Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   2 Anonieme gebruikers

(1) 2 3 4 5 »

Zeer belangrijke informatie over het forum
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Goed....we zijn weer eens op het punt waarop we m.i de afgelopen jaren net wat teveel zijn geweest
Ondanks dat er soms een opleving is...meestal nadat ik er een paar een ‘schop onder de bevallige kont heb gegeven’ is er maar een heel klein groepje wat regelmatig post

Gisteren en eergisteren wat mensen gesproken .....waaronder Roy en Linda de oprichters van de site en we denken dat er toch wat moet gebeuren nu....mede doordat er eigenlijk ook al vanaf 25 mei aanpassingen gedaan moeten worden ivm de nieuwe privacy wet

Enkele jaren geleden heeft er iemand belooft de site te moderniseren....echter ook Roy bracht dit ter sprake.....de site is hopeloos verouderd en er zijn niet eens updates meer verkrijgbaar voor deze site

Dat zou dus betekenen dat er een nieuwe site gebouwd moet worden.....daar Roy en Linda al enige tijd niet meer actief zijn zou dit dan de eerder aangegeven it’er moeten doen......daar is wel al contact mee geweest maar goed die jongens zijn allemaal erg druk en hebben nu geen kijk op wanneer dat zou moeten gebeuren......het is natuurlijk allemaal op vrijwillige basis

We vragen ons nu dus af of al die tijd en energie het ook waard is omdat er niet echt heel veel mensen regelmatig gebruik van de site maken.....ik heb altijd tegengesparteld wbt De Dolle Dober op Facebook te plaatsen ondanks dat Roy toen al een kant en klare FB pagina had aangemaakt

Mijn grootste aversie daartegen die ik eigenlijk nog steeds heb is het feit dat er gewoon een schat van waarde aan informatie op het forum staat .....verzameld in bijna elf jaar nu
Aan de andere kant denk ik ook dat je aan een dood paard niet moet trekken

Er zijn behoorlijk wat Dobermann gerelateerde FB pagina’s en heb nu op dit moment zoiets van.....miet er dan nog eentje bij?
Wordt het niet erg oppervlakkig allemaal?.....jullie begrijpen dat er best veel vragen zijn

Roy heeft gisteren opnieuw een opzet gemaakt om De Dolle op FB te plaatsen.....gelukkig zit er tegenwoordig ook een handige zoekfunctie op de pagina’s van FB zodat het toch mogelijk is een onderwerp met een laar steekwoorden naar boven te halen

Ik weet niet of er een mogelijkheid bestaat om de site louter en alleen te laten bestaan als informatief....dat leg ik graag bij iemand neer die daar wel verstand van heeft

Ik weet wel dat er iets moet gebeuren want zo gaat het gewoon niet langer....binnenkort moet de site ook weer betaald worden en willen toch graag nu een beslissing gaan nemen

Wat denken jullie?
Heeft het Dolle Dober Forum een toekomst op Facebook?
Voor mensen die ongerust zijn nu......mocht de site sluiten dan krijgt iedereen de tijd om informatie of foto’s van de site te halen natuurlijk

Gepost op: 5/6 15:38

Re: Zeer belangrijke informatie over het forum
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik heb het altijd jammer gevonden, als de dolle op zou houden te bestaan. FB is niet een vervanger, daar blijf ik van overtuigd.

Gepost op: 5/6 15:45

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Uit Oldenzaal
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Moeilijk Carla...
Ik denk persoonlijk dat Facebooek best een handig medium is en daarbij ook veel bezoekers trekt.. Over een tijdje zal het weer een ander platform worden..
Eerst hadden we hyves en zat iedereen daarop, ook omdat berichten en foto's makkelijk te plaatsen zijn.
Een website vraagt om constante veranderingen en moet inderdaad bij de tijd zijn.

Gepost op: 5/6 15:46

Niet verlegen
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Hallo

Ik ben ook iemand die niet snel reageert 🙈 Maar ook zo
af en toe een schop onder de kont nodig heb 😉 en dan
weer eens een reactie geeft .
Maar voor het gemak zou ik zeggen FB

Gepost op: 5/6 16:06

Dit is een echte DOLLE!
Uit Scherpenheuvel
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik probeer ook elke dag toch even te komen kijken maar dan vind ik soms weinig nieuwe reacties. En het is inderdaad zo dat ik dan weer verhalen / foto's etc. gezien heb op FB en dan reageer ik eigenlijk niet meer op het forum.

Eerlijk gezegd denk ik dat er veel forums gedoemd zijn om te verdwijnen. Ik merk dit ook aan een hondenforum in Belgie wat ik volg en de laatste tijd zijn de reacties ook hier minder en minder. Als ik vroeger daar 1 dag niet op keek, moest ik min. 3 pagina's bijlezen en nu zijn er misschien nog per dag max. 1 bladzijde. Ook omdat veel mensen elkaar kennen via FB onder andere.

Wat ik hier altijd moeilijk vond, te tijdrovend, was het plaatsen van foto's omdat de grootte meestal nog moest aangepast worden. Bij FB is dit in 1 klik en je kan het op je smartphone ook doen (wat ik meestal doe als ik foto's of filmpjes plaats).

Ik kan mij echt wel voorstellen dat het voor moderators etc niet motiverend werkt.

Ik weet wel van mijzelf dat ik op FB meer zou reageren.

Gepost op: 5/6 16:09

Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nou, als dit Forum ophoudt, dan ben ik verdwenen, want ik heb er altijd zeer bewust voor gekozen om GEEN Facebook account aan te maken; jaren geleden al, omdat ik toen al A. Facebook zeer onoverzichtelijk vind en B. het privacy issue me indertijd (vele jaren geleden) al duidelijk was, voordat die hele privacy-ellende recentelijk in de pers verscheen.

Ik heb gewoon geen zin om met de waan van de dag mee te fietsen, en zowel Twitter als Facebook en nog zowat, zijn echt van die vluchtige media-dingen.
Voor een actie of zoiets is het daarentegen wel heel bruikbaar.
Maar als vraagbaak waar je je gerichte kernvragen omtrent je onderwerp (in dit geval Dobers) kunt opzoeken, vind ik het een ramp.

Zou jammer zijn als dit Forum ophield te bestaan, maar so be it.

Gepost op: 5/6 16:20

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Ik had de link van dit bericht naar veel mensen via messenger gestuurd....moet eerlijk zeggen dat het overgrote deel positief tegenover een Dolle Dober Facebook pagina staat

Ik heb heel lang tegengesparteld en geprobeerd het forum weer wat op te krikken....hoe je het ook wendt of keert het forum is hopeloos verouderd en er zijn geen updates meer verkrijgbaar.....tijd dringt want de privacywet is ingegaan op 25 mei 2018 en ook wij moeten dat plaatsen....ook dit forum verzameld ip adressen en e-mailadressen ....dus ook wij ontkomen er niet aan

Idd sneuvelen er overal fora.....dat privacybeleid nekt de boel

Het idee om een totaal nieuwe site te bouwen is zoals ik al zei erg tijdrovend en kost een hoop energie.....als dit een bloeiend forum zou zijn zouden we ook geen moment twijfelen maar lm een hele nieuwe site te bouwen voor een pak hem beet 10 á 15 personen lijkt mij ook voor degene die hem bouwt geen erezaak

Dat er zoveel informatie op het forum staat wat zomaar zou kunnen verdwijnen is erg zuur.....dus daarom zal er naar gekeken worden om het usersgedeelte misschien af te sluiten.....dan is het louter en alleen informatief en kan er alleen gelezen worden en niet meer gereageerd

Dit bovenstaande is nog lange niet duidelijk of dit daadwerkelijk kan dus pin me daar nog niet op vast aub

Gezien de vele reacties zowel hier als in mijn Pm Box met daarin vele positieve reactie ben ik wel bereid het te proberen op FB met De Dolle maar zeg er ook eerlijk bij dat ik de eerste zal zijn die afhaakt mocht het niet worden wat we ervan verwachten

Doorslaggevend was bij bij dat het een besloten groep wordt zoals al zoveel groepen zijn en ook iets waar ik zelf blij mee ben is de zoekfuctie die je in de groep kan hanteren om zodoende toch het onderwerp wat je zocht of opnieuw wil lezen snel terug kan vinden

Ik weet zeker dat er makkelijker gereageerd wordt en ook de foto’s plaatsen wat altijd al een crime was zal gemakkelijker worden voor iedereen

We zijn hier al bijna 11 jaar samen en hebben lief en leed gedeeld....als we
er de schouders onder zetten denk ik wel dat het een juiste beslissing is
Om nu de stap te zetten....zoals ik al eerder vermelde het heeft geen zin om te trekken aan een dood paard.....maar natuurlijk gaat het mij ook aan het hart

Gepost op: 5/6 17:57

Dit is een echte DOLLE!
Uit noordeloos
Groep:
Geregistreerde gebruiker
tja.. tijden veranderen. Het zou inderdaad jammer zijn dat er een hoop informatie verloren gaat, maar misschien kunnen we nog wat belangrijke zaken redden door op een of andere manier wat dingen in een word document te kopiëren en die bij documenten op een facebook pagina te plaatsen..

Ik probeer wel te reageren hier, maar als er geen nieuws is.. valt er ook niet echt iets te zeggen..

Het is grootste gemis gaat denk ik toch ontstaan voor die mensen die (nog) geen facebook hebben.. Die kunnen straks niet meer bij de info die hier staat, maar kunnen dan ook niet meer bij de nieuwe plek. Is uiteraard dan ook wel een eigen keuze, maar toch..

Overigens is er volgens mij wel een mogelijkheid om mee te lezen op facebook zonder account, maar dan zou de nieuwe pagina op openbaar moeten staan.. en ik weet niet of dat nou helemaal de bedoeling is..

Gepost op: 5/6 18:54

dogzstyle.eigensite.nl

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik ga heel snel en kort reageren, heeft vooral met mijn eigen tijdgebrek te maken. Ik heb ook nog niet alle reacties gelezen, maar dit is mijn mening:
Eigenlijk ben ik er principieel tegen dat een forum zoals dit naar Facebook verplaatst wordt. Mensen die ervoor kiezen om niet op FB "te zitten" worden dan per definitie uitgesloten of anders gedwongen gebruik te gaan maken van een medium waar ze bijvoorbeeld niet achterstaan.

Hier moet ik bij vermelden dat ik zelf wel gebruik maak van FB, oorspronkelijk vooral om deel uit te maken van heel specifieke, gesloten groepen. Dat werkt best aardig, maar er is geen sprake van een archief waar je nog eens handig iets op kunt zoeken.
Verder ben ik zelf heel weinig actief op Facebook, hooguit om dingen te liken, etc....
Ik ben ook lid van fora die nog steeds bestaan en die een prachtig archief hebben. Dat vind ik nog steeds het leukst, deze fora zijn ook vrij eenvoudig te beheren (zo lijkt het) en de meeste mensen die er lid van zijn, zijn ook actief. Ik weet dus ook zeker dat het mogelijk is om een forum te hebben waar je wel even gauw een filmpje of een foto kunt plaatsen. Het bouwen van zo' n forum heeft wel wat voeten in aarde....

Dit DDF heeft steeds weer even een impuls nodig, van de een of van de ander om een beetje levendiger te worden. Meestal komt die impuls van dezelfde mensen en dat geeft natuurlijk ook niet direct een stevige basis.
Wij hebben allemaal een of meerdere Dober(s) of gehad. We weten dus allemaal hoezeer het de moeite loont om ergens tijd en energie in te stoppen. Waarom zouden we dat nou wel bij onze hondjes doen en niet ergens op een forum waar het over diezelfde hondjes gaat?

Gepost op: 5/6 19:18

Dit is een echte DOLLE!
Uit wedde
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Moeilijk hoor.
Het zou jammer zijn als dit forum ophoud te bestaan, maar ook ik zit hier de laatste tijd weinig op.
En ik snap jullie keuze.

Zelf heb ik onlangs de facebook pagina van Wijffie en Tinus verwijderd, mede door dat onze knul er helaas niet meer is, en ik heb daar lang over moeten nadenken.
Toch was het op een bepaald moment.....het is goed zo....het is mooi geweest.

Nou is dit forum natuurlijk heel wat anders.

Doe wat je denkt wat het beste is, wat je gevoelens zijn...weg of niet weg.

Ennnnn Carla ik zal jou verhalen gaan missen hoor, mits je die ook op de facebook site plaatst...hihi.

En wat je zegt aan een dood paard moet je niet trekken, ook daarom ben ik gestopt met wijffie en tinus

Gepost op: 5/6 21:02

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl