Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 3 4 »

Stella vandaag 5 maanden
Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nu vandaag is de jongejuffrouw Stella Rose Maybelline 5 maanden geworden.
Je kunt niet spreken van een "jongedame"; ze heeft weinig damesachtigs... 't is meer een straatmeid, eigenlijk.
Vindt ze ook helemaal niet erg, ze vermaakt zich kostelijk met de honden (vooral de reuen) uit de dorpsomgeving.
Ze is een beetje één met the boys, en kan goed meekomen met de meer rauwdouwerige types van 1-2 jaar, zoals de 2,5 jarige bruine superenthousiaste en megawilde Labrador-buurhond Cooper.

Bij de heren honden valt ze dan ook ook zeer goed in de smaak, die hoeven zich op geen enkel gebied in te houden, ze is net zo snel, net zo hard net zo fel, net zo sportief, bepaald geen tutje. Dat wordt natuurlijk gloeiend oppassen als ze geslachtsrijp wordt...

Vanmorgen ging ik door het hek van het erf naar buiten, staan we meteen neus aan neus met buurhond Cooper, die als het ware met een tuiltje bloemen in de klauw op haar stond te wachten.... volgens mij ziet ie het wel zitten in haar.
Dat zou wel eens wederzijds kunnen zijn, want als we hem op wandeling tegenkomen, vergeet ze gewoon dat ze (volgens Friese Stabij Willem, hond van broer, nu 1 jaar) WILLEM's vriendinnetje is. Cooper is onstuimiger en beter tegen haar opgewassen, dat vindt ze weer net wat interessanter.

Trouwens álle honden zijn tot nu toe gecharmeerd van haar, ook de chagrijnen, en de ouwetjes... ze kan zich goed aanpassen bij de sociale omgangsvormen.

Willem is eigenlijk wat te zachtaardig voor haar, ze houdt meer van die ruige wildebrassen.
Die heeft het met balletje gooien en apporteren vanuit het water inmiddels ook al tegen haar afgelegd: zij springt met een enórme sprong in het water en zwemt zo snel mogelijk op die bal af: hebbe, hebbe, hebbe, ik eerst, ik eerst. Hoezo competitiedrang?
Dan heeft Willem wel het nakijken, maar hij is dan wel weer supergoed om haar de sociale omgangsvormen m.b.t. andere honden aan te leren.

Ze is ook een fysieke energiebom die z'n weerga niet kent, ik bedoel ze houdt gewoon niet op, als niemand er meer is of meedoet ligt ze of rent ze op het achtererf met stokken, lege plantenpotjes, kartonnen dozen of bedenk maar wat in de rondte. In haar eentje dus.

"Wijf!" roep ik dan wel eens vertwijfeld "ga nou es een half uurtje slápen". Maar niks hoor, het leven moet en zal tot uitputtens toe geleefd en béleefd worden. Tot ze zelf zowat omvalt. Dan slaapt ze 20 minuten en begint ze weer van voren af aan....

Geen wonder dat ze zo enorm veel vreet... en dat blijft nergens, ze is superslank, geen spierbundel, maar echt wel loeisterk (atletisch dus). Ze kan ontzettend goed klimmen en springen (dat wordt uitkijken met het voorhek).
Alle deuren in huis krijgt ze open, mits er een klink in zit.

Ze kan inmiddels goed alleen zijn ook, buiten en binnen.
Dat is wel een verademing, gezien de mega-verlatingsangst die Calla had. Het slopen is ook afgelopen, dus ik laat haar met een gerust hart 1-2 uur (komt nauwelijks voor, zo lang, alleenals ik op de fiets boodschappen ga halen in Zuidlaren) thuis laten, kan zowel met de deur naar het erf open, of gewoon binnen met de deur dicht.

Ze heeft weinig echt vertederends, zowel uiterlijk als innerlijk, maar ze heeft wél zo haar momenten... dan zit ik 's morgens achter op het erf in zo'n verstolen hoekje de krant te lezen en dan wil ze op mijn schoot, waar ze dan even wil liggen met haar neus in mijn nek gefrutseld. Sla dan niet je armen om haar heen want dan is ze meteen verdwenen... hou me niet vast! "t Is een nogal onafhankelijk wicht.

Ze is nu wel haar waaksheid behoorlijk aan het ontwikkelen... post/pakketjes-bestellers aan de deur zijn NIET welkom. Waf grrr woef GRRRRRwrauwww... Ze heeft van nature enigszins een reserve naar mensen toe.
De beroemde Dobermann-eenkennigheid?

Dat moet ik goed in de gaten houden, vooral omdat ze dat buiten de deur integendeel heeft en daar dus zomaar brutaal tegen iedereen op denkt te kunnen springen. Dat moet ze absoluut afleren.

Vooralsnog heb ik veel plezier in en met haar, ze droogt ook heel aardig op moet ik zeggen, Miss Universe is het nu eenmaal niet, maar 't komt allemaal wat meer in balans. Haar ogen blijven die rare geelbruine kleur houden, dat maakt haar blik wat scherp en hard, dat zal nu niet meer bijkleuren naar donkerder. Ik vind dat dan juist weer mooi....

Met deze mooie dagen genieten we natuurlijk ook volop van wandelingen, zwem- en stoeipartijen, hele dagen buiten (ik ben echt in geen járen zo bruin geworden)en van het leven.

Ik hoop jullie allemaal ook, Dobervrienden!
Het leven is goed met een Dobermann....

Binnenkort weer nieuwe foto's want ze groeit als kool!

Gepost op: 11/5 15:23

Re: Stella vandaag 5 maanden
Dit is een echte DOLLE!
Uit Den Haag
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Gefeliciteerd met Stella’s 5e-maands verjaardag!
Ik hoopte al op nieuwe berichten over onze forumpup!
Ik herken wat van haar in Coco.
Dat is je moeilijk voor te stellen gezien het feit dat Coco zo een getraumatiseerd en beschadigd meisje is.
Maar ik zie jouw Stella voor me, met haar felle ogen en gevlochten staart en ik zie wat Coco zou zijn geworden als ze niet zo gruwelijk was mishandeld.
Want Coco kan, als ze zich veilig voelt en vergeet na te denken net zo fel en onverschrokken zijn.
Als de duikboot in de film The hunt for the Red October, neemt ze een idioot grote reuzensprong als ze zonder zelfs maar te kijken in het water springt, net als jouw Stella.
En als ze samen met Duke achter de door mij gegooide dennenappels gaan, loopt ze Duke eruit tegenwoordig en snaait ze alles voor zijn neus weg.
Want ook zij is zo competatief als de pest, net als jouw Stella.
En ook Coco heeft gele ogen ipv bruine, net als jouw Stella.
En over een jaar of 4 wordt ze wel wat rustiger, hoop ik voor je.

Gepost op: 11/5 18:33
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Niet verlegen
Groep:
Geregistreerde gebruiker
stella`s verhaal klinkt me bekent in de oren,farrah is maar 11 dagen ouder :-) helemaal afgebrand is cujo na een dag met die wervelwind,en hij is pas 2.
wat groeien ze toch hard he?
alleen is ze nooit,altijd bij cujo
gisterenavond liet ik ze beiden achter op de werf,ze hou erg van tuinieren kan ik je wel vertellen.......kon de plantjes die mevrouw uit de pot gehaald had ergens tussen de appelbomen gaan zoeken
maar dan kijkt ze me aan met dat lieve hertekopje tja word dan maar eens boos..verder is het net zo een windebras als stella
maar ze kan ook de onschuldige pup spelen in de kapsalon als ze mee gaat,iedereen denkt ach kijk nou toch wat een liefke :-) en gaat dan heel mooi zitten in de hoop dat er wat lekkers afvalt (klanten weten het al,ik heb frolic in een koekjestrommel) het is de glamoerpoes van de kapsalon :-)

Gepost op: 13/5 1:09

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hahaha, en dan te bedenken dat de moeilijkste leeftijdsfase nog moet komen.... de puberteit... Argggghhh...

Gisteren heb ik weer zo gigantisch gelachen. Ik was buiten met haar aan het wandelen, bleef ze wat achter hangen, was ze bij zo'n dijkje op eigen houtje (natuurlijk!) overgestoken en aan de ándere kant van de sloot terecht gekomen.
Dus ik liep een stukje terug en riep haar, ze rent topspeed een stukje terug en denkt dan de begrenzing dijkje/sloot af te kunnen snijden. Die sloot is bijna 2 meter breed. Dus ze rent er op af en neemt een gigantische sprong...waarna ik haar met een plons uit 't gezicht zag verdwijnen, ze haalde nét de slootkant niet en smakte zo naar beneden in het water. Het water spatte wel een meter omhoog.
Een sloot van bijna twee meter breed.... what was she thinking?
Ik stond hikkend van het lachen te wachten tot ze enigszins beteuterd het talud opgeklommen was... zeiknat natuurlijk.

Dat is echt Stella, die onstuimigheid en zelfoverschatting: o, eitje doe ik wel even... PLONSjjj. Onvoorstelbaar.
Een atletische volwassen Dober haalt die twee meter breedte wel, maar ze is nog maar 5 maanden, zij dus nog nét niet (over een paar maanden waarschijnlijk wél).

Ze is ook beregoed in het water en is er gek op, haar zwemtechniek is echter nog niet volmaakt, ze splatst nog erg onhandig met haar voorpoten bovenop het wateropppervlak bij het zwemmen, zodat ze haar hele kop onderspattert, superdom gezicht is dat, maar dat betert nog wel mettertijd, denk ik.

Qua energie kan ik haar ook niet bijhouden, ik ben dus van plan van de voormalige Shetlander paddock op het achtererf een trainingstuin te maken, met springschans, hindernisjes, pylonen, zo'n windtunnel e.d. zoals je wel tijdens wedstrijdjes ziet - hoe heet dat, AGILITY, toch (veel kan ik zelf wel maken van paardenhindernismateriaal)? Eerst klein natuurlijk, op "kindermaat".

Kan ze een beetje d'r energie en mentale en atletisch vermogen in kwijt.
Maar daar wil ik pas mee starten tot ze in elk geval 6 maanden is, want nu vind ik haar nog nét wat te jong daarvoor.

Deze meid is echt in álles het lijnrecht tegenovergestelde van Calla, uiterlijk, karakter, aanleg, álles.

Ik heb het er maar mee getroffen, wat dat betreft, geen enkel vergelijk mogelijk.

Gepost op: 13/5 13:54

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Mooi verhaal Constantijn!

Gepost op: 13/5 18:50

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Uit Arnhem
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Je hebt er weer genoeg mee te doen

Gepost op: 14/5 9:36

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Fijn dat je weer zo met en van je nieuwe kleine meisje geniet!

Gepost op: 15/5 13:30

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Als ze zo 6 maanden is komen die fotografen/paardenvrienden weer langs voor een fotorepo/filmpje van Stella... is dat wat overdreven...? Misschien, maar ik heb uit ervaring geleerd dat ze maar zó kort pup zijn, en dat je naderhand denkt "had ik nou maar toen ze nog zo klein was...". Tsja, dat kun je dan nooit meer overdoen.

Gistermorgen stormde ze enthousiast op een grote imposante Rottweiler af (die logeerde kennelijk op de hondencamping hier in het dorp - ja echt, die hebben we!) ik schrok me wezenloos. Ze liepen beiden los, ik haar terug proberen te roepen, juist ja, die luistert dus écht niet... WERKPUNTJE!
Stijve poten, opgestoken, staart, gesnuffel... gaat de Rottie ervandoor. Nou ja! Het heksje er verdorie achteraan, die dacht leuk spelen, maar de Rot had er hé-le-maal geen zin in dus, en bleef haar ontwijken. Ik ben toen gewoon (al roepend) de andere kant op gelopen, uiteindelijk kwam ze achter me aan.
Dat zijn wel dingen die écht niet moeten, als ze zo een keer de verkeerde tegenkomt...

Wél is voor haar sociale ontwikkeling gunstig dat ze door die camping elke keer een ándere hond tegen komt. Die camping is zeer recent overgenomen door andere mensen die twee reuzegrote Leonbergers hebben en de hele camping hondvriendelijk aan het maken zijn (bij ieder huisje een eigen tuindeel, afgezet met gaas en rietschuttingen voor de hond(en).

Ik verheug me in elk geval al op een leuk filmpje van onder andere haar zwemgespatter, dat vanochtend weer lekker onbeholpen ging.

Ik schreef wel eens over de fenomenale scherpe speurneus van Calla... nou, ook in dit opzicht bij Stella weer het tegenovergestelde... die vindt niks terug. Tennisbal weggooien? Die vindt ze niet eens terug als-ie in het hoge gras 20 cm van haar zoekende neus vandaan ligt. Een complete speur-OEN is het. Komt Stabij Willem er bij (die niets heeft gezien van een tennisbal), die vindt hem meteen op z'n neus.
Kan hij haar toch nog érgens de loef mee afsteken, hahaha.

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Open in new window

Gepost op: 15/5 13:34

Gewijzigd door Carla op 16-05-2018 8:28:06

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Ik krijg natuurlijk altijd de sneak previeuw van de foto’s in mijn mail.....helppppp waar is dat kleine puppekuh gebleven?
Wat groeit ze ontzettend hard en idd ze heeft hele mooie ogen.....toch zou ik haar oortjes eventjes gaan afplakken zodat die straks mooi naast haar heerlijke koppie hangen....geweldig te lezen dat jullie zo genieten van elkaar

Gepost op: 16/5 8:31

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Bedankt voor 't plaatsen van de foto's Carla!

Ja de oogkleur vind ik ook wel apart (veel te licht volgens de ras-standaard, maar ik vind 't wel iets hebben... ze krijgt er een wat "loerende" blik van). Jammer genoeg zijn haar ogen niet helemaal gelijk van vorm; soms valt dat meer op, soms wat minder.

Ik plak geen oren af, want ik vind afstaande oren gewoon veel leuker staan dan die plathangers. Maar dat ben ik weer, altijd eigenzinnig (was nog niet opgevallen, zeker)?

Zo heeft ieder weer 't zijne.
Stella ziet er sowieso wat volwassener uit dan ze is, dat had ze van 't begin af aan al. Maar ze groeit idd. angstwekkend snel....

Gepost op: 16/5 11:59

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl