Log in
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!
Hoofdmenu

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

(1) 2 »

Wat nu?
Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Vandaag precies drie maanden geleden overleed mijn favoriete poes Klaas.
Klaas was stoer en had hier een behoorlijk territorium dat veel verder reikte dan onze eigen tuin.
Klaas en Leroy konden niet samenwonen, omdat Leroy nou eenmaal geen enkel ander dier tolereert.
Klaas wist heel goed dat ze niet in de tuin moest zijn als Leroy daar misschien ook was. Ze wist ook precies wanneer Leroy binnen zat en kon dan best, tot onze grote ergernis en tot Leroy's grote woede, doodgemoedereerd pal onder het raam van de woonkamer gaan zitten. Of, beter nog, met een vers gevangen konijn net achter het veiligheidshek (voor Leroy) vol in het zicht dat konijn gaan zitten oppeuzelen...

Klaas is er dus niet meer en dat heeft op een bepaalde manier rust gebracht.

Vanavond was die rust voorbij: KAT IN DE TUIN!!!!!
Precies op het moment dat ik Leroy ook even naarbuiten liet. Die kat moest volgens Leroy dood en in zijn jacht heeft hij zich lelijk bezeerd... wilde ook graag dwars door de schutting waar die kat wel doorheen kon maar hij niet.

De buurtkatten hebben blijkbaar begrepen dat Klaas er niet meer is en wagen zich op haar terrein.
Heeft iemand een idee hoe wij nu die vreemde katten kunnen weren? En dan graag zonder dat Leroy zichzelf pijn doet?

Gepost op: 11/4 22:33
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Re: Wat nu?
Dit is een echte DOLLE!
Uit TILBURG
Groep:
Geregistreerde gebruiker
hallo Rimke,

cacaodoppen in de tuin strooien,houden katten niet van...wat ook goed schijnt te helpen is leeuwenpoep,maar dat kun je bij de dierentuin vragen.
In het verleden hebben we ook koffiedrap gestrooid,lange prikkers in de grond maar niet bevordelijk voor Leroy,kattenschrik gestrooid,maar als het regent werkt het spul niet meer.
een optie is schrikdraad spannen om katten uit de tuin te houden.
of als je schuttingen hebt,duivenpinnen op bevestigen.

Succes....

Gepost op: 12/4 9:07

Moderator
Uit Roosendaal
Groep:
Webmaster
Geregistreerde gebruiker
Een behoorlijk probleem.....toen Sam nog jonger was liet ik haar gewoon haar gangetje gaan.....ze heeft er verschillende keren eentje behoorlijk vast gehad getuige de rooie haren in haar bek.....nu denk ik er anders over want ze zou de nek breken om erbij te komen.....meestal vluchten ze hier de boom in.....daar gaat Sam onder staan te jumpen met als gevolg dat ze mank loopt daarna met haar slechte heup.....dus ik los het nu zelf op en jaag ze er zelf maar uit

Is een nieuwe Klaas aanschaffen een optie?

Gepost op: 12/4 10:00

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Bij een van onze vorige dobers heeft eens een kat hechtingen kapot getrokken....toen waren de poppen aan het dansen. Het was een kat van de buren en ik heb ze gewaarschuwd. Kreeg als antwoord, ja, maar katten lopen altijd los.
Toen heb ik gezegd, in jullie achter tuin, maar niet op ons land.
Onze honden hebben het niet van ons, maar ze gaan er achter aan.
De katten hier in de omgeveing leren het wel, respect te hebben voor een dober.

Maar hoe nu jouw probleem op te lossen, ik weet het niet. Vroeger hadden wij dat biologisch afbreekbaar spul, maar na een regenui is dat ook weg.

Bij de omheining vuurdoorntakken neerleggen?

Gepost op: 12/4 11:48

eens een dober, altijd een dober!

Dit is een echte DOLLE!
Uit Arnhem
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik heb geen idee....maar wel een waarschuwing...
Cacaodoppen kunnen uitermate giftig zijn voor je hond Šls hij die gaat eten...ze bevatten namelijk cacao..

Quote:

thirza010706 schreef:
hallo Rimke,

cacaodoppen in de tuin strooien,houden katten niet van...wat ook goed schijnt te helpen is leeuwenpoep,maar dat kun je bij de dierentuin vragen.
In het verleden hebben we ook koffiedrap gestrooid,lange prikkers in de grond maar niet bevordelijk voor Leroy,kattenschrik gestrooid,maar als het regent werkt het spul niet meer.
een optie is schrikdraad spannen om katten uit de tuin te houden.
of als je schuttingen hebt,duivenpinnen op bevestigen.

Succes....

Gepost op: 12/4 13:35

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
wij hebben voorheen altijd katten gehad, maar ik liet ze NIET buiten lopen, IK vind dat een ander geen last van MIJN dieren behoort te hebben,...... Dit wil echter niet zeggen dat mijn honden nooit achter een kat aan gaan, maar ik weet ondertussen WEL dat als je een kat met een beetje lef hebt dat ze heel goed samen kunnen leven,...Wij hadden er 1 die ging niet voor Rico aan de kant, die sloeg doodleuk haar nagels in zijn snuit en trok die snuit dan gewoon naar haar toe en deed dan net of ze in zijn neus wou bijten,
En Rico deed dan niets maar goed dat betreft dus eigen dieren,.....

Gepost op: 12/4 16:59

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Dank voor de reacties en ideeŽn.
Klaas was een half-wilde asielkat die hier juist zo goed paste omdat ze lekker ook naar buiten kon (en ons destijds pas betrokken huis muisvrij maakte).
Tegenover ons huis ligt een oude begraafplaats, meer een park tegenwoordig omdat er haast nooit meer iemand begraven wordt wegens "overbevolking". Dat was het domein van Klaas, wij noemden het haar snackbar...

Zolang Leroy bij ons woont is een nieuwe Klaas geen optie. Andere katten verbieden om buiten te lopen vind ik ook niet zo' n goed idee en dat gaat ook echt nooit lukken.
Juist vanwege Leroy en de vele extra hekjes die we voor zijn veiligheid geplaatst hebben, zijn schrikdraad, vuurdoorn, cacaodoppen en andere zaken ook niet direct praktisch :-).... Wie een kuil graaft voor een ander....

De poep van een grote kat uit een of andere dierentuin vind ik nog wel een optie. En misschien moeten we ook een beetje hopen dat de buurtkatten snel genoeg leren dat Leroy ze het liefst rauw eet?

Gepost op: 12/4 23:18

Kan gewoon niet weg blijven
Uit Scherpenheuvel
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ik denk eerlijk gezegd dat katten slim genoeg zijn om vlug door te hebben dat als Leroy in de tuin is, zij er niet inkomen.

Wij hebben geen kat, wel een dober maar in de buurt zitten er wel een aantal katten. Onze achterburen hebben 2 katten. En die weten heel goed dat ze ofwel achteraan bovenop een paal van de schutting kunnen zitten. Ofwel achter de draadomheining langs de linkerkant.

Onze Duke wordt dan wel wild maar zij beginnen zich meestal uitgebreid te wassen

Gepost op: 13/4 8:05

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Wat als je Leroy even aangelijnd houdt voor een inspectierondje door de tuin? Als er geen kat te bekennen is hond los, zo hou je het voor de katten en Leroy veilig. De buurtkatten zullen snel genoeg in de gaten hebben dat ze jullie tuin beter kunnen overslaan.

Gepost op: 13/4 19:19

Dit is een echte DOLLE!
Groep:
Geregistreerde gebruiker
Ja Marijke, met iedere andere hond zou dit idd ook volgens mij de beste oplossing zijn... Maar Leroy 'even aanlijnen' is best een dingetje, en dat hele kleine beetje vrijheid wil ik Leroy nou juist niet ook nog afpakken...

Gepost op: 14/4 23:48

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

copyright (c) 2014 www.hetdolledoberforum.nl / www.dobermannforum.nl