Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Apart gevalletje
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Gisteren wat meegemaakt en ik denk ik zal dat hier eens even delen

Sam is kind aan huis bij het dichtbij gelegen tuincentrum....dit ligt op de wandelroute maar loop er heel vaak met Sam even naar binnen....ik kan namelijk daar altijd wel wat gebruiken.

En zijn de aankopen te groot om mee te nemen rijd ik later even met de Sam mobiel terug

Wat geshopt daar en ik sta af te rekenen en er komt een man achter me in de rij staan.....Sam begint meteen te borstelen maar gromt of bromt niet!

De man begon een gesprek wat zich later buiten voortzette.

Hij had vroeger ook Dobers gehad en nog steeds verknocht aan het ras (kan niet anders ook natuurlijk )

Onder dit gesprek bleef Sam wat rusteloos en borstelde toch steeds opnieuw.....meestal gaat ze erbij liggen als vrouwtje weer eens staat te kletsen ....nu niet ze bleef zitten en was alert

Op de vraag of hij ze mocht aaien (dat vind ik altijd al super....sommige aaien maar zonder te vragen en dat hoeft voor mij en Sam niet altijd) zei ik ja hoor natuurlijk

Sam deinsde echter meteen terug en gaf aan dat niet op prijs te stellen en bleef alert....ik vond dat zeer apart want normaal doet ze dat niet

De man in kwestie zei echter meteen.....ja ik kom rechtstreeks van mijn werk.....waarop ik hem vragend aankeek

De man bleek op het slachthuis te werken.....zou Sam dit haarfijn aangevoeld en geroken hebben?

Soms als er tonnen langs de weg staan of een overleden koe o.i.d die daar ligt om opgehaald te worden door een destructiebedrijf is Sam ook altijd op haar hoede en neemt de omgeving goedruikend op en zou het liefst aan de andere kant gaan lopen.

Jullie dat ook weleens meegemaakt?

Gepost op: 15/4/2010 8:28
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Re: Apart gevalletje
Dit is een echte DOLLE!
Uit Beek Ubbergen
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nee ik heb het nog nooit meegemaakt maar het klinkt heel logisch dat Sammekuhhhh dit geroken heeft!

Gepost op: 15/4/2010 8:52

Dit is een echte DOLLE!
Uit tiel
Groep:
Geregistreerde gebruiker
ja dat herken ik zeker, ik heb onze paardjes op een boerderij gehad waar ze ook weleens wat slachtte hun eigen herder kwam dan ook niet in de buurt van d'r eigen baasje.. en die groene bakken waar ze dode dieren onder leggen loopt onze nicky ook met een boog omheen

Gepost op: 15/4/2010 9:16

Guest_
wat appart,ik herken dit niet.

Gepost op: 15/4/2010 9:29

Dit is een echte DOLLE!
Uit Oud-Beijerland
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ja hoor ik herken dit wel, meestal zijn die mensen dan in dizzy`s ogen niet pluis, en volgens mij zitten ze er nooit naast.

@ Carla: Kwam die man uit Fijnaart? En had ie kort grijs haar en "dikke brillenglazen"? Dan ken ik hem wel WWAAAAAA. Dan is het een clublid van onze vereniging, die werkt namelijk in het slachthuis en zit op dit moment zonder hond

Gepost op: 15/4/2010 14:01

Dit is een echte DOLLE!
Uit Bolsward
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Nee, wij herkennen dit ook (nog) niet.

Hera is een dober die wel duidelijk haar voorkeuren heeft met honden en hun baasjes hier in de buurt.
Hera heeft als voorbeeld altijd met een boxer gespeeld.
sinds die een herderspup bij ons in de buurt heeft aangevallen is de "liefde" over.
Soms denk ik dat honden met elkaar in de buurt communiseren en elkaar waarschuwen.

Gepost op: 15/4/2010 15:30

Dit is een echte DOLLE!
Uit Oldenzaal
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Niet meegemaakt nee, maar honden hebben een heel goed reukorgaan en ik denk dat Sammeke de handel niet helemaal vertrouwde.

Gepost op: 15/4/2010 16:05

Dit is een echte DOLLE!
Uit Bussum
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Sammeke je hebt helemaal gelijk hoor!Zo;n meurende man
zou ik ook niet vertrouwen hoor.

Gepost op: 15/4/2010 21:01

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Quote:

Patricia schreef:
Ja hoor ik herken dit wel, meestal zijn die mensen dan in dizzy`s ogen niet pluis, en volgens mij zitten ze er nooit naast.

@ Carla: Kwam die man uit Fijnaart? En had ie kort grijs haar en "dikke brillenglazen"? Dan ken ik hem wel WWAAAAAA. Dan is het een clublid van onze vereniging, die werkt namelijk in het slachthuis en zit op dit moment zonder hond

heej Patriesjuh....deze man was wel al wat grijzend maar had geen bril hoor.....hoorde wel dat hij toendertijd in Bergen Op Zoom trainde!

Zo hoorde ik vaak van mijn ouders dat wanneer er een hond ligt te huilen s'nachts dat er dan binnekort iemand zou overlijden...echt zo'n "vroeger" fabeltje maarjah tegen woordig zit bijna in alles een kern van waarheid toch?

Gepost op: 16/4/2010 8:17

Dit is een echte DOLLE!
Uit Oud-Beijerland
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Het had wel erg toevallig geweest maar slachthuis, dobers gehad dat kon bijna niet anders. Alleen dat tuincentrum kon ik niet plaatsen bij hem Maar die meneer ken ik dus niet

Het boek van Rupert Sheldrake verteld over dit soort eigenschappen van dieren, best heel interessant

Nou maak ik voor het eerst een link of het is gelukt weet ik niet maar de bedoeling is goed

Gepost op: 16/4/2010 8:24

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl