Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Stella vandaag 7 maanden jong!
Dit is een echte DOLLE!
Uit Zuidlaarderveen (Drenthe)
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nou vandaag is de troela Stella 7 maandjes, wat gaat dat snel. Ze ziet er wel vrij compleet uit, nu, weegt tegen de 24 kg, is 63 cm hoog, ik vermoed dat ze niet heel veel groter wordt,ze staat nog wel erg hoog op de poten (maar dat stonden haar pa en ma ook).
Ze is wat smalletjes in haar borst en zo, maar die breedtegroei zal nog wel wat komen, en zal zeker niet zo spectaculair zijn, het is gewoon en beetje een hert.

Ze eet ook al niet zo veel meer, maar ze bewgt des te meer, het wicht zit echt nooit eens even stil, of ik moet heel streng brullen: En nu af(gelopen). Anders loopt ze zichzelf voorbij, en gt ze maar door met spel, rondrennen, rondfrutselen met speeltjes, etc.

Het is een erg, ERG, HEEL ERG fysiek druk juffie, die ondanks haar herterige voorkomen een verbazingwekkende hoop atletische kracht aan de dag kan leggen. En ze doet niets liever dan buiten zijn (lopen, of op het erf bezig zijn, hoewel ze daar ook braaf en uurtje in de zon kan liggen).

We hebben geluk da ze haar opgroeifase nou net tijdens deze prachtig mooie lente en zomer kan doorbrengen, want het is een extreme outdoor hond.

Ze heeft zich natrlijk ook weer geblesseerd aan haar rechter voorpoot (is die gestoten bult op haar kop weg, heeft ze weer wat anders). Natuurlijk weer achterlijk onstuimig gedaan.

Maar LEUK dat ik haar steeds meer begin te vinden...!

Er komen ook hondenlovers aan het hek (gisteren stond weer een of andere buurhond kwispelend door de kier van het hek aan haar te snuffelen... o wat wordt ze leuk gevonden). De ene na de andere komt naar haar poot dingen, maar zij is nog niet zo ver (nog niet loops bedoel ik), want zij is niet zo'n meisje-meisje, ze is meer een boytoy, eigenlijk, zlf meer zo van "ik ben een van the boys".
Bij de meer onstuimige, jonge hondenheren valt zij bijzonder goed in de smaak.

Ze heeft niet zo'n mooie kop/gezicht, beetje harde uitdrukking, maar die geelbruinige ogen geven toch wel iets heel eh... pinnigs, maar ook iets ouwelijks, ze kan enorm filosofisch kijken, net alsof ze heel wereldwijs is. (calla keek altijd alsof ze vandaag de hele wereld voor de eerste keer aanschouwde).

Binnenkort krijgen we die foto/filmsessie nog: je herkent haar niet mee terug gewoon, zo is zij al richting volwassen hond gegroeid.

Ondeugden heeft ze eigenlijk niet: ze kan supergoed alleen zijn, slopen doet ze ook al niet meer, ze acht netjes met versnaperingen en eten tot ik zeg dat het mag, ze is okee met mensen op het erf (als ik er bij ben), met kinderen, met eigenlijk alle andere honden, gewoon een Dober die fijn in haar eigen lijf en kop zit.
Alleen dat LUISTEREN (vooral met "Kom hier") daar zit nog wel wat werk aan, hoewel ook dat steeds beter gaat.

Ik kan naar eer en geweten zegge dat in dit stadium van mijn leven zij absoluut de juiste Dober voor mij is.
Calla mis ik nog steeds, maar die zou niet overweg kunnen met het soort levensritme dat ik er tegenwoordig op na houd, ik moet nog zoveel regelen en zoveel onderweg naar allerlei gedoe (nog steeds nasleep van overlijden van mijn partner en huisgenoot Adri, 18 mei jl.), dat Calla dat absoluut niet getrokken zou hebben.
Stella vindt het allemaal best, zij heeft meer dan genoeg zelfstandigheid. Ze past zich makkelijk aan, ze is nooit nerveus of onzeker, ze "ziet het allemaal wel".

Ben benieuwd hoe we samen staan als ze een jaar is!

Gepost op: 11/7 12:44

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl