloers op mijn honden.
Ik zou graag wat van hun vermogen lenen om echt iedere dag het leven als een feest te zien.
Het vermogen om het leven volkomen te accepteren zoals het op je afkomt.
Om iedere dag weer blij te kunnen zijn met juist die zelfde, saaie maar veilige routine.
Ja, daar kunnen wij als mensen een hoop van leren.
Gun jezelf wat tijd, Terpentijn.
Tot de wolk van chaos wat neerslaat en je weer wat overzicht krijgt.

Gepost op: 28/5 8:45
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ach, natuurlijk is het hartstikke leuk om zo'n leuk jong springinhetveld ding om je heen te hebben... als je in de positie verkeert om er dan ook van te GENIETEN...

Vanochtend had ik weer zo'n momentje (ja, toch wel), eerst lekker lang op wandeling geweest om 09.00 uur (lekker vroeg, lekker rustig, nou ja, ZIJ niet rustig, maar de omgeving wel). Daarna lag er een hele lijst met op te zeggen zaken te wachten, zoals Loterij, Telegraaf, blad Vogels, Maria Callas Club..., automatische afschrijvingen stopzetten, instanties inlichten...en - ook zo frustrerend - mensen inlichten, die ik maar niet te pakken krijg per telefoon (God weet of die inmiddels ook niet zijn overleden, Adri had natuurlijk ook een hoop OUDE kennissen en vrienden), en waar Adri geen e-mail adressen van had genoteerd omdat hij zelf niks met de computer kon/wilde.
Er komt zo'n massa (deels) onvermoede ellende op je af.

Maar vóór dat ik daaraan begon even op het achtererf een bakje oploskoffie (na de wandeling) in de luwte van de denneboom. Koffie was natuurlijk niet te drinken, maar het momént (drie kwartier) was onbetaalbaar... die rust.. allen de vogels kwinkeleerden om me heen, Stella rende weer als een dwaas met stokken, lege plantenbakjes, kartonnen dozen etc. in d'r eentje rond. Vallend, koprollend, in de lucht springend... kortom ik heb er 3 kwartier observerend van genoten. Ik heb hardop zitten lachen.
Daarna was ik genoeg ontspannen, maar ook opgeladen om aan de zure taken te beginnen, die ik dan ook de ene na de andere heb doorgeworsteld.

Conclusie: ze doet tóch wat met je, hoe dan ook, op haar hele eigenste Stella-manier.
Zónder Dober (wat voor dan ook) is het leven toch gewoon minder leuk....

Gepost op: 28/5 15:29

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Constantijn....is dat een bewuste keuze om niet bij de begrafenis te zijn?
Misschien vindt je mij wel brutaal dat ik dit zo vraag maar als het een vervoersprobleem zou zijn misschien is daar wel een oplossing voor te vinden toch?

Ik weet hoe energieverslindend het kan zijn om heel de excuseer de benaming poespas rond een overlijden kan zijn......dat zijn eigenlijk op dat moment toch de vooral bureaucratische dingetjes waar je al helemaal geen zin in hebt maar die toch moeten gebeuren

Ik hoop echt dat de situatie waarin je nu verkeert enigszins goed gaat uitpakken want om nu ook nog geconfronteerd te worden met financiële malaise is dubbel zuur

Heel veel sterkte en succes met deze rompslomp die er op deze verdrietige situatie ook nog eens bovenop komt

Gepost op: 29/5 9:03

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ja dat is een bewuste, zeer persoonlijke keuze geweest... die familie heeft heel de regeling en vormgeving van de begrafenis (familiegraf) naar zich toe getrokken, het is een echte familieaangelegenheid. Prima, hoor, maar...
ga ik niet tussen staan en dan iedereen natuurlijk naar mij kijken of ik al dan niet een traantje pleng.

Ik heb in het laatste ziekenhuistraject al afscheid van Adri genomen; daar is alles tussen ons gezegd wat we nog kwijt wilden, het aanwezig zijn bij zo'n budget-begrafenis helemaal in Den Haag, stukje muziek luisteren wat ik al 100 x hier thuis heb gehoord en een kist achter een gordijntje zien verdwijnen heeft voor mij dan ook geen enkele meerwaarde.

Adri is waar hij ten leste wezen wilde, en rust bij zijn familie, dat is waar het om ging.

Ik vind het goed zo, ik moet een heleboel andere rompslomp hier thuis en met instanties waar ik naar toe moet regelen en oplossen, en zien dat ik de hele boel bij elkaar houd hierzo. Want ik moet z.s.m. door, ook voor en met mijn autistische WAJONG broer met wie ik nu opeens kostendeler blijk te zijn, zorgen dat de zaken omtrent het eigen huis niet fout lopen (denk aan: dat het niet verkocht moet worden) bovendien kunnen al die dingen niet wachten ook, met name omdat al die ambtelijke molentjes enorm traag draaien.

Gaat al mijn energie en zorgelijke gedachten in zitten; 't is iedere dag wel weer IETS dat je te binnen schiet/tegenkomt. Bovendien heb ik hier allemaal helemaal nooit mee te maken gehad: nou dat is even een confrontatie met een heel nieuwe wereld met heel eigen regeltjes. Pffttt.

Luctor et Emergo! (Ik worstel en zal bovenkomen)

Gepost op: 29/5 9:54

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat een ellende allemaal, Constantijn..
Het enige wat ik kan zeggen, is je ontzettend veel sterkte toe te wensen...

Gepost op: 29/5 11:44

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik worstel me er dag na dag doorheen.

Stella houdt me ook nog eens dagelijks flink bezig; die verzint geregeld een nieuwe (on)deugd.

Vanmorgen kwam ze ineens met de Multi-stekkerdoos met twee stekkers er nog aangesloten en wel in, uit het Atelier aanzetten. Had ze dus gewoon in d'r bek. Gelukkig zat ik er naast in een stoel mijn krant te lezen, en zag ik het gebeuren.
Afgepakt, barse woorden, atelier dicht.

Gisteren had ze tijdens mijn (relatief korte) afwezigheid in de namiddag/avond de plastic afvalzak uit de keuken geplunderd (zaten plastic verpakkingen van diepvries hondenvlees in). Lag door het hele huis verspreid.

Vanmorgen sloeg ze in bed mijn eerste kop koffie van de dag uit mijn handen met d'r voorpoot. Over het twee dagen geleden net verschoonde dekbed en mijzelf heen, dank u maar weer!

Mijn fiets kan ik niet op het erf even laten staan, want dan gaat ze aan de ventielen zitten wrikken zodat de banden lek raken. Ik ben ook bang dat ze de fiets omtrekt en die bovenop zich krijgt, dus die moet steeds in de schuur me het slot er op.

Ze heeft gezien hoe ik de koelkast opendoe, nu probeert ze dat zelf ook met een klauwtje (leuk voor de rubbers!).

Ze probeert te "zwemmen" in haar waterdrinkbak...

Kuilen graven naast het omheiningshek is ook leuk.

Ik mag niet in bad want dan wil zij er óók in...Aangezien ze de badkamerdeur open kan krijgen doe ik die nu maar op de knip...

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Stella, een eh... avontuurlijk type zullen we maar zeggen....

Gepost op: 3/6 12:20

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hahaha, ja jonge dobers......ze weten je wel bezig te houden! Gelukkig ben je ervaringsdeskundige en weet je zolangzamerhand wel, dat iedere dober anders is en toch ook weer niet.....

In ieder geval zorgt ze voor afleiding en dat is belangrijk!

Gepost op: 4/6 11:50

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
O ja en ook "nieuw" is: ze ontregelt de wasmachine door met d'r neus aan de tiptoetsen te zitten.
De laatste dagen was dat ding steeds maar ontregeld; spontaan kinderslot er op gesprongen, bijvulcode flitst op het display, ineens ander toerental dan ik had ingesteld, enz. enz.
Ik begreep er niks van.
Tót ik op een ochtend in de badkamer stond en zij mee naar binnen glipte, en ik zag opeens dat ze geinteresseerd naar de draaiende trommel stond te turen. Toen ging ze aan de knoppen "neuzelen", en het is natuurlijk reuzeleuk als die tiptoetsen dan BLIEP zeggen (maar dan heb je meteen wel een andere instelling).

Toen ik er eens op ging letten, kwam ik op het idee dat zij dat wel eens veroorzaakt kan hebben, want het is echt iets van de laatste dagen. Misschien moet ik het kinderslot er op geprogrammeerd laten staan... niet alleen tegen kindervingertjes, maar dus in dit geval tegen puppyneuzelarij.

Die badkamer kan van buitenaf niet op slot, dus ik zal een schuifje er op moeten maken. Anders'moet ik ook daar de kruk uithalen (niet handig, want het toilet is ook daarbinnen).

Nu ik er op let is er wonderlijk genoeg opeens niks meer "mis" met de wasmachine...rara hoe kan dat...?

't Is een sluw vosje, die Stella.

Buiten dat ontwikkelt ze zich geweldig leuk: die rare krommige O-beentjes zijn helemaal rechtgetrokken, net als die kromme rug.
Ze groeit nu niet zo hard meer, en ze is echt nog niet zo groot... wel begint ze nu een soort "ei" op haar koppie te krijgen, zo'n groeibult.
Niet fraai, maar ach, een ei hoort er bij, hahaha! Groeit ze wel weer uit.

Gepost op: 5/6 11:16

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik heb vandaag weer enkele foto's van Stella gemaakt, een aantal liggende op het achtererf, en een aantal standfoto's in de voortuin (die laatste zijn aan de lijn, anders scheurt ze dus meteen er vandoor, maar ik wilde ze tóch laten zien omdat je daarop goed kunt zien hoe haar rug en achterpoten zich prachtig ontwikkeld hebben).

Heb aan moderator Carla gevraagd of ze de foto's weer wil verkleinen en plaatsen.

Een echt "klein meisje" is het niet meer...

Gepost op: 5/6 14:14

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl