Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Samís stormachtig begin van het jaar
Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Samís stormachtig begin van het jaar

Allereerst iedereen de beste wensen voor dit nieuwe jaar!

Een jaar waarin we allemaal andere verwachtingen hebben van dit spiksplinternieuwe jaar en waarbij we ook maar met zijn allen af moeten wachten of het de verwachtingen waar gaat maken

Moeder natuur had een spectaculair begin van het naar in petto en tja....daar kan je totaal niks aan doen....afwachten en de storm uitzitten of liggen in ons geval
Ik zat hier omstreeks kwart over drie rechtop in bed door een flinke klap en was ook meteen klaarwakker ....ik hoorde de wind en de regen leek wel horizontaal voorbij te razen
Ik besloot naar beneden te gaan om te kijken waar Sam haar nachtrust deed omdat dit nogal eens verschilt.....ze lag in de bank en besloot een extra deken op haar te leggen met in het achterhoofd ....als er wat door de ramen komt ze beter beschermd zou zijn.....terwijl ik dit deed hoorde ik een vreselijk geluid.....leek wel of de aarde scheurde en met veel geraas kwam er een einde aan dit geluid.....ondertussen was ik even naar de serre gegaan en daar bleek het ook veiliger te zijn plat tegen de muur.....de platen bewogen en kraakte maar hielden stand.....ondertussen was manlief ook beneden en maakte me duidelijk dat ik beter naar binnen kon komen

Terwijl hij terug naar boven liep en ik aanstalten maakte dit ook te doen kwam ik hem weer tegen op de trap......met de mededeling dat de al bijna een eeuw oude en 30 meter hoge wilg om was gewaaid....die wilg waar we vorige nacht nog om moesten lachen omdat deze begroeid met hedera en zichtbaar vanuit bed in de nacht het meeste leek op een grote soort hulkachtig monster met beide armen in de lucht...klaar om je te grijpen

Enfin jas aan ....zaklantaarn mee.....Sam mocht niet mee omdat ik niet wist waar het hekwerk plat lag en wilde voorkomen dat ze aan de wandel ging..... maar ondanks de volle maan zagen we maar weinig.....het enige wat we niet zagen was de immense boom....die lag nu gestrekt en was in zijn val op de loods van de buren waar ook de paardenboxen in staan terecht gekomen voor de helft en de andere helft op het hekwerk.....precies eigenlijk in het midden van de wei lag hij......tja inmiddels vier uur en dan ga je niet de buren bellen

Binnengekomen vond Sam het tijd om te eten hoor.....baasje en vrouwtje waren immers ook al op.....twee seconden geprobeerd duidelijk te maken dat het echt nog nacht was.....maar die hard rammelende voerbak was de druppel en zo kwam het dat de Koninklijke Hoogheid al sínachts stond te eten

Manlief bleef op omdat die toch over een uurtje weg moest.....ik bleef ook op zei ik dapper maar toen hij weg was gereden kwam mijn redelijke verstand boven drijven dat ik toch niks zou kunnen zien tot ong een uurtje of negen
En ben kekker bij Sam op de bank verder gaan slapen

Pas kwart voor negen ben ik buiten gaan kijken.....Djiezus het was een ware veldslag buiten.....rondje bos en tuin bevestigde de storm die zijn sporen had achtergelaten .....buren gebeld ...die hadden eigenlijk deze schade nog niet gezien....hadden wel zelf behoorlijk schade aan een andere paardenstal en trailer maar hadden de immense boom nog niet eens gemist......enfin wat telefoontjes aan verzekeringsmaatschappijen en er kwam actie.....een bergingsbedrijf voor de boom compleet met hoogwerker en kraan

Tja en als er actie is is Sam er met haar grote neus als de kippen bij natuurlijk.....daar eigenlijk alleen het hekwerk in de voortuin vernield was en in de tuin verder alleen maar bol stond omdat daar de boom half op en naast lag kon Sam gewoon naar buiten ...erf was verder helemaal afgesloten

Sam heeft eerst op alle werklieden geprobeerd indruk te maken.....bij sommige werkte dat beter dan bij andere natuurlijk
Ze had de tijd van haar leven en was niet weg te slaan bij de werkers die balanceerde op HAAR hekwerk.....rare helmen en oorbeschermers op en met machines die een heleboel geweld maakte wilde ze daar ook graag bovenuit komen.....en binnen moest alles in de gaten gehouden.....ze liepen voorbij de schuifpui en dan weer ineens in de voortuin.....de lady had het druk dus

Verschillende keren gevraagd of ze koffie wilden.....maar nee hadden alles zelf bij.....Sam die sínachts al had gegeten stond natuurlijk al tegen half elf weer bij haar voerbak.....nou vrouw ik lust wel weer wat.....en tja door de slechte eetgewoontes van laatst krijgt ze dat ook gewoon voor elkaar

Na het eten doen we altijd een ommetje en door het Ďvolkí in de tuin was ze daar wel voor te porren.....toen we terug kwamen en ik nog rondje bis/tuin deed met haar vloog er toen ik richting hoek liep waar ze bezig waren een plastic zak op die ik meteen pakte en zo even naar de zijtuin liep.....Sam voorop zo breed als Brussel want de vrouw moest beschermd

Praatje gedaan en de jongens gingen nu eerst eten.....eentje zei ik rijd ff naar huis eten halen......waarop ik zei..... Ďjoh ben je je eten vergeten.....geen probleem ik smeer wel een boterhamí.....me van geen kwaad bewust met de plastic zak in mijn handen
Er werden blikken gewisseld en pas toen viel bij mij het kwartje......een blik op de plastic zak en een blik op die grote zwarte hond voor me deed me beseffen dat ik naar de dader keek

Sam had verdorie de boterhammen op gevreten uit de tas die daar in de hoek stond van die arme kerel die nu terug naar huis wilde rijden.....met een beschuldigend SAM!!! En met het schaamrood op de wangen ben ik maar boterhammen gaan smeren voor die harde werker.....met Sam naast me aan de aanrecht die waarschijnlijk ook nog dacht dat ze daar wat van ging krijgen

Ben maar extra aardig geweest de hele dag voor de mannen die razendsnel werk leverde en dit keer Sam maar genegeerd toen die vond dat er alweer tegen drieŽn gegeten moest worden

Het werk is nu klaar....de boom miet nog afgevoerd worden zaterdag en dan is de storm alweer vergeten......de paarden hebben geen hinder ondervonden en de schade wordt komende week hersteld en Sam en ik kunnen volgende week starten in de tuin om deze takkenvrij te krijgen.....komt allemaal weer goed dus

Gepost op: 5/1 13:24

Re: Samís stormachtig begin van het jaar
Dit is een echte DOLLE!
Uit Oldenzaal
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Gelukkig dat jullie aan het huis geen schade hebben.. Wel jammer van die boom natuurlijk..
Hier viel het allemaal reuze mee, het waaide hard maar daar hield het dan ook mee op.. Enne groetjes aan hare koninklijke hoogheid SAM.

Gepost op: 5/1 15:57

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ohhhhh..Sammie! Wat heb je nu toch allemaal uitgespookt!
Een boom omver gegraven, om eten bedelen en het eten jatten van die dappere werklui!

Ik had die gezichten van die kerels wel eens willen zien....ik ga wel even naar huis brood halen.....😂😂😂😂😂😂
En dan jouw gezicht met het plastic broodbakkerij in je hand......😂😂😂😂😂

Gelukkig valt de schade dus mee!
Maar dat is mijn angst ook altijd.....als er maar geen boom (hoge eiken) op de stal valt!

Gepost op: 6/1 10:45

eens een dober, altijd een dober!
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
ik lig helemaal dubbel omdat het Sammekuh gelukt is dat lunchpakketje te kapen
Toen wij hier vorig jaar werklui over de vloer hadden, was 1 van de dingen die ik de mannen op het hart drukte leggenGEEN eten, gereedschap of kleding (Schoenen op het terras neer, wantgegarandeerd dat je dAT later op de dag op het Gazon op kunt gaan halen,......
Doynick boeide het allemaal niet veel, maar Finchen installeerde zich in de pauzes Feilloos bij de duitser met de schnitsel op het broodje
Denk ook nog vaak aan de keer dat 1 van de werkers door de gangdeur naar boven riep omdat ik daar aan het poetsen was,.....Uhm,.......het gaat mij niets aan maar een van je hondjes is de heg aan het Snoeien
Dat Was ook "ons" Finchen,Die is namelijk niet zo gecharmeerd van onze buurhond,.......DE Werkers trouwens ook niet

Gepost op: 7/1 18:13

Gewijzigd door Marja op 07-01-2018 19:08:37
Gewijzigd door Marja op 07-01-2018 19:09:33

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat een ravage zal het geweest zijn zeg... en waarschijnlijk nog steeds. En altijd zoveel gedoe achteraf, gelukkig behalve de boom geen gewonden...
Maar, wel een hilarisch verhaal over een hilarische Sam :-). En jij lekker brood smeren, misschien wel stiekem met een big-smile, gewoon omdat ze weer eten jat.

Gepost op: 9/1 9:38
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl